"Namen prve zračne blazine za pešce na svetu je, da pomagamo zaščiti te ranljive uporabnike cest, ko trčijo s pokrovom motorja ali na področje okoli vetrobranskega stekla, kjer je večje tveganje za težje poškodbe glave," je ob prevzemu nagrade dejala Lotta Jakobsson, višja tehnična strokovnjakinja za varnosti v Volvovem varnostnem centru.
Globalen izziv
Na Kitajskem je 25 odstotkov smrtnih žrtev v prometu pešcev. V Evropi 14 in v ZDA 12 odstotkov. Veliko višje so številke pri poškodbah pešcev. Najhujše poškodbe glave, v primeru trčenja pešca z avtomobilom, povzročijo trda struktura pod pokrovom motorja, spodnji kot vetrobranskega stekla in A-stebriček.
Leta 2010 je Volvo deloval proti statistiki s predstavitvijo sistema zaznavanja pešcev s samodejnim zaviranjem. Sistem lahko prepreči trčenje s pešcem do hitrosti 35 km/h, če se voznik v tem času ne odzove. Pri višjih hitrostih pa je fokus na zmanjšanju hitrosti vozila, kolikor je le mogoče pred trčenjem.
Za blaženje posledic, če je trčenje s pešcem neizogibno, je bila lani na volvu V40 predstavljanja prva zračna blazina za pešce.
Dvignjen pokrov motorja za deset centimetrov
Sedem senzorjem na sprednjem delu vozila prenaša signal na kontrolno enoto. Ko avto pride v stik s predmetom, kontrolna enota oceni signale, in če zazna obliko človeške noge, se sproži zračna blazina za pešce. Pokrov motorja je opremljen s pirotehničnimi mehanizmi, ki ko je sistem aktiviran, sprostijo varovalo in zadnji del pokrova za motor. Istočasno je napihnjena zračna blazina. Med napihovanjem zračna blazina dvigne pokrov motorja za deset centimetrov.
Dodan prostor – med pokrovom motorja in trdimi komponentami v predelu motorja – omogoči, da se pokrov lahko deformira, absorbira energijo in ublaži trk z glavo ali prsnim košem.
"Zračna blazina ima dvojno funkcijo. Dvigne pokrov motorja in ustvari prostor. Potem pa pomaga ublažiti trk tako, da prekrije trde dele okoli vetrobranskega stekla," pojasnjuje Lotta Jakobsson.
"Številne raziskave potrjujejo, da naši sistemi za izogibanje trkom zmanjšujejo nesreče v prometu. Z nadaljnjim predstavljanjem novih preventivnih in zaščitnih sistemov se premikamo proti naši viziji, da do leta 2020 ne bo nihče poškodovan ali smrtna žrtev v novem volvu," zaključuje Jakobssonova.
To je samo članek za nagrado. Volvo je drugače prvi razvil to in že kar mislm da ene 5let nazaj …
Mercedes E class ima to že vsaj 4 leta - tako, da mi ni čisto jasno kako je lahko Volvo …