Volvo EX30 je predstavnik nove generacije švedskih izdelkov, ki bodo le še električni in bodo poleg vseh dosedanjih vrednot zelo visoko postavljali čim manjši vpliv na mater Zemljo. Zato ima v tej smeri tudi nekaj inovativnih rešitev, predvsem pa odkrito nagovarja bodoče kupce, naj se odločajo v skladu z dejanskimi potrebami.
Čeprav je Volvo kot prvega iz novega rodu pred dobrim letom najavil velikega suva EX90, pa bo pred nekaj meseci predstavljeni EX30 tisti, od katerega si nordijska znamka v kitajski lasti obeta največje prodajne številke. Pravzaprav tako velike, da bo pravi izziv slediti povpraševanju vsaj dokler se ne bo kitajski tovarni leta 2025 pridružila še proizvodnja iz belgijskega Ghenta.
Skratka, 4,23 metra dolg avto je nekaj mesecev po premieri na predstavitveni turneji prišel tudi v Ljubljano, kjer smo ga lahko v živo prvič videli in sedli vanj. Skušal nas je prevzeti s svojo svežo filozofijo zunanjega in notranjega oblikovanja, predvsem pa s premišljenim doziranjem vsebino in modernostjo, ki se bo le počasi starala. Seveda ga še nismo mogli peljati in preizkusiti njegovega zmogljivega pogona, a tudi prvi stik je bil dovolj za sodbo, da na trg električnih in premijskih vozil prihaja zelo dobrodošla popestritev, ki bi morala biti zanimiva za marsikoga. Tudi za tiste, ki so doslej imeli v mislih precej večje avte. EX30 je še toliko bolj zanimiv, ker je v svojem velikostnem in cenovnem razredu med premijskimi znamkami vsaj za zdaj še osamljen.
Majhen le na zunaj
Gre za najmanjšega križanca znamke doslej. Zgrajen je na novi prilagodljivi baterijski platformi korporacije Geely, kar pomeni, da si jo deli z novim smartom #1. Pri Volvu poudarjajo premišljenost vsakega grama kovine, plastike ali drugih materialov, iz katerih je sestavljen. Kar najmanjši ogljični odtis dosegajo z različnimi prijemi. Začne se že z nevtralno proizvodnjo elektrike v kitajski tovarni, z zavezo velike večine dobaviteljev, da bodo podobno sami dosegli v dveh letih, z natančnim sledenjem materialov in sestavnih delov za baterijo in pogonski sklop, s premišljeno uporabo kovine in predvsem z množično uporabo rastlinskih in recikliranih materialov. Še preden pride do kupca, ima EX30 že bistveno nižji skupni ogljični odtis v primerjavi z ostalimi baterijskimi avti znamke, v času lastništva in na koncu reciklaže bo razlika še bistveno narasla.
Tem trditvam moramo verjeti na besedo, v živo pa smo se lahko prepričali, da je ne glede na izbiro opreme in oblog notranjost vedno udobna in vabljiva. Kraljuje prečiščen skandinavski dizajn z neizstopajočimi, a umetelnimi ter zelo premišljenimi detajli. Na primer kljukami vrat ali pa sredinsko konzolo z dvostopenjskim izvlečnim predalom. Digitalni zaslon je samo en, sredinski. Ali se bo takšna 'teslovska' rešitev izkazala za dobro, bomo preverjali, ko dobimo avto na test.
Izredno zanimiva in originalna je tudi rešitev glede glasbe - zvočnikom je v vsem avtu namenjen zgolj prostor na vrhu armature. Morda se bo kdo vprašal, zakaj se vračamo globoko nazaj v čase prvih avtoradiev, a pri Volvu so znani audiofili in na kompromise pri zvoku ne pristajajo tako zlahka. V resnici so naredili tisto, kar je v naših dnevnih sobah že stalnica - vgradili so Harman Kardonovo zvočno palico (sound bar) s šestimi zvočniki in več kot kilovatom izhodne moči. Zatrjujejo, da je zvok v notranjosti avta vsaj tako dober, kot če bi bili po njem posejani zvočniki, še posebej voznik pa bo na boljšem. S to potezo pa niso privarčevali le pri žicah, temveč predvsem pri prostoru v vratih in drugod, ki so ga izkoristili za dodatna odlagališča. Ta pristop bodo uporabljali tudi vsi naslednji volvoti.
Prtljažnik v petsedežnem avtu meri najmanj 318 litrov, s podrtimi sedeži dobrih 900. Precej prostora je v dvojnem dnu, za kable pa tudi pod prednjim pokrovom. Prvi vtis, ki ga je avto pustil pri preizkušanju sedežev, je vsekakor pozitiven, za kompaktno zunanjostjo se skriva dovolj prostora za potnike in tudi prtljago. Za svetlobo pa skrbi veliko fiksno panoramsko steklo z 80-odstotno zmožnostjo zadrževanja sončne toplote.
Tehnično mali šved poka po šivih. Varnost je glede na renome znamke seveda med glavnimi prioritetami. S področja aktivne asistence avto ponuja nebroj serijskih in doplačljivih sistemov, ki pomagajo pri vožnji in parkiranju. Med zanimivimi novostmi za znamko je asistent za vožnjo v bližini tovornjakov, ko avto pri uporabi polsamodejne vožnje na večpasovnicah avtomatsko poveča bočni razmik do večjih vozil in s tem dodatno zniža stres za volanom. Parkiranje pa lahko poteka povsem avtomatsko, avto prevzame tudi upravljanje menjalnika in zavor.
V ozadju 'drvi' najnovejša programska oprema Googla, ki prek infozabavnega sistema in 5G omrežja omogoča hitro navezavo na priljubljene Googlove storitve ter tudi na njegovo trgovino z aplikacijami. Posodobitve seveda potekajo po zraku. Povsem jasno je, da poleg sodita moderna aplikacija za nadzor na daljavo in digitalni ključ na telefonu.
Smo že komentirali zunanjost? Osveženi oblikovalski jezik je zasnovan tako, da bo avto še tudi čez vrsto let deloval sveže. Kljub nekaj višji postavi križanca avto z boka deluje dinamično, celostno podobo lepo dopolnjujejo pasovi črnine in mali detajli, kot je svetlobni izpis znamke na boku zadnjih pokončnih svetil. Ta so še posebej zanimiva, saj so dvodelna, pod zadnjim steklom jih ločuje horizontalna linija. Torovo kladivo ostaja zaščitni znak spredaj, le da je zdaj še izraziteje vklesano v kovino in plastiko. Odvisno od opreme platišča merijo med 18 in 20 palci, barv je skupaj pet, vmes sodi tudi kontrastna črna barva strehe.
Glede pogona pri Volvu zagovarjajo idejo, da naj vsak izbere po svojih dejanskih potrebah. Kot vstopni model služi 'standard range' različica z 51 kWh (neto 49 kWh) baterijo vse bolj razširjene tehnologije litij železo fosfata. Omogoča polnilno moč do 150 kW z enosmernim tokom. Motor v tem primeru zmore 200 kW (272 KM) in pospešek do stotice v 5,7 sekunde. Napovedani WLTP doseg je 344 kilometrov.
Tisti, ki želijo imeti več miru (in takih naj bi bilo največ), bodo lahko posegli po 'extended range' različici. Vanjo je vgrajen isti motor, a uporablja nikelj-mangan-kobaltovo baterijo s kapaciteto 69 kWh (neto 64 kWh). Tako opolnomočen avto pelje z enim napajanjem do 476 kilometrov daleč. Polnilna moč je pri tej bateriji do 175 kW, pri najvišji od treh različic opreme ultra pa je standarden tudi 22 kW polnilec za izmenični tok.
Potem pa je tu še tretja možnost, ki iz EX30 naredi najhitrejši serijski volvo v skoraj stoletni zgodovini znamke. Twin performance različica ima poleg zadnjega še dodaten prednji elektromotor. Skupna moč je 315 kW (428 KM), pospešek od 0 do 100 km/h pa upade na vsega 3,6 sekunde. Tako kot pri vseh novodobnih volvotih pa je najvišja hitrost tudi v tem primeru omejena na 180 km/h. Doseg z že opisano N-M-C baterijo je do 450 kilometrov.
Obljuba o ceni se za Slovence ni uresničila
In zdaj še bistveno področje - cena. Na žalost se vsaj v Sloveniji ne bo uresničila napoved ob junijski svetovni premieri avta, ko so za Evropo govorili o ceni manj kot 36 tisoč evrov. No, to še vedno drži za ostali del Evrope, v Nemčiji je na konfiguratorju mogoče videti ceno od 34.805 evrov naprej. A vsaj na začetku prodaje bo v Sloveniji cena višja, konkretno 39.732 evrov za standard range različico in opremo core. Verzija s podaljšanim dosegom bo pri nas stala od 45.035 evrov, twin performance (oprema plus) pa od 50.255 evrov.
Pri uvozniku pravijo, da nižjih cen niso mogli izpogajati, tudi zaradi dejstva, da se pričakuje zelo visoko povpraševanje po EX30, zato imajo težave že z zagotavljanjem dovoljšnjih količin za naš trg. Vsaj v naslednjih letih torej ne gre pričakovati kakšnih zalog po parkiriščih, vsako naročilo v tovarno bo moralo imeti v ozadju dejanskega kupca. Ko se bo v proizvodnjo vključila tudi belgijska tovarna, naj bi to postal najbolj prodajani model znamke. Prvi odzivi že nakazujejo, da bo volvo EX30 toplo sprejet tudi v Sloveniji.
@NOVINAR: "...najavil velikega suva EX90..." Kako se vprašamo - KOGA ali KAJ! Ker gre za objekt, ne za osebo, se …
Nimajo elektrarn,pa bi radi,da gremo vsi na elektriko,pa bod pameten
električni avto je za delavsko slovensko plačo nedosegljiv.