Volkswagen ima rešitev, Audi pa grešnika

Foto: EPA
Foto: EPA
Volkswagen trdi, da mu je uspelo priti do tehnične rešitve za skoraj vse zaradi škandala Dieselgate prizadete avtomobile. Medtem pa so pri Audiju priznali, da so pri motorju V6 tudi sami goljufali, a priznanje velja le za ZDA. Še ta teden poročilo EU.
Oglej si celoten članek

Kot je včeraj zvečer povedal novi šef koncerna VW Matthias Müller, je inženirjem uspelo priti do sprejemljive rešitve za 90 odstotkov od 11 milijonov prizadetih koncernskih vozil z dizelskim motorjem tipa EA 189, v katerega so več let na skrivaj vgrajevali programsko kodo za goljufanje na uradnih testih na zdravju škodljive emisije NOx.

Kot kaže, bodo torej z rešitvijo na cenovno zmeren način uspeli predrugačiti tudi 1,6 TDI motor, ki je bil po dosedanjih navedbah najtrši oreh in pri katerem naj bi bile po prvih napovedih potrebne tudi drage mehanske spremembe. Te bodo sicer po besedah Müllerja še vedno potrebne, a očitno na cenovno sprejemljiv način.

Pri 2,0-litrskem in 1,2-litrskem TDI motorju naj bi bila dovolj že spremenjena programska koda. Pri katerih 10 odstotkih imajo še vedno težave, Müller ni sporočil.

Audi potrdil: pri 3.0 TDI V6 smo grešili

Slabe vesti pa so prišle iz Audija, potem ko so njihov V6 3,0-litrski dizel pred tedni na piko vzeli pri ameriški naravovarstveni agenciji EPA. Audi je sedaj priznal, da je bil skrivnostni del programske kode resnično namenjen prelisičenju uradnih testov na emisije.

Foto: EPA audi zaščitni znak logo brand Koncern VW bo moral zato posledično po vsem svetu vpoklicati še dodatnih 85.000 audijev Q5, Q7, A6, A7, A8, porschejev cayenne in VW touaregov letnikov med 2009 in 2016, saj so vsi ti modeli uporabljali sporni šestvaljnik.

Goljufanje s CO2 pravno morda sploh ni bilo goljufanje?

Pri drugi "veji" VW škandala, ki zadeva napačne vrednosti toplogrednega CO2 izpusta pri bencinskih in dizelskih motorjih, pa se je zgodil zanimiv zasuk, saj po poročanju Auto Expressa koncern VW morda sploh ni kršil nobenega zakona, ker je navajal napačne (nižje) podatke o normnih izpustih.

Zakonska praznina v evropski zakonodaji namreč naj ne bi jasno prepovedovala uporabe dodatnih naprav za zniževanje vrednosti CO2, tako da lahko nek proizvajalec za potrebe uradnih homolgacijskih testov dejansko uporablja neserijsko opremo. VW je sicer poročal, da je prenizke vrednosti navajal za 800.000 vozil, tudi najnovejše generacije.

Kmalu jasna tabela CO2 za celotno industrijo

Po poročanju Automotive News, ki se sklicuje na dobro obvešečne vire, naj bi Evropska komisijana podlagi vovičnih testiranj, ki so potekala v zadnjih tednih, do konca tedna objavila poročilo o izpustih CO2, v kateri bodo navedeni natančni normni podatki o emisijah za vse proizvajalce in njihove modele z izjemo Volkswagnovih, ki ima do konca leta čas za uskladitev modelov s pravili.

Na podlagi poročila naj bi EU sprejel strožje kriterije preverjanja resničnih emisij novih avtomobilov.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.