Volkswagen: Na vidiku velike spremembe

Foto: epa
Foto: epa
Nemški mediji so pred kratkim poročali, da se VW pogaja o prodaji Bugattija hrvaškemu strokovnjaku za električne avtomobile Mateju Rimcu. Izvršni direktor Lamborghinija Stefano Domenicali je odstopil in se pridružil Formuli 1 kot izvršni direktor. Ugibanja o prihodnosti znamke so vse glasnejša, saj koncern VW čakajo velike spremembe.
Oglej si celoten članek

Skupina Volkswagen v okviru širšega iskanja večje ekonomije obsega, saj prehaja na množično proizvodnjo električnih avtomobilov, pregleduje prihodnost svojih blagovnih znamk z visoko zmogljivimi produkti Lamborghini, Bugatti in Ducati, piše Reuters, ki se sklicuje na vodilne v podjetjih.

Avto Znane prve podrobnosti o novem passatu!

Upravni odbor in direktorji VW bodo strategijo preučili na novembrskem sestanku. Pripravljajo nov "seznam opravkov", saj podjetje skuša svojo vrednost več kot podvojiti na 200 milijard evrov (235 milijard dolarjev), je dejal eden od direktorjev.

Foto: Lamborghini Lamborghini urus

Drag in zahtevne prehod na električna vozila

Pregled bi lahko privedel do tehnoloških partnerstev za blagovne znamke Lamborghini, Bugatti z visoko zmogljivimi športnimi avtomobili in znamko motociklov Ducati superbike. Druga možnost vključuje prestrukturiranje in uvrstitev na seznam ali prodajo, sta Reutersu povedal dva izvršna direktorja, ki nista želela biti imenovana.

Strogo zaupno! Strogo zaupno! O čem sta se pogovarjala šefa tesle in VW?

Skupina VW, ki je tudi lastnica znamk VW, Audi, Porsche, Seat in Škoda, preučuje, ali ima v času, ko investira milijarde v elektrifikacijo in preobrazbo svojih množičnih modelov, tudi sredstva za razvoj električnih platform za svoje manjše znamke, kot sta Lamborghini in Bugatti.

Foto: Rimac Automobili Rimac C-Two

Izvršni direktor Volkswagna Herbert Diess išče nove načine, kako sprostiti denar za financiranje odmika od motorjev z notranjim zgorevanjem, kar je zelo zahtevna naloga, saj so vodilni sindikalisti blokirali možnost zmanjševanja stroškov na račun delovne sile v Nemčiji.

V intervjuju za Reuters Diess ni želel posebej komentirati dogajanja v Bugattiju, Lamborghiniju in Ducatiju, vendar je priznal, da je koncern Volkswagen, ki ima v svojem portfelju tudi tovornjake, moral prilagoditi strategijo za dobo električnih in avtonomnih avtomobilov.

"Nenehno si ogledujemo portfelj blagovnih znamk. To še posebej velja v fazi temeljnih sprememb v avtomobilski industriji. Moramo se vprašati, kaj preobrazba pomeni za posamezne dele skupine," je Diess povedal za Reuters in dodal: "Blagovne znamke je treba obravnavati glede na nove zahteve. Z elektrifikacijo, dosegom, digitalizacijo in povezljivostjo vozil. Na voljo je nov manevrski prostor in vsaka znamka mora najti svoje novo mesto v novi dobi avtomobilske industrije."

Foto: Herbert Diess/LinkedIn Herbert Diess

Avto Šef VW vozil teslo Y in povedal resnico

Pred skupino še bolj zahteven korak od elektromobilnosti

Poleg oblikovanja enotne arhitekture električnih vozil, ki bo podpirala številne modele množičnih znamk, mora Volkswagen sprostiti denar za razvoj povezane in avtonomne tehnologije vozil ter novih oblik mobilnosti.

Lani je Volkswagen prodal 4554 lamborghinijev, katerih cena se začne nekaj pod 200 tisoč evri. Prodali so 82 bugattijev, katerih cene se merijo v sedemmestnih številkah, in nekaj več kot 53.000 motociklov znamke Ducati.

Številni se sprašujejo, ali je vredno vlagati sredstva v izdelavo tihih električnih različic, če so kupci ljubitelji hrupnih visokooktanskih znamk.

Bomba! Bomba! Hrvat pred prevzemom podjetja Bugatti!

V nasprotju s številnimi ameriškimi podjetji, ki lahko za zbiranje denarja za naložbe izkoristijo likvidnejše kapitalske trge, se nemški Volkswagen bolj zanaša na denarni tok od prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem, da lahko financira svoj prehod na električna vozila.

Foto: Organizator Ducatijev dan na Grobniku

Diess verjame, da se bo vrednost podjetja povečala, ko bo trg razumel, kako donosna so njihova električna vozila. Vendar pa se spopadajo s kratkoročnim naložbenim krčem, še posebej potem, ko so zakonodajalci EU predlagali 50-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida vozil do leta 2030.

VW in velike stroške in veliko zaposlenih

Reuters še piše, da je cilj povečati Volkswagnovo tržno vrednost na 200 milijard evrov do leta 2025 še vedno v veljavi. "Oceno podjetja v višini 200 milijard evrov smo oblikovali kot ambiciozen cilj," je povedal Diess.

"Volkswagen je močno podcenjen, če pogledamo njegovo tehnološko usposobljenost, globalno umeščenost in morda tudi, ko vidimo, da imamo v primerjavi s konkurenco najboljše tehnološke predpogoje," dodaja prvi mož koncerna VW.

Avto Volkswagen razkril prvi električni SUV

Trenutno je vrednost Volkswagna ocenjena na 78 milijard evrov, kar je precej pod oceno Toyote (187 milijard dolarjev), čeprav je lani prodal več vozil kot japonsko podjetje. Volkswagen je prodal 10,96 milijona vozil, največ med vsemi proizvajalcih avtomobilov na svetu, Toyota pa se je z 10,74 milijona prodanih vozil uvrstila na drugo mesto.

Foto: Volkswagen Musk in Diess

Analitiki pravijo, da je Volkswagen, ki ima v lasti več znamk, manj učinkovit in ima višje stroške.
Skupina Volkswagen je imela konec leta 2019 671.205 zaposlenih, kar je precej več kot Toyota, ki je imela ob koncu zadnjega poslovnega leta zaposlenih 359.542 ljudi.

Avto Hrvaški Rimac je za Volkswagen bolj pomemben od Bugattija

"Zdaj je ključnega pomena pravilen prehod na elektromobilnost. To je daleč največji vzvod za nas v tej fazi," je dejal Diess in dodal: "Individualna mobilnost se bo drastično spremenila. Elektrifikacija predstavlja le 10 do 20 odstotkov te spremembe. Večji vpliv bodo prinesla pametna vozila z umetno inteligenco."

Nov paket programske opreme podjetja bo na trg prišel šele leta 2023 ali 2024, še piše Reuters. Vrednost Tesle je letos narasla na več kot 400 milijard dolarjev, saj vlagatelji za revolucijo na področju električnih vozil podprli ameriškega pionirja. 

Čeprav analitiki pravijo, da bodo za dvig tečaja delnic Volkswagna potrebne radikalne spremembe, pa bo po pisanju tiskovne agencije morda najtežji del zmaga nad njegovim nadzornim odborom, kjer delavci nadzorujejo polovico sedežev.

Foto: epa Herbert Diess

"Strategija podjetja je dobra. Predvidevalo se je, da bodo tu in tam potrebne tudi prilagoditve," je za Reuters dejal predsednik nadzornega sveta Volkswagna Hans Dieter Poetsch, ki se je skliceval na že napovedane odprodaje.

Volkswagen ne namerava v prodajo uvrstiti Porscheja ali Audija, druge načrte pa bodo pod drobnogled vzeli le, če bodo dolgoročno zaščitili delovna mesta, pravijo pri IG Metall, največjem nemškem sindikatu. Njegov vodja Joerg Hofmann je za Reuters dejal niso nikoli nasprotovali načrtom podjetja za financiranje rasti na borzi. "Če pa je cilj razbiti podjetje zaradi večjega vrednotenja, potem bomo rekli Ne," je dejal Hofmann in dodal, da meni, da Diess "zavija" na pravo pot.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.