Volkswagen drastično znižal cene električnih vozil

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
V novi promociji je Volkswagnovo podjetje na Kitajskem, FAW-VW, drastično znižalo cene za ID.4 . Električni SUV se zdaj začne pri 145.900 juanih (18.600 evrov).
Oglej si celoten članek

Ko je Volkswagen januarja 2021 na Kitajskem predstavil ID.4, je debitiral s ceno 193.900 juanov (24.700 evrov).  Nemški proizvajalec avtomobilov posluje v regiji prek dveh skupnih podjetij (JV) – SAIC-VW in FAW-VW. Poslovna združenja prodajajo dve različici Volkswagnovih električnih modelov ID.4 in ID.6.

Ko VW lansira nov model, ga obe podjetji na Kitajskem pogosto proizvajata pod različnimi imeni modelov, piše spletni portal electrec.ko. Medtem, ko FAW-VW proizvaja ID.4 CROZZ in ID.6 CROZZ , SAIC-VW prodaja ID.4 X in ID.6 X. Prav tako so pred kratkim predstavili električno limuzino ID.Next (SAIC-VW) in ID.7 Vizzion (FAW-VW) električne limuzine.

Volkswagnovo skupno podjetje s FAW je na Kitajskem napovedalo znižanje cen ID.4 (prek Car News China), saj se največji svetovni trg električnih vozil zaradi nove konkurence in pritiska na cene že pregreva. ID.4, ki je postavljen na Volkswagnovo platformo za električna vozila MEB, je na voljo v dveh različicah – z zadnjim in štirikolesnim pogonom. ID.4 Crozz je na voljo z različno velikimi baterijami, ki omogočajo doseg 425 kilometrov, 554 kilometrov in 600 kilometrov.

Foto: Saša Despot VW ID.4 GTX

Cenovna vojna z minusi na končnem računu 

Do znižanja cen je prišlo po tem, ko je VW-SAIC v začetku julija znatno znižal tudi cene električnega avtomobila ID.3. Ponudba "zgodovinsko nizke cene" se je začela pri 125.900 juanih (okli 16 tisoč evrov), kar je 16 % manj od prvotne cene. Prejšnji mesec so iz Volkswagna sporočili, da so za ID.3 po akcijsk iceni zbrali več kot 10.000 naročil. Prodaja ID.3 je po znižanju cen poskočila s 1.819 enot v juniju na 7.378 v juliju.

Šef Volkswagna Oliver Blume kitajske proizvajalce vidi kot konkurente, ne pa kot grožnjo, je izjavil v pogovoru za Automobilwoche. Blume pravi, da Kitajci v Evropi ne nastopajo z nizkimi cenami in da lahko na Kitajskem proizvajajo vozila okoli 20 odstotkov ceneje. V Evropi pa kitajskih cen ne morejo dostaviti niti kitajski proizvajalci, saj visoki stroški nastanejo predvsem pri prilagajanju vozil evropskim zahtevam in vzpostavitvi prodajne mreže. Poudaril pa je tudi, da bodo lahko v prihodnje cene tudi v Evropi prilagodili predvsem na račun baterij, v katerih vidi največje prihranke. Z novimi baterijami želijo pri VW stroške zmanjšati za polovico. VW je sicer najavil ID.2 s ceno okoli 25 tisoč evrov in še manjši model za okoli 20 tisoč evrov.

Volkswagnova promocija za ID.4 je podobna tisti pri ID.3. Proizvajalec avtomobilov trdi, da bodo po omenjeni ceni prodali le 3000 vozil, neuradno pa bodo akcijo podaljšali. Electrec piše, da so tudi pri ID.3 posel omejil na 7.000 enot, a naj bi akcija trajala, dokler ne bo prodanih več kot 17.000 enot.

Čeprav je znižanje cen spodbudilo povpraševanje, je vprašanje, kako dolgo si lahko VW privošči ponujanje teh promocij? Nižje cene so potrebne, da lahko sledijo naraščajoči konkurenci drugih proizvajalcev avtomobilov v regiji, kot sta BYD in Tesla. Vendar pa za razliko od dveh vodilnih proizvajalcev električnih vozil na Kitajskem, si Volkswagen s tako nizkimi cenami ne bo ustvaril dobička.

Foto: Volkswagen Volkswagen ID.3

Sivi uvoz

Dogajanje na Kitajskem odmeva tudi v Evropi. Kako naj namreč Volkswagnov evropski prodajalec kupcu razloži, da bi za isti avto na Kitajskem plačal 25.000 evrov manj. Posledica je tudi sivi uvoz. Nemški Handelsblatt je že januarja poročal, da so se v Nemčiji zaradi dolgih dobavnih rokov že pojavili prvi sivo uvoženi električni volkswagni.

Pri Volkswagnu svoje pooblaščene prodajalce svarijo, naj ne prodajajo teh avtomobilov in naj jih ne prilagajajo zahtevam lokalnega trga. Vendar pa je uvoženih avtomobilov zelo malo in jih verjetno tudi ne bo veliko. Pogled na spletno stran za prodajo rabljenih avtomobilov mobile.de pokaže, da na njej ne najdete novega volkswagna ID.3 z manj kot 5.000 prevoženimi kilometri za ceno pod 26.000 evrov.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 12:19 10. September 2023.

    Seveda, ker bomo modno muho električarjev plačevali vsi z dražjo elektriko in omrežnimi!

  • 14:59 9. September 2023.

    To je to, zgodovina se pa (itak) ponavlja kot teletext; saj poznamo tole: " kdor ne riskira ne profitira ! …

  • 13:20 9. September 2023.

    Se pravi Evropejci financirajo nakup električarja Kitajcem. Recept iz stare Jugoslavije, ko smo financirali Američane🤔

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.