Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) začenja kampanjo z imenom PreVWara, s katero želijo "združiti potrošnike, lastnike prizadetih avtomobilov in izterjati odškodnino na sodišču."
Gre za del skupnih aktivnosti evropskih potrošniških organizacij, v kateri pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC sodelujejo še tovrstne organizacije iz Italije, Belgije, Španije, Portugalske, Švice, Slovaške in Litve.
Več pojasnil, kako naj bi slovenski lastniki s strani emisijskega škandala prizadetih vozil koncerna Volkswagen, bodo pri ZPS podali na tiskovni konferenci.
Slab odziv Slovencev
Glede na uradne podatke, ki smo jih pri žurnal24.si pridobili z ministrstva za infrastrukturo, pa veliko slovenskih lastnikov ostaja indiferentnih do tega, da njihovo dizelsko vozilo z motorjem generacije EA 189 (1,2 TDI, 1,6 TDI, 2,0 TDI) okolju in s tem zdravju ljudi škoduje bolj kot je bilo navedeno v tipski homologaciji.
Uradni podatek, ki jih je po izbruhu afere podal uvoznik za vozila znamk Volkswagen, Škoda, Seat in Audi, je bil, da je v Sloveniji prek 34 tisoč vozil, ki bi morala na vpoklic. Daleč največ oziroma prek 22 tisoč je bilo vozil znamke Volkswagen.
Koliko se jih je v resnici odzvalo na vpoklic, ki ga sistematično izvajajo že leto in pol? "Trenutno je v Republiki Sloveniji približno 50 odstotkov potrošnikov, ki so lastniki vozil znamk Volkswagen in Audi, in se na odpoklic še niso odzvali," pravijo na ministrstvu. Podatkov za znamki Škoda in Seat s strani uvoznika niso prejeli, zelo verjetno pa se ne razlikuje bistveno, kar pomeni, da je s čistejšo programsko kodo (v primeru motorja 1,6 TDI pa tudi z mehansko spremembo) opremljenih le kakih 17 tisoč od spornih slovenskih dizlov. V te podatke pa bržkone niso vključena vsa rabljena vozila, ki so bila v Sloveniji prek "uvoza" prvič registrirana kasneje.
Vpoklic sicer še ni končan, pri uvozniku lastnike kličejo na servisu sistematično.
Spremembe slovenskega zakona o vozilih predvidevajo, da v primeru obveznih vpoklicev, kot je v primeru afere VW, lastnik ne bo mogel podaljšati registracije, če se ne bo odzval vabilu na servis.
Neodvisen test: po vpoklicu golf znatno čistejši, a tudi malce bolj žejen
Trije evropski avtoklubi ADAC (Nemčija) OAMTC (Avstrija) in TCS (Švica) so lani opravili test, kako učinkovita je nadgradnja motorja v VW golfu, 2,0 TDI. Opravili so natančne meritve glede porabe in izpustov, ga poslali na Volkswagnov servis, kjer so ga nadgradili v skladu z vpoklicem, nato pa so opravili vnovične meritve. Te so pokazale, da je golf z motorjem EA 189 (okoljski standard euro 5) po servisnem vpoklicu pričel v zrak izpuščati precej manj zdravju škodljivih dušikovih oksidov in se po tej plati lahko kosa z modernejšimi motorji, ki jih Volkswagen vgrajuje v nova vozila in imajo certifikat euro 6.
So pa natančni testi pokazali, da se je malenkost (za dober deciliter na 100 km) po vpoklicu povišala poraba goriva.
andrej.leban@zurnal24.si
Golf6-1.6tdi-2011 in touran 1.6tdi 2014 oba sem mogel odpeljati na nadgradnjo. Pri obeh sem kmalu za tem menjal AGR.Sosed na …
Kako človeka prepričati, da pelje avto k mehaniku in da ga nazaj dobi počasnejšega, bolj žejnega a "manj ekološkega".. edino …
Prijatel ima tudi ta sumljiv motor in po odpravljanje napako (SW nov) avto postal bolj len kar pomeni avto ni …