Ljubezen do volkswagnov le, dokler ni treba na servis?

Foto: Profimedia
Slab odziv slovenskih lastnikov na vpoklic avtov v aferi Volkswagen. Zveza potrošnikov pa v akcijo, s katero bi tudi slovenski lastniki lahko prišli do odškodnin.
Oglej si celoten članek

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) začenja kampanjo z imenom PreVWara, s katero želijo "združiti potrošnike, lastnike prizadetih avtomobilov in izterjati odškodnino na sodišču."

Gre za del skupnih aktivnosti evropskih potrošniških organizacij, v kateri pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC sodelujejo še tovrstne organizacije iz Italije, Belgije, Španije, Portugalske, Švice, Slovaške in Litve.

Več pojasnil, kako naj bi slovenski lastniki s strani emisijskega škandala prizadetih vozil koncerna Volkswagen, bodo pri ZPS podali na tiskovni konferenci.

vpoklici Če se ne boste odzvali vpoklicu, vam ne bodo registrirali avta

Slab odziv Slovencev

Glede na uradne podatke, ki smo jih pri žurnal24.si pridobili z ministrstva za infrastrukturo, pa veliko slovenskih lastnikov ostaja indiferentnih do tega, da njihovo dizelsko vozilo z motorjem generacije EA 189 (1,2 TDI, 1,6 TDI, 2,0 TDI) okolju in s tem zdravju ljudi škoduje bolj kot je bilo navedeno v tipski homologaciji.

Uradni podatek, ki jih je po izbruhu afere podal uvoznik za vozila znamk Volkswagen, Škoda, Seat in Audi, je bil, da je v Sloveniji prek 34 tisoč vozil, ki bi morala na vpoklic. Daleč največ oziroma prek 22 tisoč je bilo vozil znamke Volkswagen.

Boste med njimi? Marca začne Volkswagen prijazno vabiti 34.291 lastnikov

Koliko se jih je v resnici odzvalo na vpoklic, ki ga sistematično izvajajo že leto in pol? "Trenutno je v Republiki Sloveniji približno 50 odstotkov potrošnikov, ki so lastniki vozil znamk Volkswagen in Audi, in se na odpoklic še niso odzvali," pravijo na ministrstvu. Podatkov za znamki Škoda in Seat s strani uvoznika niso prejeli, zelo verjetno pa se ne razlikuje bistveno, kar pomeni, da je s čistejšo programsko kodo (v primeru motorja 1,6 TDI pa tudi z mehansko spremembo) opremljenih le kakih 17 tisoč od spornih slovenskih dizlov. V te podatke pa bržkone niso vključena vsa rabljena vozila, ki so bila v Sloveniji prek "uvoza" prvič registrirana kasneje. 

Vpoklic sicer še ni končan, pri uvozniku lastnike kličejo na servisu sistematično. 

Spremembe slovenskega zakona o vozilih predvidevajo, da v primeru obveznih vpoklicev, kot je v primeru afere VW, lastnik ne bo mogel podaljšati registracije, če se ne bo odzval vabilu na servis.

Foto: Profimedia Volkswagen vpoklic

Neodvisen test: po vpoklicu golf znatno čistejši, a tudi malce bolj žejen

Trije evropski avtoklubi ADAC (Nemčija) OAMTC (Avstrija) in TCS (Švica) so lani opravili test, kako učinkovita je nadgradnja motorja v VW golfu, 2,0 TDI. Opravili so natančne meritve glede porabe in izpustov, ga poslali na Volkswagnov servis, kjer so ga nadgradili v skladu z vpoklicem, nato pa so opravili vnovične meritve. Te so pokazale, da je golf z motorjem EA 189 (okoljski standard euro 5) po servisnem vpoklicu pričel v zrak izpuščati precej manj zdravju škodljivih dušikovih oksidov in se po tej plati lahko kosa z modernejšimi motorji, ki jih Volkswagen vgrajuje v nova vozila in imajo certifikat euro 6. 

So pa natančni testi pokazali, da se je malenkost (za dober deciliter na 100 km) po vpoklicu povišala poraba goriva. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 22:40 21. Avgust 2018.

    Golf6-1.6tdi-2011 in touran 1.6tdi 2014 oba sem mogel odpeljati na nadgradnjo. Pri obeh sem kmalu za tem menjal AGR.Sosed na …

  • 11:59 12. September 2017.

    Kako človeka prepričati, da pelje avto k mehaniku in da ga nazaj dobi počasnejšega, bolj žejnega a "manj ekološkega".. edino …

  • 09:46 12. September 2017.

    Prijatel ima tudi ta sumljiv motor in po odpravljanje napako (SW nov) avto postal bolj len kar pomeni avto ni …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.