Novost vpeljuje prihodnji zakon o motornih vozilih, ki je sicer še v predparlamentarnem postopku. K členu, ki govori o veljavnosti podeljenih homologacij za vozila, je dodal odstavek: "V primeru odpoklica ... mora lastnik vozila na zahtevo proizvajalca v predpisanem roku omogočiti izvedbo popravljalnih ukrepov na vozilu. Vozilo, na katerem niso bili izvedeni popravljalni ukrepi v primeru odpoklica vozila, se ne more registrirati oziroma podaljšati veljavnost prometnega dovoljenja."
Država še ni naredila domače naloge pri vpoklicih vozil
Vpoklici so v svetu avtomobilizma razmeroma pogosti, saj se z njimi sooča praktično vsaka znamka. Se pa vpoklici kateregakoli izdelka med seboj razlikujejo glede na stopnjo ugotovljene napake in se na tej podlagi po mednarodni kategorizaciji delijo na štiri kategorije. A pri avtomobilih velika večina vseh odkritih napak spada v kategorijo visokega tveganja in je zato potrebno čim prej ukrepati.
V Sloveniji sicer sistem obveščanja javnosti prek vseevropskega sistema RAPEX zelo šepa, saj s stališča potrošnika ni mogoče na enem mestu dostopati do vseh vpoklicev s področja avtomobilizma. Uspešnost obveščanja lastnikov ogroženih vozil je tako prepuščeno posameznim uvoznikom, ki se morajo zanašati na evidence registracij in kontaktne podatke o lastnikih iz njih, iz logičnih razlogov skrbi za dobro ime pa se le v izjemnih primerih obračajo tudi na medije.
Servisni postopki, ki se opravijo znotraj vpoklica, so seveda zastonj, se pa mora lastnik časovno prilagoditi obisku pooblaščene servisne delavnice.
Resno? To bo kazen?!
Proizvajalec oziroma njegov zastopnik v Sloveniji je tudi zavezan, da homologacijski organ (v Sloveniji je to agencija za varnost prometa), obvesti o vseh načrtovanih vpoklicih in ukrepih, če pri katerem od vozil ugotovi nepravilnosti, ki se nanašajo na zmanjšanje varnosti ali na povečan vpliv na okolje.
Znotraj bodočega zakona je odslej predpisana tudi kazen, če proizvajalec in njegov prodajalec v Sloveniji tržita vozilo, ki ne ustreza pogojem iz homologacije - glede na zapisano bi bil Volkswagen ali katerikoli drugi proizvajalec za podobno goljufijo z izpušnimi emisijami kot v aferi Dieselgate, po novem lahko kaznovan z denarno kaznijo 10.000 evrov. V ZDA je koncern nedavno priznal krivdo in sprejel kazen 4,3 milijarde evrov.
Novi zakon predvideva tudi novosti glede opravljanja tehničnega pregleda in glede registrskih tablic.
andrej.leban@zurnal24.si
malo ali pa najverjetneje zelo zelo veliko ne zaslužili pokradli nariopali !
kreteni bi še malo služili
Da ne boš trpel sramote...prodaj. Za 1€...moj sin takoj kupi. Boli ga džoko za prevare...