Pri britanskem specializiranem inštitutu Thatcham, ki opravlja različne raziskave za tamkajšnje zavarovalnice, v najnovejši raziskavi ugotavljajo prednosti sistema za opozarjanje in samodejno zaviranje pri majhnih hitrostih (AEB), ki ga neuradno poimenujejo tudi "city safety".
Na podlagi triletnega spremljanja avtomobilov z vgrajenim sistemom so pri Thatchamu izpostavili izjemne koristi sistema, ki zmore ob odsotnem vozniku preprečevati ali vsaj bistveno omiliti nesreče. Tako odpade tudi scenarij, po katerem trk dveh vozil povzroči še nalet drugih. Že danes je v Veliki Britaniji petina vseh novih avtomobilov opremljenih s tem sistemom, odstotek takšnih vozil pa bo na cestah iz leta v leto večji. Ker se vse bolj uveljavlja tudi sistem ADAS – to je sistem za samodejno posredovanje pri višjih hitrostih – britanska prognoza pravi, da bodo najpozneje do leta 2030 verižna trčenja preteklost.
V tujini lastnike spodbujajo, pri nas ...
V Veliki Britaniji tamkajšnje zavarovalnice zelo dejavno spodbujajo tovrstne sisteme, saj študije dokazujejo, da so vozila s takšno tehnologijo udeležena v bistveno manj škodnih primerih, zato se vložek v sistem hitro povrne. Naše glavne zavarovalnice pa glede teh sistemov še nimajo posluha, da bi pristopile h kupcem. Že skoraj bizarno je, da je mogoče dobiti popust za vgrajeno alarmno napravo, za tovrsten sistem pa ne. V Sloveniji na leto ukradejo okoli tisoč vozil, v veliki večini v Ljubljani, medtem ko na dan policisti pri nas obravnavajo okoli sto prometnih nesreč. Veliko med njimi je naletov.
Kaj nam pomaga vsa ta tehnologija, ko v Sloveniji NOČEJO preprečiti, da se ne bi ljudje na avtocestnem uvozu zapeljali …