Odločitev za takšno spremembo je bila za bavarsko znamko kar radikalna, saj je BMW dolgo tudi svoj kompaktni razred, ki so mu vsi drugi proizvajalci vedno namenjali prednjega, opremlja z zadnjim pogonom. Avtomobile, ki bi jih lahko označili za kompaktne kombilimuzine, je BMW imel že prej, a zares je v ta razred zakorakal leta 1993 s predstavitvijo BMW-ja serije 3 compact. To je bilo tri leta preden je Audi na ceste zapeljal prvi A3 in štiri leta pred prvim mercedesom razreda A.
BMW 3 compact je bil precej uspešen avtomobil, s katerim se je BMW približal tudi tistim z nekoliko tanjšo denarnico, in kot takšen je utrl pot tudi BMW-ju serije 1, ki je na ceste prvič zapeljal dobro desetletje za njim, leta 2004. Tako kot njegov prednik, si je tudi BMW serije 1 tehniko delil z večjim bratom serije 3, z njo pa se je tudi razlikoval od drugih predstavnikov vse bolj priljubljenega razreda, saj je imel zadnji pogon.
A pri BMW-ju so sčasoma začeli spoznavati, da mu to, kar ga razlikuje od tekmecev, BMW serije 1 postavlja tudi v slabši položaj, zato so se nazadnje odločili, da bo s tretjo generacijo dobil prednji pogon, takšnega, kot so ga že dodobra preskusili v enoprostorcu BMW 2 active tourer. K odločitvi je privedlo tudi spoznanje, ki ga je ob neki priložnosti novinarjem izdal BMW-jev izvršni direktor Norbert Reithofer, da je namreč kar 80 odstotkov lastnikov BMW-jev serije 1 tako ali tako zmotno verjelo, da ima njihov avtomobil sprednji pogon.
Sprednji pogon z izkušnjami
BMW serije 1 ima torej po novem sprednji pogon, a ta ni kar od muh. Zgrajen je na temeljih dovolj dolgega izročila, da je povsem dozorel. BMW ga je namreč bolj ali manj prevzel od hčerinskega Minija, ki avtomobile s prednjim pogonom pod njegovim okriljem izdeluje že od prve generacije minija nove dobe, ki je na ceste zapeljala sredi devetdesetih let. In tudi prej so bili miniji, prav tako pa tudi roverji, ki so nekaj časa preživeli pri BMW-ju, avtomobili s pogonom na prednji kolesni par.
Novi sprednji pogonski sklop morda zato ni tako neposreden, kot ga je BMW serije 1 imel doslej, a gotovo spada med najbolj vodljive svoje sorte. K temu pripomoreta tudi neposredni progresivno delujoč volan, ki ga voznim upravlja preko zelo oprijemljivega v usnje odetega volana, prav tako pa tudi večvodilna zadnja prema, ki zagotavlja soliden stik zadnjih koles s podlago. Tud lega je nevtralna, vedno znova pa preseneti tudi navidezna lahkost, s katero pri BMW-ju kombinirajo mehko vzmetenje s precej športnimi voznimi lastnostmi.
S podvozjem se dobro razume tudi dvolitrski bi-turbodizelski štirivaljnik z oznako 118d, drugi dizelski po vrsti, ki se z močjo 110 kilovatov za BMW morda ne zdi zelo močan, za spodnji srednji avtomobilski razred nasploh pa je že solidno močan, kar pomeni, da s pomočjo hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, precej solidno opravi z avtomobilom. Vožnja je tako, predvsem v športnem programu, lahko zelo dinamična.
Pogon se odraža v obliki
Prehod z zadnjega na sprednji pogon se je odrazil tudi v oblik BMW-jeve enke, s katero na prvi pogled, če odmislimo zelo razgibane oblikovne podrobnosti, deluje kot nekoliko sploščen BMW serije 2 active tourer. V primerjavi s predhodnikom ima nekoliko krajši pokrov motorja, saj prečno vgrajeni motor potrebuje manj dolžine od vzdolžno vgrajenega, vzdolžne linije so izrazito klinaste, ker zadaj ni pogonskega sklopa, pa je malo večji in laže dostopen tudi prtljažnik. Ta je klasično povečljiv in povsem zadosti potrebam povprečnega uporabnika.
V kabini je dovolj udobnega prostora za vse potnike, voznikov delovni prostor pa bo takoj znan vsem tistim, ki so kdaj sedeli v BMW-jih zadnjih letnikov. Veliko upravljanja je prepuščeno osrednjemu zaslonu na armaturni plošči, digitalni in prilagodljivi pa so tudi merilniki pred voznikom. A tu BMW na nek način zaostaja za tekmeci, saj so nekateri šli s prilagodljivostjo zaslonov že veliko dlje.
Zaključimo lahko torej, da se je BMW z odločitvijo, da bo njegova enka po novem imela sprednji pogon, podal na precej spolzki teren, a prvi vtisi kažejo, da je na njem tudi hitro našel ravnotežje. BMW serije 1 sicer ni ravno poceni, kar velja predvsem za paket opreme M sport, s katero je pripeljal na test, a glede na premiumsko naravnanost znamke se njegova cena niti ne zdi ekscesno visoka.
Podatki o vozilu: BMW 118d M sport
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.995 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih
Največji navor: 350 Nm pri 1.750-2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 216 km/h, 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,319 x 1.799 x 1.434, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 380
Poraba: 4,4 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 148 g/km
Cena v evrih: 52.325 (osnovni: 28.200 (116d); 30.950 (118d))
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti.
Minusi: Cena, oblika morebiti ne bo vsem všeč.
Še ena precenjena jajca iz švabarije