Tako kot vrsto let doslej je BMW svojim kupcem pripravil dogodek xDrive zimska arena, ki je tokrat potekal v Športnem centru na Pokljuki, kjer svoje znanje kalijo naši biatlonci.
V BMW-jevi ponudbi že nekaj let pomembno vlogo igrajo priključni hibridi, ki so poleg modela i3 v središču bavarskega premika v smer elektrifikacije, kar potrjuje tudi podatek, da jih bo do leta 2023 v njihovi ponudbi dvanajst.
Hibridni zamudnik
Eden izmed njih je tudi tokrat predstavljeni BMW X5 xDrive 54e, ki nadaljuje izkušnje svojega predhodnika iz prejšnje generacije tega do nedavnega največjega modela znamke. No zdaj ni več največji, saj ga je s prestola izpodrinil BMW X7, a gotovo si v Sloveniji lahko obeta večjo prisotnost od velikega brata.
BMW X5 pravzaprav ni več novinec, saj smo ga jeseni že vozili tudi na testu, kot priključni hibrid pa je k nam prišel nekoliko pozneje. V primerjavi s predhodnikom je dobil bolj zmogljiv 290-kilovatni priključno hibridni sklop, v katerem sta združena trilitrski turbobencinski šestvaljnik in 82-kilovatni elektromotor, ki velikemu športnemu terencu samostojno omogoča vožnjo do največje hitrosti 135 kilometrov na uro.
Dvakratnik kapacitete
Napaja se iz litij-ionske baterije s solidno kapaciteto 20,9 kilovatne ure, približno dvakrat večjo kot v predhodniku, ki v optimalnih pogojih zagotavlja 67 do 87 kilometrov električne vožnje in porabo bencina zmanjša na pičlih 1,2 do 1,9 litrov na sto kilometrov. A hladen zimski dan, v kakršnega so se na Pokljuki zbudili po za zdaj edinem resnem sneženju to zimo, lahko omenjene številke precej zmoti, enako pa bi verjetno lahko rekli v povezavi z vročimi poletnimi dnevi ali vozniškimi navadami tipičnega lastnika takšnega avtomobila.
Pri BMW-ju so se naslonili na statistično uporabo priključnega hibrida, zato mu niso namenili možnosti hitrega polnjenja, ampak lahko to poteka le z največjo močjo 3,6 kilovata. Baterija se na tak način napolni v dobrih šestih urah, kar ob obljubljenem električnem dosegu povsem ustreza vsakdanjim vožnjam v službo in po drugih opravkih v niti ne tako veliki bližini doma.
BMW bo v Sloveniji za X5 xDrive 54e zaračunal vsaj 84.000 evrov. Poudarjajo, da bo s tem sicer dražji od drugih različic, a če upoštevamo še subvencijo Eko sklada, ki trenutno znaša 3.500 evrov, bo z bolje opremljen cenovno že blizu dizelski različici.
Osvetljena maska
V nasprotju z BMW X5 je njegov 'frajerski brat', SUV-kupe BMW X6, v novi generaciji tokrat doživel slovensko premiero. Na predstavitvi so sicer ponovili njegove osnovne značilnosti ki so ljubiteljem bolj ali manj že znane, poudarili pa so predvsem zanimivost, ki se nanaša na naše kraje. Oblikovno posebnost, osvetlitev maske motorja, ki jo imenujejo'illuminated grill', so namreč v celoti razvili pri nas, v ljubljanskem podjetju Hella-Saturnus. Pravijo, da je zgolj razvoj tega na videz preprostega elementa trajal dobra tri leta, saj želenega učinka osvetlitve ni bilo mogoče tako lahko doseči, prav tako pa so morali najti način za zadostitev predpisom.
BMW X6 bo pri nas na voljo s šest- in osemvaljnimi bencinski in dizelskimi motorji, cene za okrog 50 avtomobilov, ki naj bi jih predvidoma prodali v letošnjem letu, pa se bodo gibale med 84 in 140 tisoč evri.
Največja novost
Največja novost pride na vrsto nazadnje. BMW je namreč v Slovenijo uradno pripeljal tudi novi BMW serije 2 gran coupe, štirivratno različico 'dvojke', ki dopolnjuje bavarsko ponudbo štirivratnih kupejev.
Slogovno izhaja iz novega BMW-ja serije 1, a na veliko bolj eleganten način, saj je od 'enke' predvsem nižji in daljši, svoje pa naredi tudi razpotegnjen kupejevski zadek. A prvi preskus je pokazal da gre za zelo živahen avtomobil, ki pa je seveda predvsem kupe. Ko se je namreč na zadnjo klop usedel kolega, ki je višji od 180 metrov, je moral močno upogniti vrat. A po drugi strani se zdi, da bo za otroške sedež več kot dovolj prostora, saj je vzdolžnega prostora kar precej.
BMW bo 64 za letos predvidenih predstavnikov serije 2 gran coupe v Sloveniji ponudil s paroma bencinskih in dizelskih motorjev. Osnovna bencinska različica 218i bo v akcijski ponudbi stala 28.990 evrov. Precej dražji bo najbolj športni BMW M235i gran coupe, za katerega bo treba odšteti vsaj 57.500 evrov.