Varčevanje in odpuščanja

Foto: Epa
Foto: Epa
Pričakovati je, da bo na deset tisoče ljudi, ki si kruh služijo v avtomobilski industriji, ostalo brez dela. Proizvajalci vozil in dobavitelji avtomobilski industriji eden za drugim napovedujejo varčevanja in odpuščanja.
Oglej si celoten članek

Vse bolj je jasno, da bo korona kriza le pospešila nekatere procese, ki so se v avtomobilski industriji napovedovali že kar nekaj časa. Avtomobilska industrija je bila že pred epidemijo na prelomnici, ko je bil zaradi zaostrovanja emisijskih norm pri izpuhih avtomobilov nujen prehod iz fosilne mobilnosti na električno mobilnost.

28. maja dan D Veliki Nissanov načrt dobra novica tudi za Revoz?

Že lani smo veliko poslušali in brali o tem, da bo v avtomobilski industriji v naslednjem desetletju brez dela ostalo več kot 100 tisoč ljudi. Med drugim so o tem analizo naredili tudi na Univerze Duisburg-Essen, vse skupaj pa je bilo podkrepljeno z izjavami v nemških velikanih, kot so Daimler, BMW, pa tudi Bosch in Continetal, da bo prehod na električno mobilnost samo v Nemčiji do leta 2030, ko bodo električni avtomobili pomenili glavnino prodaje, izgubili okoli 125 tisoč delovnih mest.

Foto: Epa Proizvodnja volkswagna ID.3

Korona kriza kot pospešek

Korona kriza bo vse skupaj zgolj še pospešila. Ekonomske posledice pandemije koronavirusa se ta trenutek že kažejo. Pri navezi Renault-Nissan-Mitsubishi so imeli v mesecu maju celo vrsto kriznih sestankov, na katerih so skovali novo strategijo, ki zajema poslovanje po vsem svetu in vključuje tudi varčevanja in s tem odpuščanja delavcev. Finančne težave avtomobilov se prenašajo tudi na podizvajalce, ki bodo na tisoče ljudi poslali na zavode za zaposlovanje.

Avto Revoz ukinja nekaj več kot 400 delovnih mest

Renault želi tako v naslednjih treh letih svoje fiksne stroške zmanjšati za več kot dve milijardi evrov. S tem je povezan tudi manjši obseg modelne palete in delavcev. V Franciji bo brez zaposlitve izgubilo 4.600 ljudi. V preostalem svetu bo Renault odpustil še 10.000 zaposlenih, Revoz v Novem mestu, ki je največji slovenski izvoznik, na srečo ni bil v načrtih kot del krčenja. Tudi širitev proizvodnih zmogljivosti v romunskih in maroških tovarnah se je ustavila. Renault želi do leta 2024 zmanjšati število proizvedenih avtomobilov na 3,3 milijona enot. Lani je francoski proizvajalec avtomobilov proizvedel 4 milijone vozil. Francoska vlada načrtuje vložiti 8 milijard evrov v avtomobilski sektor svoje države. Renault naj bi prejel vladna jamstva za posojila v višini 5 milijard evrov.

Foto: Saša Despot Revoz

Renault je tudi del zavezništva z Mitsubishijem in Nissanom. Celotno zavezništvo namerava tehnologijo močneje deliti. "Novi poslovni model bo zavezništvu omogočil, da bo najbolje izkoristil premoženje in uspešnost vsakega podjetja, pri čemer bo temeljil na njihovi kulturi in dediščini," je dejal Jean-Dominique Senard, predsednik upravnega odbora zavezništva.

Kriza v Kataloniji

Odpuščanju se je pridružil tudi Nissan. V Španiji namerava zapreti tri tovarne. Samo v Kataloniji bo delo izgubilo 3.000 ljudi. Po mnenju lokalnih sindikatov bi to lahko ogrozilo skupno 20.000 delovnih mest v dobaviteljskih podjetjih.

Težave niso zaobšle niti proizvajalcev premijskih vozil. BMW napoveduje krčenje 5000 delovnih mest. Poleg tega je nemški proizvajalec avtomobilov preložil načrte za gradnjo nove tovarne v Debrecenu na Madžarskem. Po prvotnih načrtih naj bi se gradbena dela začela v letošnji pomladi, po novem pa so jo zamaknili za leto dni. BMW je v okviru naložbenega načrta za leto 2020 investicije zmanjšal s 5,7 milijarde evrov na 4 milijarde evrov.

Avto Bo koronavirus pokopal Renault?

Britanski mediji poročajo, da se Jaguar Land Rover z britansko vlado pogaja o pomoči v višini več kot milijardo evrov. Odpušča tudi britanski proizvajalec McLaren, ki proizvaja športne avtomobile. 1200 zaposlenih naj bi izgubilo službo. Odpuščanja bodo vplivala tudi na športno ekipo formule 1, ki letos še ni začela sezone. McLaren bo ekipo zožil za 70 ljudi.

Foto: Akrapovič Akrapovič, varjenje, varilec

Proizvajalec tovornjakov Scania želi zmanjšati število zaposlenih za 5000, saj se prav tako bori z upadajočim povpraševanjem. Švedska znamka tovornjakov ima po vsem svetu 51.000 zaposlenih. Tisoč delovnih mest manj bo na sedežu podjetja.

Krčenja napovedujejo tudi dobavitelji

Odpuščajo tudi dobavitelji. Ob upadajočem povpraševanju po novih avtomobilih in zmanjšanju proizvodnje so v težavah. Nemško podjetje ZF, ki proizvaja menjalnike in hibridne pogone, je sporočilo, da bo do leta 2025 odpustilo 15.000 ljudi. Polovica jih bo službo izgubila v Nemčiji. ZF bo zmanjšal človeški kapital za okoli 10 odstotkov celotnega števila. Danes zaposluje 148.000 ljudi.

Iz podjetja Continental, enega največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilskih delov in pnevmatik, so sporočili, da bodo število zaposlenih skrčili za do 20.000. Continental zaposluje 244.000 ljudi v 60 državah. Poleg tega želi podjetje od leta 2023 doseči letno znižanje stalnih stroškov za 500 milijonov evrov.

Foto: Reuters Proizvodnja BMW

Kriza v Renaultu Kriza v Renaultu: Padla je odločitev

Posledice tudi v Sloveniji

Brez odpuščanj ne bo šlo niti v Sloveniji. 400 pogodbenih delavcev manj bo sestavljalo avtomobile v Revozu, padcu naročil in prodaje bo moral poslovanje prilagoditi tudi ivanški izdelovalec izpušnih sistemov Akrapovič, ki ima v Ivančni Gorici in Črnomlju več kot 1000 zaposlenih. Koliko ljudi bodo odpustili, pri Akrapoviču še niso pojasnili. Pri Akrapoviču, ki je sicer zadnja leta zaradi dobrega poslovanja in rasti veliko zaposloval so pojasnili: "Žal epidemija izredno negativno vpliva na ekonomske razmere na globalnih trgih, zlasti v industriji za proizvodnjo avtomobilov in motociklov, kjer je marsikatero podjetje prekinilo ali vsaj bistveno zmanjšalo svojo proizvodnjo." 

Črnomaljski župan Andrej Kavšek je za STA povedal, da občina informacij o odpuščanju v Akrapoviču nima. Dodal je, da se sicer med občani in Akrapovičevimi delavci širijo različne govorice o številu odpuščenih. Po neuradnih informacijah v Črnomlju pa naj bi se govorilo o odpuščanju sto in več zaposlenih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 22:16 5. Junij 2020.

    Če ne bi goljufali in se norčevali iz BEV, bi imelo več 100.000 več delovnih mest, pa ne samo v …

  • 12:13 3. Junij 2020.

    Včeraj sem govoril s prijateljico, ki sicer dela v Unior Zreče, a je že več kot 2 meseca na čakanju. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.