V temi ne zrite v luči

Foto: Audi
Foto: Audi
Zaradi vse krajšega dneva vožnja z avtomobilom zahteva še dodatno previdnost. Statistika razkriva, da je možnost prometne nesreče ponoči trikrat večja, kot podnevi.
Oglej si celoten članek

Preteklo soboto smo uro nastavili na zimski čas, zato bomo v temi prevozili več časa, kot v poletnem času. Ni pa se spremenil le čas, pač pa tudi temperature in razmere na cestah, kar še dodatno kliče po previdnosti pri vožnji po temi.

Bodite vidni

K varnosti lahko veliko pripomorete sami. Redno preverjajte delovanje vseh svetil, vse steklene površine morajo biti čiste, natočite pralno sredstvo, odporno proti zmrzovanju.

Zelo pomembno je predvidevanje razmer, saj voznik ponoči prejme manj informacij, kot podnevi. Strogo se držite hitrostnih omejitev; že nekaj kilometrov prehitre vožnje je dovolj, da neosvetljenega pešca ali divjad opazite prepozno za učinkovito zaviranje. Na prazni cesti zunaj naselja vedno uporabljajte dolge luči, v naselju pa zasenčene. Nikar pa ne pozabite snopa pravočasno skrajšati (200 metrov pri vožnji nasproti vozilu oziroma pred ovinkom, 100 metrov pri vožnji za vozilom).

Ne zrite v luči

Ena od večjih nepravilnosti je zrenje v luči nasproti vozečih vozil. To oči zelo utruja, hkrati pa jim voznik podzavestno sledi in lahko zavije na nasprotni pas. Pogled ob srečanju vedno usmerite na svoj pas cestišča v daljavo. Zaradi izostritvi vida je pomembno, da čim manjkrat umikate pogled s cestišča na merilnike. V avtu naj ne bo preveč toplo, saj previsoke temperature spodbujajo utrujenost. Prav tako prilagodite stopnjo notranje osvetlitve – premočna namreč utruja oči.

Kako prepoznati utrujenost?

Za volan se ponoči vedno usedite dovolj spočiti, še posebno če vas čaka monotona avtocestna vožnja. Ščemenje oči ali srbečica v nosu sta jasna pokazatelja utrujenosti. Že sprehod na svežem zraku ali krajši dremež na počivališču sta veliko učinkovitejša kot pitje kave ali energijskih napitkov. Ko kupujete nov avtomobil, ne pozabite na napredne tehnologije, kot so prilagodljivi žarometi, ki v ovinkih razsvetlijo tudi 90 odstotkov več vozišča, sistem za samodejno preklapljanje med zasenčenimi in dolgimi lučmi ter za avtonomno zaviranje ali pri višjih razredih IR-kamera za zaznavo pešcev.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 07:13 28. Oktober 2014.

    V luči na sliki bo še posebej nevarno gledati - Audi RS 7 ima menda laserske žaromete...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.