Na tekmovanje za Mehanika leta se prijavljajo mehaniki zelo različnih profilov in nekateri so specializirani za zelo specifična opravila. Eden takšnih je tudi Boštjan Pestotnik, ki je na letošnjem tekmovanju osvojil tretje mesto in je specialist za obnovo motorjev.
Boštjan je trenutno zaposlen v podjetju ArtMotors d.o.o. iz Radomelj, ki je specializirano za generalne obnove motorjev vseh vrst, tudi tistih najbolj zahtevnih šest-, osem- in večvaljnih, ki poganjajo avtomobile najbolj prestižnih znamk. V podjetju za različne stranke, ki prihajajo iz širokega kroga evropskih držav, opravljajo obnove motorjev, popravila in obnove motornih glav in restavrirajo motorje starodobnikov, pohvalijo pa se lahko z dolgoletnimi izkušnjami in strokovno izobraženim kadrom.
Kot pravi Boštjan, je obnova motorjev sicer njihova glavna dejavnost, a se je zaradi potreb strank, ki so jim obnavljali motor, pokazalo, da potrebujejo tudi delavnico za vgradnjo motorjev in splošni servis vozil.
Kljub mladosti že osem let izkušenj
Boštjan v podjetju ArtMotors sicer dela zadnje leto in pol, a ima pri starosti 28 let že dobrih osem let delovnih izkušenj. Kot pravi, je delal na zelo različnih vrstah vozil in različna opravila. Že na srednji Poklicni in strokovni šoli v Domžalah, ki jo je uspešno zaključil kot strojni tehnik, se je spoznal tudi s praktičnim delom, na delovni praksi, kjer se je srečeval predvsem s popravili tovornjakov in avtobusov.
Mehanična opravila so mu sicer bila blizu že v otroštvu, saj si je prve izkušnje nabiral v domači delavnici v Kostanju v Tuhinjski dolini, kjer za lastne potrebe vzdržujejo avtomobile in kmetijsko mehanizacijo.
Po srednji šoli se je zaposlil kot avtomehanik osebnih vozil in v zadnjih osmih letih spoznal zelo različna opravila, ki so potrebna pri servisiranju avtomobilov. Pravi, da so se pri njegovih bivših delodajalcih sicer bolj ukvarjali s servisiranjem vozil, popravili zavor, vulkanizerstvom in podobnim, a so se tudi pri njih čedalje bolj obračali tudi k obnovam motorjev. Zadnjih pet let se je sicer čedalje bolj navduševal nad obnovo motorjev, saj gre za raznoliko delo, pri katerem lahko nabira veliko novih izkušenj in znanja, zato se je na koncu zaposlil vendar v podjetju ArtMotors, čigar glavna dejavnost je predvsem obnova motorjev.
Klasični tip mehanika
To je potrdil tudi njegov šef Željko Plavšič, lastnik podjetja ArtMotors, ki pravi, da je Boštjan klasični primer mehanika, ki dejansko obvlada vsa opravila, ki so potrebna pri obnovi motorjev. Ko je začel svoj posel, je namreč zelo težko našel mehanike, ki bi bili sposobni obnoviti motor, saj gre za zelo specifično opravilo, ki zahteva veliko tradicionalnih znanj na področju motoroznanstva. Med kandidati so bili mehaniki z izkušnjami in brez izkušenj, a se preprosto ni izšlo, Boštjan pa je pravi človek za ta posel.
Boštjana sem vprašal tudi, kakšne so razlike med servisi gospodarskih in osebnih vozil. Pravi, da je imel med delom na gospodarskih vozilih manj opravka z elektroniko kot na osebnih, vse komponente pa so bile seveda tudi večje in težje. Sicer pa je samo delo precej podobno. Pravi, da mu bolj odgovarjajo osebna vozila, saj je vse manjše in bolj dosegljivo. Pri tovornih rabiš drugačna orodja, večja dvigala in podobno.
Si pri svojem delu izmenjuje tudi izkušnje s kolegi iz drugih podjetij? Boštjan pravi, da kar se tiče obnove motorjev, v Sloveniji niti ni prave konkurence, zato tudi ni nikogar, s katerim bi si lahko izmenjal izkušenje. Seveda pa kdaj koga zaprosiš za nasvet in komu tudi pomagaš z nasvetom. Sicer v podjetju pogosto obiskujejo različne tečaje, ki jih organizirajo različna podjetja za proizvodnjo in prodajo delov. Seveda je šolanje pomembno, saj moraš slediti spremembam pri sestavi motorjev, da veš, kako so narejeni in kakšna je njihova montaža, prav tako pa je treba slediti tudi testerjem in drugi tehniki, ki se stalno nadgrajuje. Razvoju moraš slediti, da ne zaostaneš.
Odzivi na naslov
Kakšne pa so njegove izkušnje s tretjim mestom na tekmovanju za Mehanika leta? Boštjan pravi, da ga veliko kličejo sosedje in prijatelji. Prej je mislil, da bo manj odziva, ampak ga je bilo kar veliko. Očitno je Žurnal24 precej bran medij.
Na tekmovanje se je sicer hotel prijaviti že lani, a je zamudil rok, letos pa je bil s prijavo pravočasen, saj je hotel videti, kakšno je vzdušje na tekmovanju. Glede na to, da je bil na tekmovanju prvič in z njim ni imel izkušenj, mu je nekaj težav delalo diagnostično odkrivanje napake na vozilu. Teste je sicer obvladal, vendar ni povsem vedel, katerih orodij se lahko poslužuje. Ko si večkrat tam, potem se bolj znajdeš, zato gre delo hitreje od rok. Nekaj težav je bilo tudi pri menjavi pnevmatike, saj sta bili na voljo dve različni. A kot pravi, je šlo malo za druženje, malo za šalo, malo pa tudi zares.