V Sloveniji kia, za katero se obračajo glave

Foto: Kia Kia proceed Foto: Kia Kia proceed Foto: Kia Kia proceed Foto: Kia Kia proceed Foto: Kia Kia proceed Foto: Gregor Prebil Kia proceed Foto: Gregor Prebil Kia proceed Foto: Gregor Prebil Kia proceed Foto: Gregor Prebil Kia proceed Foto: Gregor Prebil Kia proceed
Morda zadek res spominja na porsche panamero, a vzornik kii proceed je bil mercedes-benz CLA.
Oglej si celoten članek

Proceed je bilo doslej pri Kii kot ime rezervirano za trivratni model ceeda. Nič več. Da trivratnega modela ceeda pri Kii ne bodo več izdelovali, ni nikakršno presenečenje, saj pri vseh znamkah opažajo velik upad zanimanja za tovrstne "športne" različice kombilimuzin.

Je pa bila presenečenje nova generacija modela proceed, ki je dopolnil že znano družino petvratne kombilimuzine in karavana SW, medtem, ko jeseni pričakujemo še suvovsko različico ceeda. Proceed ima odslej pet vrat, hkrati pa je oblikovan kot shooting brake, torej nekakšna mešanica med karavanom in kombilimuzino, trend, ki ga je začel Mercedes, a je novost v ponudbi srednje velikih družinskih vozil, če izvzamemo mercedesovega CLA.

Avto Kia pokazala izzivalca prestižnim BMW, mercedesom in audijem

Proceeda tako kot ceeda izdelujejo in prodajajo le v Evropi, kar pomeni, da je bil razvit in oblikovan poželjah evropskih voznikov. Bolj kot na visoke prodajne številke verjetno pri znamki računajo na dodatno utrjevanje imidža, da zmorejo trgu ponuditi tudi inovativne izdelke, kar so že dokazali z modelom stinger, s katerim lahko na ta način povlečemo vzporednice.

Foto: Gregor Prebil Kia proceed

Zakaj shooting brake? Kia je spremenila filozofijo modela C, torej golfovega avtomobilskega razreda, ki je še vedno drugi najbolj številčen po prodaji v Evropi in ponudila avto, ki bo z videzom in opremo svoje kupce iskal tudi med kupci premijskih vozil, kot so mercedes CLA, lexus CT, A3, mercedes A razred, BMW serija 1 …

Avto Tu nekaj ni v redu, to ne more biti kia

Pri Kii pravijo, da gre pri proceedu za premišljeno odločitev, zato kanibalizma s karavanskim ceedom SW ne bo. Naredili so celo interno raziskavo in ugotovili, da bi kar 47 odstotkov kupcev bi shooting brake različico izbralo prav zaradi zunanje oblike. In več kot očitno je, da so na tem gradili Kiini strategi, ko so razvijali proceeda. Poleg zunanjega in notranjega dizajna, sta bila ključna podporna stebra proceeda še tehnologije in vozna dinamika.

Foto: Gregor Prebil Kia proceed

Na cesti ga ne bo težko ločiti od karavana, čeprav je nos vozila bolj ali manj znan. Je pa proceed krepko drugačen od boka dalje, kjer je zelo opazna padajoča strešna linija z bolj zaobljenim C stebričkom, ki ob opazno manjši oddaljenosti od tal v primerjavi s karavanom tvori dinamičen videz. Pika na i in najbolj prepoznaven del shooting brake vozila je zadek oplemeniten s črnim športnim spojler zadaj. Na zadku izstopa še dirkaška zavorna luč, značilne za proceeda so zadnje led luči razpotegnjene čez celoten zadek, na sredini je emblem, ki temeljito grafično obdelan na njem pa je ime izpisano z velikimi tiskanimi črkami, spodaj je športni difuzor.
Proceed je dimenzijsko podoben Mercedesovemu CLA, v dolžino pa celo za pol centimetra presega karavanskega ceeda SW. Medosna razdalja je sicer identična kombilimuzini in karavanu SW. Prtljažnik ima kapaciteto 594 litrov, kar je krepko nad povprečjem karavanov C razreda in le 31 manj od karavanskega ceeda SW. Uporabnost prtljažnika povečuje tretjinsko deljiva zadnja klop (40:20:40), sedeže pa je možno kar s potegom za ročico podirati iz prostora za prtljago. Prtljažnik ima dvojno dno, v katero lahko zložimo prtljažni rolo in sistem tirnic za fiksiranje večjih in težjih predmetov.

Foto: Gregor Prebil Kia proceed

Uau! Kia s proceedom po poti Mercedesa

Za proceeda sta na voljo le dve liniji opreme, GT, ki ji pripada zmogljivi bencinski 1,6-litrski turbo motor s 150 kilovatov moči (204 KM) in GT line, kjer je večji poudarek na »šminki« na voljo pa je z bencinskima 1,0-litrskim trivaljnim motorjem in 1,4-litrskim turbo motorjem (103 kW/140 KM), ter novim 1,6-litrskim turbo dizelskim motorjem (100 kW/136 KM). Vsi motorji, z izjemo trivaljnega bencinskega motorja (88 kilovatov/120 KM), ki je na voljo zgolj z ročnim šeststopenjskim motorjem so lahko kombinirani tudi s sedemstopenjskim dvokslopčnim samodejnim menjalnikom.

Foto: Kia Kia proceed

Med opremama GT in GT line so tudi oblikovne razlike, tako na zunanjosti kot v kabini. Drugačna je oblika maske in odbijača, rež za zajem zraka, pri opremi GT so črni svetleči dodatki narejeni z drugačnim ohišjem. GT prepoznate še po značilni rdeči črti na spodnjem delu odbijača, letvicah na boku, difuzorja na zadku. GT je serijsko na voljo z 18-palčnimi platišči, GT-line pa s palec manjšimi. Zadaj je drugačen športni odbijač in difuzor z dvema izpušnima cevema v predrugačeni obliki. Oranžna barva je ekskluzivno namenjena modelu proceed;

Avto Kia in Hyundai pripravljata presenečenje za množice

V notranjosti je pri GT modelu športno odsekan volan z logotipom, GT rdečimi dodatki v notranjosti.  Serijsko s proceedom kupec dobi sistem za preprečevanje naleta s funkcijo city, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za samodejno zasenčenje dolgih luči, sistem za opozarjanje voznika na nezbranost.

Foto: Kia Kia proceed

Za doplačilo proceed ponuja polne LED luči, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, pomoč pri parkiranju (vzvratno in pravokotno), sistem na opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, radarski tempomat s stop & go funkcijo (v povezavi s samodejnim menjalnikom), sistem za slednje voznemu pasu, sistem za preprečevanje naleta, ogrevana in hlajena sedeža spredaj in ogrevan zadnja klop …
Serijsko osrednji zaslon meri 7-palcev, opcijsko 8-palcev. Omeniti velja tudi vzmetenje, ki je prilagojeno bolj dinamični vožnji.

Foto: Kia Kia proceed

Avto Kia oglašuje novo generacijo križanca

Cene za osnovni 1,0-litrski turbo trivaljni motor, šeststopenjski menjalnik in GT line opremo so 25.190 evrov (vključen popust 3.200 evrov), za dizelsko različico je treba odšteti 27.990 evrov, za GT različico z zmogljivim 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem pa 32.690 evrov. Na navedene cene je možno dobiti še 1.500 evrov popusta na gotovino in 3.000 evrov popusta v primeru izbire financiranja. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 08:08 17. Maj 2019.

    Meni se zdi v živo kot pomanjšana porsche panamera. Definitivno poleg Stingerja, vsaj za mene, najlepša Kia in eden najlepših …

  • 11:27 16. Maj 2019.

    Izgleda kot neka sajtrga.

  • 10:37 16. Maj 2019.

    Kakor za koga sem lastnik kia že 20 let zelo zadovoljen imam že 5 po vrsti velika folšija je ker …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.