Slovenska vlada je v sredo sklenila podjetju Magna Steyr dodeliti 18,61 milijona evrov subvencije za izgradnjo lakirnice Maribor, ki naj bi bila dokončana leta 2019 in v kateri bo sprva zaposlitev dobilo 404 ljudi. Celotna naložba je sicer vredna 146,4 milijona evrov.
Na slovenski vladi so prepričani, da ima spodbuda tudi nefinančne učinke, kot so prepoznavnost Slovenije kot tujim investitorjem prijazno okolje, zmanjšanje brezposelnosti v Sloveniji, povečevanje dodane vrednosti na zaposlenega, zmanjšanje vplivov na okolje.
6.000 zaposlitev
Skupna vrednost prve in druge faze naložbe je 457 milijonov evrov, medtem ko je celotna naložba ocenjena pri 1,237 milijarde evrov, izpolnjen pa je tudi pogoj o najmanj 1000 delovnih mestih. Kanadski avtomobilski velikan bo namreč v drugi fazi projekta zaposlil še 1500 ljudi, po vzpostavitvi zadnje, četrte faze, pa naj bi bilo zaposlenih kar 6.000 ljudi. Kdaj točno naj bi se to zgodilo, še ni jasno.
Pri enem najbolj vplivnih avtomobilskih spletnih portalov Automotive News Europe so zapisali, pri tem pa se oprli na slovensko vlado, končni cilj vzpostavitev popolnoma funkcionalnega avtomobilskega obrata v Sloveniji z zmogljivostjo od 100.000 do 200.000 vozil na leto.
Pri Reutersu so zapisali, da jim je vir potrdil, da je naložba za prvo od štirih naložbenih faz potrjena, drugega pa ni želel komentirati. Kanadski velikan sicer izdeluje avtomobilske dele, a pogodbeno tudi avtomobile. V tovarni Magna Steyr v avstrijskem Gradcu vozila skupine BMW in Mercedes-Benz.
Tovarna v Gradcu polno obremenjena
Pri Automotive News Europe tako pišejo, da želi levosredinska slovenska vlada pritegniti več tujih investitorjev, s proizvodnjo pa pospešiti gospodarsko rast. Magna trenutno v Avstriji proizvaja Mercedes razreda G in novo BMW serijo 5, dve svoji vozili pa bo tam izdeloval tudi Jaguar Land Rover. Šef znamke Ralf Speth je za Automotive News Europe povedal, da bodo v tovarni izdelovali polno električnega jaguarja i-pace, katerega prodaja se bo začela leta 2018.
A, ker je tovarna v Gradcu polno obremenjena, so v naslovu članka pri Automotive News namignili, da utegnejo prav zaradi tega v Sloveniji zgraditi tovarno, kjer bi lahko izdelovali omenjena luksuzna vozila. Teh naj bi bilo med 100 in 200 tisoč na leto.
Delavce bo treba uvažati iz drugih držav
A kje bodo dobili 6.000 ljudi, ki bodo delali v tovarni? Na Ministrstrvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so pred kratkim na pobudo državljana, zakaj v Slovenijo ne povabijo podjetja Tesla, ki namerava v Evropi graditi gigatovarno za avtomobilske baterije in tudi avtomobile, odgovorili, da je glede na velikost trga, geografsko značilnost Slovenije, omejenost z resursi (tudi kadrovskimi) Slovenije, vprašanje, ali je realno govoriti, da bi bilo možno v Sloveniji postaviti »giga« tovarno.
Takrat je v našem članku o tem razmišljal tudi ekonomist in nekdanji gospodarski minister Matej Lahkovnik, ki je pojasnil, da samo z domačo delovno silo ne moremo zagotoviti mest za novo tovarno, ki bi pri nas proizvajala avtomobile.
Sedaj se uporabljajo barve na vodni osnovi.
čim več takšni kapljic
Seveda bo treba delavce uvažati. ko pa domače na borzi plačujemo za nedelo!