Vozili smo. Sistem pregrad easy pack pa ga naredi še uporabnejšega in prilagodljivejšega. Videz predvsem zadka pa je preveč konservativen.
Z vidika prostornosti ET tako prednjači pred konkurenco, slabše pa se odreže, ko je govora o materialih, motorizaciji in opremi. Izrazito svetla točka je podvozje, ki je še vedno pojem udobja.
Eleganten zunaj in znotraj
Tako videz kot notranjost sta razen zadka (in strešnih nosilcev) enaka kot pri limuzini, z eno izjemo: ročica sedemstopenjske avtomatike je v ameriškem slogu romala na volan in si zato kljub obvolanskim ročicam in športnim pritiklinam zasluži minus. Je pa zato na sredinski konzoli več odlagalnih površin. Materiali in oblika stikal pa so za to znamko na določenih mestih kar preveč robati.
Tudi sedeži ne izstopajo glede profiliranosti, glede na ceno vozila pa razočara dejstvo da so odeti v imitacijo usnja, in še to le na straneh. Minus si zasluži tudi navigacijska naprava, ki poleg majhnega zaslona nudi le dvodimenzionalni pogled, kjer konkurenca ponuja že deljeni pogled, medtem ko je tro- dimenzionalni že kar samoumeven. Tudi upravljanje preko gumba na podaljšku konzole ni najbolj intuitivno in zahteva da voznik umakne pogled s cestišča. Hvale vredna pa je triobmočna klimatska naprava (za doplačilo), saj je zelo učinkovita.
Presežnik glede prostora
Glede prostora za potnike dileme ne bo, še posebej v drugi vrsti kjer je centimetrov za kolena res na pretek v višino pa prav tako dovolj. Pohvalno je tudi podiranje po tretjini deljive klopi, za katero je dovolj le poteg ročice, klop pa je pred vdorom prtljage v potniško kabino tudi izdatno varovana. Grajo si zasluži namestitev vizualnega parkirnega pomagala, ki je nameščen na isto mesto kot pri limuzini (kjer se streha prične „lomiti“) in je pri karavanu veliko prehitro oz. prenizko. Pri parkiranju mora zato voznik pogled v vzvratno ogledalo spreminjati, kar ni najbolj prikladno. Glede na ceno smo pogrešali tudi nekaj napredne opreme v obliki radarskega tempomata ali česa podobnega. Del opreme so le prilagodljiva biksenonska svetila, ki podnevi svetijo s pomočjo LED diod.
Prtljažnik je pravilne oblike in lepo obdelan, vrata pa so (pričakovano ) elektrificirana, nakladalni rob pa primerno nizek. Sistem easy pack, prtljažni prostor naredi še bolj prilagodljiv, čeprav nekoliko okrni njegovo osnovno prostornost. Ampak pregrade lahko po želji tudi odstranite, le vodila ostanejo. Hvale vreden je tudi električni pomik prtljažnega roloja.
Zmogljiv, uglajen tri-litrski dizel
Trilitrski dizel predstavlja v tem trenutku najmočnejšo dizelsko alternativo, potnike pa tako kot vzmetenje razvaja na vsakem kilometru poti. Moči je dovolj v vseh režimih, za zvezen prenos 170 kilovatov moči na cesto pa skrbi že znana sedemstopenjska avtomatika 7G tronic z manj znano pozicijo prestavne ročice (znane iz razreda R). Ampak menjalnik nravi motorja dobro sledi, še bolje pa se odreže vzmetenje in podvozje, ki v tem razredu najbolj učinkovito blaži neravnine in skrbi da potniki na cilj prispejo kar se da spočiti. Zavore so prav tako učinkovite, elektronika pa konjenico zelo dobro kroti. Poraba je glede na mere in maso pričakovana, kljub temu pa, tako kot avto kot celota, ne pomeni presežkov
Konkurenca cenejša ali bolje opremljena
Če se za trenutek ustavimo še pri konkurenci pridemo do še enega bistvenega podatka in sicer da je ET v vseh pogledih tako oblikovnem, voznem, kot tudi opremskem vedno trenutek za premium konkurenco. Bavarska petica na primer se pelje bolj dinamično in ima bolj zmogljive motorje, ki porabijo manj goriva. Glede opreme sta si nekje blizu, glede napredne tenhike pa je ponovno v ospredju BMW, ki ponuja vso najnovejšo napredno tehniko, medtem ko ET kaj zmanjka. Audijeva šestica je tu nekje vmes, je pa res, da je med trojico tudi daleč najstarejša in smo v pričakovanju povsem novega modela. Tudi cenovno je ET pozicioniran občutno višje, kar v teh časih tehtnico nagne še bolj prej omenjenima v prid.
Mercedes ET 350 CDI BlueEFFICIENCY avantgarde
Motor: 2.987 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski
Moč: 170 kW (231 KM)/pri 3.800 vrtljajih na minuto
Navor: 540 Nm/ pri 1.600 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,2 litra/100 km, 179 gramov CO2
Zmogljivosti: 248 km/h, 6,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.895x1.854x 1.512, medosna razdalja 2.874, prtljažnik (v litrih): 695- 1.950
Cena: 57.790/68.014 EUR