V mrazu v avtomobilu nujno izklopite ta sistem

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Vremenoslovci napovedujejo polarni mraz, nizke temperature pa utegnejo biti usodne za marsikateri akumulator v avtomobilu. Ni pa občutljiv le akumulator. Strokovnjak svetuje, kateri gumb v avtomobilu stisnite, ko pritisne mraz.
Oglej si celoten članek

Zmožnost akumulatorja, da zažene zaganjač motorja, z nizkimi temperaturami drastično upada. Ko je zunanja temperatura okoli ledišča, povprečen akumulator izgubi 20 odstotkov moči. Pri ekstremnih temperaturah pod -20 stopinj Celzija pa je zmogljivost lahko zmanjšana že za 50 odstotkov. Če je akumulator zaradi starosti ali poprejšnjih obremenitev že v slabšem stanju, potem bo na hladno jutro toliko prej odpovedal, vendar je včasih težko napovedati, kdaj se bo to zgodilo.

akumulator Prepoznajte znake pojenjanja akumulatorja

Pri starejših vozilih veliko prej pride do padca zmogljivosti baterij zaradi pojava korozije in sulfatiranosti, ki omejujeta sposobnost polnjenja akumulatorja. Zato je pri starejših avtih še toliko pomembnejše, da redno preverjate stanje baterije.

"Akumulator z nižanjem temperature izgublja svojo kapaciteto in zagonsko moč. Najbolj optimalna temperatura je + 15 stopinj Celzija. Z vsako stopinjo pod njo izgubi akumulator en odstotek svoje moči. Torej pri - 10 stopinjah Celzija je ta izguba 25 odstotkov," pravi Primož Rožnik, tehnični inštruktor v podjetju GMT in ADEL in trikratni Mehanik leta. 

Foto: Gregor Prebil

Prej se vam bo baterija izpraznila tudi, če avto uporabljate predvsem za mestne vožnje, ko je veliko počasne vožnje in prostega teka, saj takrat alternator ne more dovolj dobro polniti baterije. Takrat pride do procesa sulfatiranja. Ko govorimo o slednjem, imajo strokovnjaki v mislih nastanek grobo kristaliziranega sinčevega sulfata, ki pričenja nastajati v bateriji v primerih padca napetosti 12,3 volta. Sulfatiranosti se ni več mogoče znebiti predvsem pri tistih akumulatorjih, ki so bili dlje časa v stanju prenizke napolnjenosti. Sulfatiranost sčasoma vse bolj omejuje zmožnost procesa zagotavljanja energije v bateriji.

Kritične kratke razdalje

Ko je akumulator že izrabljen in na koncu svojih zmogljivosti ga ob nizkih temperaturah prizadene še zgoraj omenjena izguba moči. Če motor ni redno servisiran in posledično zaradi tega težje vžiga pomeni to še dodatno obremenitev akumulatorja, ki pospeši odpoved. "Prav tako to odpoved pospešujejo pogosti vžigi motorja na kratkih razdaljah vožnje. Priporočam pregled akumulatorja z namenskim testerjem zanj," pravi Rožnik. 

Avto Pazljivo pri zagonu motorja v mrzlih jutrih

Velika obremenitev akumulatorja je vedno zagon hladnega motorja, kjer se tudi pokaže, v kakšnem stanju je akumulator. Pred zagonom motorja, predvsem v zimskem času, svetujemo izklop električnih uporabnikov (avtoradio, svetila, zračenje, ogrevanje stekel in sedežev). Pri dizelskih vozilih je treba pred zagonom motorja počakati, da opozorilna lučka za ogrevalne svečke ugasne.

Foto: BMW Start stop gumb za zagon

Pozor vsi s start-stop sistemi

Rožnik opozarja še na en pomemben sistem, ki je danes del večine novih avtomobilov: "Start-stop sistem dodatno obremenjuje akumulator, saj kot opažam, so določeni sistemi start-stop programsko zelo nedodelani in ustavljajo motor tudi, ko za to niso ustrezni vsi pogoji. V primeru nižjih temperatur priporočam, da voznik ta sistem raje izklopi."

Kabli iz diskonta Menite, da znate z zagonskimi kabli zagnati motor vozila?

Za vsako vozilo je predpisan določen tip akumulatorja, ki mora po navodilih proizvajalca vozila imeti določeno zmogljivost izraženo v amper-urah (Ah), količino zagonskega toka, izraženo v amperih (A) po določenem standardu ter ostale lastnosti, kot so oblika, razpored priklopov, zgradba (kalcij/kalcij, antimon/antimon, antimon/kalcij), namembnost itd.

Avto Ali lahko zaradi ogrevanega volana in sedežev izpraznimo akumulator?

Kakšen akumulator izbrati, če nam stari odpove? Kako vemo, kateri je pravi za naš avto? Mehanik pravi, da je o izboru akumulatorja najboljše povprašati prodajno osebje v specializiranih trgovinah ali serviserja vozila, ker imajo dostop do katalogov po tipih vozil in tako praviloma vedno izberemo pravi akumulator. Pri novejših vozilih je to še bolj pomembno, saj, če je proizvajalec vozila predpisal AGM ali EFB akumulator, moramo prav tak tip vgraditi in ga pravilno programirati v ECU nadzora akumulatorja. Drugače lahko pričakujemo prezgodnjo odpoved novega akumulatorja. Prav tako praviloma ne moremo pri novejših vozilih obstoječega akumulatorja nadomestiti z dosti močnejšim že zaradi maksimalne velikosti ohišja poleg tega pa tudi zaradi posledično drugačnega načina polnjenja in obremenitve alternatorja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 12:48 26. Februar 2018.

    Pri ASX mitsubishi se pri niskih temperaturah start stop sploh ne vklopi.

  • 19:34 25. Februar 2018.

    Gregor, to je to kar ljudje potrebujemo, ne pa neke grožnje in reklame, ki jih plasirata vidva z AL.

  • 12:25 25. Februar 2018.

    Kaj to je vodic za debile?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.