"Povsod, kjer sem se pojavil, sem prisluhnil ljudem, ki so mi postavljali eno in isto vprašanje - zakaj prekiniti proizvodnjo modela 911," je v času svoje kariere pri Porscheju povedal Američan Peter Schutz, ki je umrl pred nekaj dnevi, star 87 let.
Peter Schutz je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja vodil znamko Porsche, prav on pa je zaslužen, da eden najbolj slavnih modelov v avtomobilski zgodovini porsche 911 živi še danes. Še več, znamka je prav pod njegovim vodstvom napredovala in postala uspešna.
Schutz je po rodu sicer Nemec, vendar pa je njegova družina med drugo svetovno vojno migrirala na Kubo. Dve leti pozneje, ko je bil star 10 let, so se preselili v ZDA. Schutz je prvi Američan, ki je postal šef Porscheja, na to mesto ga je leta 1981 imenoval sam Ferry Porsche.
Takrat je bila blagovna znamka Porsche v veliki krizi. Bojevali so se z izgubami, prodaja modela 911 pa je strmo padala. Naložbe v motošport so krčili, stroške so začeli manjšati. Prav zato so se odločili prekiniti načrte z modelom 911, s čimer so se osredotočili na pomembnejša modela s spredaj vgrajenim motorjem 944 in 928.
To Schutzu ni bilo všeč. "Povsod, kjer sem se pojavil sem prisluhnil lljudem, ki so mi postavljali eno in isto vprašanje - zakaj prekiniti proizvodnjo modela 911," je pojasnil, pogosto vprašanje pa je bilo tudi, zakaj niso prisotni v svetu dirk?
Drzna poteza Schutza
Schutz se je odločil za drzno potezo in za prevetritev modelske palete ter naložbe. Ne le, da je ohranil model 911 pri življenju, še razširil je njegovo modelsko paleto. Dodal je modela 911 cabriolet in 911 speedster.
Tudi legendarni porsche s štirikolesnim pogonom 959 je nastal pod njegovim vodstvom. Znamko Porsche je s tem "izstrelil v stratosfero" superšportnih avtomobilov, s tem pa tlakoval pot modelom, kot sta carrera GT in 918 spyder, ki sta sledila desetletja kasneje.
Schutz je prav tako znamko Porsche zapisal med najbolj uspešne znamke v svetu dirkanja, v najrazličnejših disciplinah, vključno z razvojem turbopolnilnikov za McLaren TAG F1 moštvo med leti 1984 in 1987, zagotovil je prevlado v LeMansu med leti 1981 do 1987, "potopil je prst" celo v slavno tekmovanje Indy.
Razbesnel trgovce
Pri vodenju se je ubadal tudi z izzivi in težavami, vključno z napačnim in kratkotrajnim poskusom zamenjave franšiznih prodajalcev Porschejev po ZDA. Leta 1984 je Porsche AG ustanovil Porsche Cars North America in napovedal, da bo hčerinsko podjetje tega novega podjetja, imenovanega Porsche Centers Inc., ustanovilo 40 svojih lastnih prodajalen za prodajo novih porschejev.
Obstoječi trgovci bi še vedno lahko služili s Porschejevimi modeli in bi lahko delovali tudi kot prodajni zastopniki, ki bi sprejemali naročila.
Trgovci so bili besni. V njihovem imenu so bili vložene tožbe, v katerih so zahtevali odškodninske zahtevke v višini več milijard dolarjev. Porsche se je hitro povlekel nazaj, Schutz pa je kasneje izrazil začudenje in presenečenje ter nestrinjanje na reakcijo prodajalcev. Kljub vsemu je Porsche krizo preživel brez večjih prask.
Kasneje časi za avtomobilske proizvajalce niso bili najbolj rožnati. Kljub temu, da je Porschejev dobiček s 4,5 milijona dolarjev v davčnem letu 1981 narasel na 54,7 milijona dolarjev leta 1985, je Porscheju leta 1987 krila pristrigel šibak valutni tečaj dolarja. Porscheji so se močno podražili, prodaja je padla, proizvajalec pa je bil prisiljen zmanjšati proizvodno. Schutza je 1. januarja leta 1988 zamenjal Heinz Branitzki.
V poznejšem življenju je Schutz postal javni govornik, leta 2003 pa je izdal knjigo »Driving Force« o tem, kako učinkovito voditi ljudi v podjetju. Ubadal se je s tematiko, kako postaviti prave ljudi na prave položaje.