Znano je, da se zaradi obiska ruskega predsednika Vladimirja Putina, ki bo obiskal komemoracijo ob ruski kapelici pod Vršičem, v Sloveniji obeta prometni kolaps. Gorenjska avtocesta skupaj s karavanškim predorom bo dlje časa zaprta, in to na prometno že tako najbolj obremenjen dan leta.
Prometno-informacijski center (PIC) skupaj z Darsom in v sodelovanju z drugimi avtoklubi in upravljalci avtocestnih omrežij v sosednjih državah že več dni aktivno opozarja na "izredno obremenjen konec tedna" in prilagoditev načrtovanih poti na sobotni večer ali obvoze.
Constantin Hack iz nemškega ACE Auto Club Europe je za zurnal24.si pojasnil, da so nemške tiskovne agencije v minulih dneh objavile informacijo o zapori Karavank, s čimer so potencialno dosegli 80 odstotkov časopisnih in spletnih medijev v državi. Ker so to novico povzeli časniki, ki so sicer na voljo tudi na prodajnih mestih na dopustiniških destinacijah, upajo, da bo to pomagalo pri širjenju informacij.
Tudi sami so na svoji spletni strani objavili opozorila, razmišljajo tudi, da bi svoje člane, predvsem tiste, ki so že na dopustu in se želijo v soboto vračati prek Slovenije, obveščali še po Facebooku in Twitterju, čeprav je doseg teh kanalov po njihovih besedah omejen.
Podobno razmišljajo tudi pri največjem klubu v Evropi ADAC. Michael Kock nam je pojasnil, da nameravjo prav danes (petek) poslati po Facebooku svojim članom dodatno informacijo, s katero bodo zaokrožili ofenzivo zadnjih dni, ko so večkrat na različne načine opozarjali pred zaporo Karavank.
Walter Močnik iz astrijskega upravljalca avtocest Asfinag pa je za zurnal24.si povedal, da ne morejo napovedati, kako dolgi zastoji bodo nastajali na beljaškem križišču, kjer bo vzpostavljena zapora v smeri Karavank. So pa na lastne stroške natisnili 20.000 izvodov brošure, ki jih bodo delili turistom z informacijami, kako čim lažje prevoziti Slovenijo.
Naši priporočajo celo obvoz mimo Madžarske
Dejstvo pa je, da se voznikom obetajo dolgi obvozi in precej podaljšan potovalni čas, saj bo dodatna koncentracija vozil "padla" na odseke, ki so že tako v času sezone najbolj obremenjeni. Primer je cesta med koncem podravske avtoceste in mejnim prehodom Gruškovje, kjer so bili lani "na običajen dan" isti konec tedna zastoji dolgi prek 20 kilometrov.
Zaradi zapore gorenjske avtoceste in ljubljanske severne obvoznice na PIC svetujejo, naj se vozniki iz Z Evrope že v Avstriji preusmerijo bodisi v Italijo mimo Vidma, od koder lahko v Slovenijo nato vstopijo na Vrtojbi ali Fernetičih, ali pa prek Gradca in Šentilja proti Hrvaški. PIC sicer kot manj obremenjeni alternativi za slednjo pot svetuje obvoz Ptuj - Središče ob Dravi - Zagreb (+65 km) ali Pesnica - Pince - Letenye (Madžarska) - Zagreb (+116 km).
30 evrov več, nato pa še čakanje na Gruškovju?
Dejstvo je, da bo vsakega voznika na poti na počitnice ali nazaj "Putinova" zapora poleg časa stala tudi več denarja. S pomočjo aplikacije Via Michelin smo izračunali razliko, če bi nekdo prek Salzburga potoval bodisi v Istro (Pulj) ali Dalmacijo (Zadar). Izračun kaže, da je pot prek Italije, ki se bolj izplača tistim, ki potujejo v Istro, daljša za slabih 20 kilometrov, a je ob normalnih razmerah za uro daljša, prav tako je okoli 10 evrov dražja zaradi razlike pri dodatni italijanski cestnini, če seveda tujec kupi tudi našo vinjeto za razmeroma kratek odsek čez Slovenijo.
Tistim, ki potujejo v Dalmacijo, pride bolj prav alternativa prek Gradca, ki je od poti mimo Karavank daljša za okoli sto kilometrov (neupoštevaje priporočenih obvozov mimo Gruškovja), časovno je sicer v idealnih razmerah le pol ure daljša, je pa zato znatno dražja, saj voznik za dodatno gorivo in ostale pristojbine plača slabih 30 evrov več.
dezurni@zurnal24.si
Ho, ho ho, dobro si napisala. Takih žensk nam manjka !
Naftni evri pa bodo končali v čigavem proračunu? Škoda za Slovenijo bo vsaj milijonska.
Kar se mene tiče se lahko bugari, romuni, turčini in ostali migranti brez težav peljejo čez Madžarsko mimo Slovenije. Bo …