Prometna zakonodaja sicer le splošno določa, da mora biti voznik sposoben upravljati z vozilom, tako psihično kot telesno. Obutve in obleke torej zakonodaja konkretno ne predpisuje, kar pa ne pomeni, da nima vpliva na varno vožnjo. Še zlasti na zaviranje zelo vpliva obutev, pri tem pa so natikači, predvsem popularne japonke, med najslabšimi izbirami, tudi če pustimo ob strani siceršnje zadržke zdravstvenih strokovnjakov do njih.
Noga bo lovila natikač, ne pa zavirala
"Obutev bistveno vpliva na zavorno pot vozila. Med zaviranjem v sili je namreč zavorna pot odvisna od moči pritiska na stopalko za zavoro. Pri japonkah pa je zaradi slabega oprijema s stopalom zelo nevarno, da nam v kritičnem trenutku noga zdrsne," pravi AMZS-jev inštruktor varne vožnje Vojko Safran, pri čemer opozarja na precej večjo možnost poškodb gležnja.
Po njegovih besedah so nevarni tudi drugi natikači, cokle in visoke pete, ki vozniku ne zagotavljajo stoodstotnega nadzora nad vozilom. Tudi v vročih dneh Safran priporoča ustrezno obutev. Veliko boljša izbira od natikačev so tako denimo sandali, ki prek paščkov oklepajo celotno stopalo.
Če vam je moda vseeno preveč pomembna in se japonkam ne bi odpovedali, potem imejte s seboj v avtu ustrezno obutev, v katero se preobujete pred vožnjo.
Najbolje da bomo vozili bosi in nagi. (Kaj niso še ugotovili, da moderna preozka oblačila ovirajo dostop do menjalnika.) ; …
Japonke niso noben problem v primerjavi z visokimi petami. Če že, potem naj se opozarja na nevarnost teh.
hehehe, saj ne smeš - ne pit ne jest :)