Si predstavljate, da bi danes v Wolfsburgu ali Revozu tako izdelovali gole in cliote? Da bi delavec toliko časa brcal vanj ter loputal z vrati, da bi spravil avto v pravilne mere?
Pa ravno tako je potekala izdelava trabanta v nekdanji Nemški demokratični republiki. Izdelovali so jih med leti 1957 in 1991 v tovarni v Zwickau na Saškem. Izdelali so jih kar 3,7 milijona, tik pred koncem proizvodnje, ko je bila Nemčija na pragu združitve, so vanj namesto dvotaktnega dvovaljnega motorja vgrajevali štirivaljnika iz VW pola.
Zaradi svoje preproste zasnove so ga imenovali "vžigalna svečka s streho". Med drugim ni imel črpalke za gorivo, temveč je imel rezervoar vgrajen kar spredaj poleg motorja, da je gorivo steklo vanj ob pomoči gravitacije. Prvi trabanti niso imeli niti merilnika goriva, temveč je lastnik dobil posebno palčko, s katero je meril nivo mešanice olja in bencina.
Janez_53 pojdi malo v revoz. Eno leto sem nabijal vrata z kladivom in kajlo, da so bile rege v redu. …
Oh, cvičkov brat, to se ti je najbrž sanjalo (ali pa v Revozu niso bili zadovoljni s tabo)!
Tudi danes je popolnoma enako, videl v Revozu, se pa pred obiskovalci to skriva :). Primer iz Dacie https://youtu.be/ZpGjYr0l1RI