Nova Toyotina napoved je za okoli 200 milijard jenov boljša od predhodne in pomeni skoraj 100-odstotno rast dobička glede na poslovno leto pred tem.
Izboljšanje so v Toyoti po poročanju tujih tiskovnih agencij pripisali predvsem rasti izvoza modelov prius in znamke vozil višjega cenovnega razreda Lexus. K rasti izvoza iz tovarn na Japonskem je lani največ prispeval padec vrednosti jena v primerjavi z dolarjem in evrom. Cene japonskih izdelkov so bile zato konkurenčnejše.
Rast predvsem v ZDA
Toyota je napoved navzgor popravila tudi na podlagi znižanja stroškov.
V devetih mesecih poslovnega leta do decembra je sicer velikan iz bližine Nagoje ustvaril 1520 milijard jenov dobička, prihodki od prodaje pa so dosegli 19.120 milijard jenov.
Lani je Toyotina prodaja ob okrevanju trga rasla predvsem v ZDA (za sedem odstotkov na 2,24 milijona vozil), presenetljivo pa kljub kitajsko-japonskim sporom tudi na Kitajskem (za devet odstotkov na 917.000 vozil).
Le za en odstotek se je prodaja povečala v Evropi (848.000 vozil), na domačem trgu pa je nazadovala za pet odstotkov na 2,3 milijona vozil.
Še vedno številka 1 v svetu
Toyota je lani obranila primat največjega med avtomobilskimi velikani. Prodala je 9,98 milijona vozil in tako za seboj pustila največja tekmeca, nemški Volkswagen in ameriški General Motors. Evropski gigant je po zadnjih podatkih prodal 9,73 milijona vozil, General Motors pa 9,71 milijona.
Letos naj bi Toyota prebila magično mejo 10 milijonov prodanih vozil. Prvič v zgodovini pa so lani 10-milijonsko mejo presegli pri proizvodnji.