Že drugič letos japonski gigant vpoklicuje vozila. Težavi sta pravzaprav dve, in sicer lahko nastane pri sponki pri črpalki za gorivo ter pri gumijastem tesnilu pri zavornem valju. V primeru slednjega je mogoče, da začne zavorna tekočina puščati, rezultat pa bi bil slabše delovanje zavor. Doslej sicer zaradi te napake ni bila prijavljena nobena nesreča.
Prizadeti modeli so crown, kluger, harrier, alphard, majesta, mark X, highlander, avalon in rei, poleg tega pa so na servis vabljeni tudi lastniki lexusov GS300, IS250 in IS350. Velika večina vozil je bilo prodanih na Japonskem in v ZDA, nekaj tisoč pa tudi v Evropi, v Nemčiji tako okoli 4.600. V Sloveniji nobenega od omenjenih modelov, vsi so praviloma pet do šest let stari letniki, ni bilo v prodaji, zatrjujejo v Toyoti Adria, slovenskem uvozniku znamke.
Trpi predvsem ugled
Napaki nista hujše narave in neodvisni strokovnjaki se strinjajo, da se je Toyota za vpoklic odločila predvsem zaradi zaveze, da si izboljša ugled kakovostnega proizvajalca, ki si ga je močno očrnila z zapoznelim vpoklicem zaradi zatikajoče se stopalke za plin. Če prištejemo zraven še težave pri ameriških različicah corrol, je Toyota letos vpoklicala že 10 milijonov vozil.
Pri Toyoti sicer poudarjajo, da še nobeni ameriški organizaciji, vključno z Naso, ki so raziskovale primere nesreč, domnevno povezanih z zatikanjem stopalke za plin, ni uspelo še v nobenem primeru dokazati, da bi do nesreče prišlo zaradi napake na stopalki.
Tudi druge znamke zatajijo
Čeprav so Toyotini vpoklici v zadnjem času najbolj odmevali, pa še zdaleč niso bili edini. Junija je moral GM zaradi nevarnosti požara na grelniku brisalcev vpoklicati 1,5 milijona vozil. Lanskega oktobra je Ford vpoklical 4,5 milijona vozil zaradi napake na stikalu, Opel pa je lani dodatno servisiral 266 tisoč vozil. Tudi VW ni imun na vpoklice, leta 2008 je na servise romalo okoli 400 tisoč passatov zaradi napake na dovodu motorja.