Toyota namreč highlanderja, za katerega so na predstavitvi povedali, da je njihov zastavonoša, ki ima najboljše, kar lahko ponudijo, izdeluje že od leta 2000, ko je svojo pot kot veliki SUV začel na Japonskem in v ZDA.
Pravi čas za Evropo
V drugo generaciji je leta 2007 precej zrasel, s tretjo generacijo leta 2013 pa je dobil tudi tretjo sedežno vrsto, ki je precej pripomogla k njegovi prevozniški praktičnosti. Kot precej večji avtomobil je tudi izgubil domači japonski trg in našel druge, bolj naklonjene velikim športnim terencem. Z letošnjim letom pa je v četrti generaciji pripeljal tudi v Evropo in Slovenijo.
Zakaj prav sedaj, po več kot dveh desetletjih? Ker je zdaj zanj pravi čas, pravijo pri Toyoti. Sledi namreč dvema trendoma, ki sta trenutno prisotna v Evropi. Prvi je povečan interes evropskih kupcev za športne terence, ki še kar ne izgubi zagona, drugi pa zelo velik interes za elektrifikacijo, ki mu highlander s svojim hibridnim pogonom sledi. Toyota bo s highlanderjem poleg tega svojo ponudbo zaokrožila navzgor.
Ko gre za pogonske sklope, se pri Toyoti radi pohvalijo, da so vodilni v elektrifikaciji vozil, saj, kot je znano, v svoji ponudbi razen pravih terencev in nekaterih lahkih gospodarskih vozil, nimajo več dizelskih motorjev. Pokrivajo tudi vse vrste električnih pogonov, od baterijskih električnih, preko priključno hibridnih in samopolnilnih baterijskih, do pogona na gorivne celice.
V Sloveniji bo highlander na voljo v treh opremskih različicah, cena pa se bo gibala od 49.900 evrov za osnovno opremo elegant, preko 55.500 evrov za opremo executive, do 61.500 evrov za najvišjo opremo premium. Pri uvozniku pričakujejo, da bodo letos v Sloveniji prodali petdeset highlanderjev, s katerimi bodo ustregli tistim, ki jim je RAV4 premajhen, landcruiser pa preveč grob, družinam z več kot petero člani, okoljsko ozaveščenim poslovnim kupcem ter kupcem segmenta E-SUV nasploh.
Tri kategorije
Highlander ima samopolnilni hibridni pogon, ki ima pri Toyoti že 23-letno izročilo. Zakaj so se odločili zanj? Razlog za to naj bi bil v tem, da, čeprav morda ni povsem usklajen z birokratskimi okoljskimi prizadevanji, v velikih športnih terencih predstavlja najboljšo možnost za stranke, saj od njih ne zahteva kompromisov. Prav zato tudi računajo, da bodo s highlanderjem naslovili tiste kupce, ki so se doslej odločali za avtomobile z dizelskimi motorji.
In kaj naj bi highlander ponujal? Pri Toyoti izpostavljajo tri kategorije: prostorno prilagodljivost na zahtevo, dostopno elektrifikacijo in ugled blagovne znamke, ki izhaja iz njihove bogate dediščine.
Prvo kategorijo highlander izpolnjuje predvsem s sedmimi sedeži za odrasle, ki so razporejeni v treh vrstah. Zadnja dva se lahko tudi povsem zložita v dno prtljažnika, ki lastniku v tem primeru ponuja veliko prostora za športno in drugo opremo, k čemur pripomore tudi dejstvo, da je prtljažnik, četudi ni največji, gotovo najdaljši v svojem razredu. K temu, da se tudi odrasli potniki v tretji sedežni vrsti počutijo v redu, highlander pripomore tudi z razmeroma dolgo medosno razdaljo 2,85 metra, pa tudi s sedeži v drugi vrsti, ki so vzdolžno pomični za 18 centimetrov. Dolga medosna razdalja omogoča tudi široko odpiranje zadnjih vrat, ki olajšajo vstop v tretjo vrsto.
Pri Toyoti poudarjajo tudi to, da je po zaslugi platforme TNGA in najnižjega težišča v segmentu highlander udoben tudi z 20-palčnimi kolesi, k čemur pripomore tudi precej mehko vzmetenje, kar se je pokazalo tudi med krajšo preskusno vožnjo na slovenski predstavitvi. Kratek preskus je potrdil tudi trditev, da kljub velikosti, navsezadnje gre za skoraj pet metrov dolg avtomobil, highlander daje občutek precej manjšega avtomobila. K udobju sicer pripomore tudi pester seznam opreme, na katerem izstopa zmogljivi 1.200-vatni zvočni sistem z enajstimi zvočniki.
Klasični hibrid
Kot rečeno je highlander klasični hibrid, za katerega pravijo, da je Toyotin najzmogljivejši hibrid doslej z ugodno porabo goriva in možnostjo vstopa v mestna središča, brez kompromisov pa je tudi, ko gre za štirikolesni pogon ali pa vleko prikolice, saj ta lahko tehta dve toni.
Gre za sklop, ki ga sestavljajo 2,4-litrski bencinski štirivaljnik, dva elektromotorja in nikelj-metal hidridna baterija. Poznamo ga tudi v toyotah RAV4 in camry, a je za highlanderja nekoliko modificiran in razvija moč 182 kilovatov. Posebna lastnost je tudi, da lahko zadnji elektromotor na zadnjih kolesih po potrebi zagotovi do 80 odstotkov navora.