Pri Toyoti so namreč razvili funkcionalni prototip litij-ionske baterije s trdnim elektrolitom, ki bo razpolagala z visoko energijsko gostoto, torej bo v primerjavi s sedanjimi litij-ionskimi baterijami ob enaki fizični velikosti in podobni masi omogočila veliko večji doseg.
Toyota je bila s priusom sicer med prvimi proizvajalci hibridnih avtomobilov, zdaj pa se pripravlja tudi na predstavitev svojih prvih električnih avtomobilov. Pomemben del teh priprav je tudi nova generacija baterij, ki naj bi bila za vgradnjo v avtomobile pripravljena leta 2025, torej čez dobrih pet let, električnim avtomobilom pa bo omogočila enako funkcionalnost, s kakršno danes razpolagajo avtomobili z motorji na notranje zgorevanje. Tudi polnjenje takšne baterije naj ne bi trajalo več kot petnajst minut.
Trdni elektrolit kot sveti gral elektromobilnosti
Avtomobilski proizvajalci se zavedajo, da lastniki električnih avtomobilov ne bodo več dolgo zadovoljni z dejstvom, da morajo na električnih polnilnicah med potjo prebiti vsaj po, ure če ne celo uro ali več. Scenarij, ko se bomo med polnjenjem baterij lahko odpravili na kosilo, na vsako polnilno postajo pa bodo zelo dolgo čakali dva ali trije avtomobili, s čimer so se lastniki električnih avtomobilov pripravljeni sprijazniti danes, dolgoročno gotovo ni vzdržen.
Zato sveti gral električne mobilnosti postaja baterija s trdnim elektrolitom, s katero se pri Toyoti ukvarjajo že vrsto let. Prvo prototipno vozilo s prototipnimi baterijami nove dobe naj bi predstavili že med Olimpijskimi igrami v Tokiu, ki so odpadle zaradi epidemije korona vorusa. Zdaj imajio na voljo vsaj še leto razvoja, ko bodo baterijam poskušali dodatno zagotoviti varno uporabo, trajnost in odpornost proti posledicami pogostih polnjenj.
Iskanje pravega elektrolita
Toyotin podpredsednik Keiji Kaita je za Automotive News povedal, da omejitve prototipa, ki so ga razvili v sodelovanju s Panasonicom, trenutno poskušajo premagati z različnimi konfiguracijami materialov v anodi. Raziskovalci se osredotočajo predvsem na žveplo kot aktivni material v pozitivni elektrodi, ki bo olajšal prenos elektronov med elektrodami. Odkriti poskušajo tudi elektrolit, ki se med polnjenjem in praznjenjem baterije ne bo deformiral.
Kaita je dodal, da lahko za nov preboj v razvoju baterije poskrbi tako sprememba v zasnovi baterije kot tudi v uporabi materialov. Pred začetkom serijske proizvodnje morajo rešiti tudi problem kombiniranja različnih celic v baterijske sklope.
Če jim bo uspelo, nas morebiti čaka revolucija ne le na področju električnih in hibridnih avtomobilov temveč tudi na področju energetike in potrošniške elektronike.
Toyota, eno najbolj inovativnih podjetij ne dela samo avtomobile. Razvijajo postopek za pridobivanje popolnoma sterilne pitne vode v prahu, ki …
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …