Matjaž Han, poslanec Socialnih demokratov, je na ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, naslovil poslansko pobudo, v kateri predlaga sprejem generalne prepovedi prehitevanja tovornjakov s skupno težo nad 7,7 ton po slovenskih avtocestah.
"S pobudo želi Han doseči povečanje varnosti na avtocestah, pa tudi večjo prometno urejenost in pretočnost prometa," so zapisali pri SD.
Navajajo, da bi se v poletni sezoni, ko na prometnih odsekih državo prečka prek 150 tisoč vozil na dan, ob poostrenem nadzoru in prepovedi prehitevanja tovornjakov po avtocestah zagotovo povečala pretočnost prometa, zmanjšali bi se izpusti ogljikovega dioksida, manjše pa bi bilo tudi uničevanje cest. Dodajajo, da tudi v drugih evropskih državah to prakso vse bolj širijo.
Tam, kjer ni znakov, lahko prehitevajo
Po trenutni ureditvi smejo tovornjaki prehitevati na avtocestah in hitrih cestah tam, kjer to ni prepovedano s prometno signalizacijo. Zagrožena globa za kršitelje znaša 300 evrov, medtem ko je v sosednji Italiji mnogo višja - prekrškarji morajo po besedah Hana za nedovoljeno prehitevanje plačati kar 5000 evrov, kazen za podjetja pa je še desetkrat višja.
Ob tem navaja besede inštruktorja varne vožnje Braneta Küzmiča, ki je za medije povedal, da se je v zadnjih letih precej razpasla navada, da na prehitevalnem pasu vozniki tovornih vozil vztrjajo več kilometrov. Policisti so pred štirimi leti ugotovili 530 tovrstnih kršitvah, danes pa jih je po oceni Hana verjetno še precej več.
Ales kaj si kaksen prevoznik, ves jezen izkoriscas najbrz uvozeno delovno silo ala bosna za 500€ na mesec. Tovornjaki so …
Edino pravilno. Potrebna pa sta še dva ukrepa: predpisana minimalna varnostna razdalja med tovornjaki in omejitev hitrosti za tovornjake. S …
Končno......., ko se kamionar nameni prehiteti drug tovornjak, vklopi smernik in na levo, sploh ni pomembno, če je kdo na …