Na temo sprememb pri obdavčevanju vozil z letom 2021 smo se pogovarjali s Slavkom Ažmanom, ki je vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, kjer so po zadnjem jesenskem predlogu Ministrstva za finance poudarili, da se bodo avtomobili močno podražili. Država je naposled obrnila ploščo, "pogoltnila" 14 milijonov evrov, kolikor več bi jih pobrala pri obdavčevanjem vozil pri predlogu izpred dveh mesecev in obrnila ploščo.
Kako ocenjujete končno besedilo zakona o DMV? S katerimi deli ste zadovoljni, na kaj imate kot Sekcija pripombe?
V Sekciji za osebna motorna vozila pozdravljamo odločitev vlade za prenovo zakona o davku na motorna vozila. Zakon trenutno še ni sprejet, a je zelo pomembno, da ga Državni zbor sprejme še pred koncem letošnjega leta. V nasprotnem primeru bi z novim letom prišlo do občutnega povečanja obdavčitve vozil zaradi novega načina merjenja emisij CO2. Med javno razpravo o zakonu v začetku leta smo sicer v Sekciji posredovali kar nekaj pripomb in predlogov za spremembo zakona. Glavnina pripomb se je nanašala na proračunsko nevtralnost davčne reforme, spremembo obdavčitve kombiniranih vozil ter na povečanje obdavčitve električnih vozil namesto njene ukinitve. Sedaj z veseljem ugotavljamo, da je bila večina naših pripomb upoštevana. Menimo, da bo z novim zakonom o DMV Slovenija dobila sodoben, evropsko primerljiv davčni zakon, ki bo pomagal doseči skupne cilje na področju trajnostne mobilnosti, zato si želimo, da bi bil čim prej sprejet.
Še pred kratkim je GZS opozarjala, da se bodo vozila nižjega srednjega razreda po novem precej bolj obdavčena. Kaj točno se je spremenilo?
Ministrstvo za finance je upoštevalo našo pripombo, da mora biti novi zakon proračunsko nevtralen. V novi različici zakona je ustrezno znižalo minimalne zneske in pribitke za posamezne davčne razrede, poleg tega pa je bila odpravljena obdavčitev glede na moč motorja za osebna motorna vozila.
Ministrstvo tudi pravi: Na podlagi predhodnih podatkov odmere DMV v letu 2019 je znašal povprečni davek (vključujoč dodatni DMV) za vsa nova vozila približno 460 evrov, medtem ko bo po predlogu povprečni davek znašal približno 160 evrov, kar pomeni zmanjšanje davčne obveznosti v povprečju za več kot 65 %." Kakšne bodo razlike pri DMV pri najbolj prodajanih avtih B in C segmenta? Če lahko plastično ponazoriva na primeru vaših modelov polo, golf, passat in ID.3, koliko v dobro kupca se bo spremenil davek. Koliko cenejši bodo za kupca osnovni modeli?
Nov zakon, kot rečeno, v prvi vrsti zagotavlja, da ne bo povečanja obdavčitve. Verjamem, da drži tudi navedba Ministrstva za finance, da se bo davek v povprečju celo znižal za 300 evrov. Kljub temu pa velja opozoriti, da bo to znižanje pri veliki večini modelov relativno skromno. V nižjem srednjem razredu bo DMV po novem nižji za nekaj deset evrov do maksimalno 100 evrov, večje spremembe pa lahko pričakujemo pri dražjih vozilih in pri vozilih z močnejšim motorjem, ki so bila do sedaj močno obdavčena. Pri modelih, po katerih sprašujete, nova obdavčitev zagotovo ne bo bistveno vplivala na ceno. Pri Polu bi bil novi DMV v povprečju celo tri evre višji, pri Golfu bi bila nova obdavčitev nižja za 40 evrov, pri Passatu pa bi bil davek v povprečju nižji za okroglih 100 evrov. ID.3 kot električno vozilo po novem ne bo več obdavčen.
Kaj bo novi zakon pomenil za nadaljnjo prodajo dizlov, kaj za HEV, PHEV in BEV vozila?ᐧ
Novi zakon ponovno uvaja višjo obdavčitev dizelskih vozil v primerjavi z bencinskimi, čeprav so najnovejši dizelski avtomobili s standardom EURO 6d glede emisij in vpliva na okolje najmanj primerljivi z bencinskimi avtomobili. Kljub temu ocenjujemo, da razlike v obdavčitvi niso več tako velike, da bi lahko resno ogrozile prodajo novih dizelskih vozil s filtri trdnih delcev in sistemom za zmanjševanje emisij NOx. Zakon pa prinaša pomembno vzpodbudo tudi za prodajo električnih in hibridnih vozil.
Kako je z obdavčitvijo uvoženih avtomobilov?
Za uvožena rabljena vozila načeloma velja enaka lestvica kot za nova vozila. Ker gre za starejša vozila z nižjim emisijskim standardom, so sicer zanje predvideni večji pribitki za EURO standard, vendar pa se zanje odstotek dejanske davčne obveznosti z vsakim letom starosti vozila zmanjšuje. Za ekološko najbolj sporna vozila z EURO standardom 3 in manj, ki se v EU ne smejo prodajati že več kot 16 let, zakon sicer predvideva pribitek v višini 500 EUR za bencinska vozila in 1.000 za dizelska vozila, vendar pa bo prav zaradi starosti ob uvozu potrebno plačati zgolj 8% tega zneska – torej za bencinska vozila 40 EUR pribitka, za dizelska vozila pa 80 EUR. To seveda ne bo preprečilo uvoza okoljsko najbolj spornih vozil, ki se jih v ostalih državah EU poskušajo znebiti. Ta rešitev zagotovo ni najbolj premišljena.
Ukinja se davek na luksuzna vozila. Kakšne spremembe pričakujete?
Z odpravo dodatnega davka na motorna vozila, ki je bil uveden kot začasni ukrep v okviru protikriznih ukrepov, se obdavčitev vozil približuje obdavčitvi v ostalih državah EU. To pomeni seveda normalizacijo trga in odpravo povodov za registracijo vozil z močnejšim motorjem v tujini. Pričakujemo, da bomo zato lahko prodali več tovrstnih vozil v Sloveniji, država pa si od teh lahko obeta tudi DMV in DDV, ki bi ga sicer ne bilo.
Pričakujete zaradi novega davka kakšno več prodano novo vozilo v prihodnjem letu? Se bodo plani spremenili?
Situacija na trgu je še vedno zelo negotova. Kot veste, so avtomobilski saloni še vedno zaprti, prodaja fizičnim osebam pa je prepovedana. V takšnih razmerah so napovedi seveda zelo nehvaležne, zagotovo pa lahko rečemo, da je novi zakon zelo dobrodošel in da nam bo v teh težkih časih pomagal. Res nestrpno pričakujemo njegovo sprejetje, saj si v trenutni situaciji zagotovo ne moremo privoščiti povečanja davkov.
Kaj bodo pomenile spremembe pri obdavčitvi električnih vozil. Če sem vas prav razumel ne bodo obdavčena. Bo zaradi tega lažji prehod potrošnikov v Sloveniji na elektrificirana vozila?
Drži, električna vozila naj ne bi bila več obdavčena, kar je odlična novica. Še spomladi je namreč grozilo močno povečanje obdavčitve tovrstnih vozil, na kar smo opozorili tudi v naši sekciji. Drži sicer, da DMV na električna vozila tudi sedaj ni bil visok, a gre brez dvoma za zelo pozitivno gesto, ki kaže, da država s spodbujanjem trajnostne mobilnosti misli resno.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu --- www.xxhook.com
Na spletu s prenosnim računalnikom zaslužim veliko denarja (100 € do 200 € / h). Prvi mesec sem prejel ček …
Povprečen slovenko se še vedno vozi z manjšimi modeli Peugeota,Renaulta,Citroena,Fiata in seveda korejskimi jajci...plačam primerno. In mi se naj primerjamo …