Dacia že dolgo ni hkrati ponudila toliko novic o novostih v svoji modelni paleti kot v zadnjem mesecu. Šele konec septembra so predstavili tretjo generacijo dvojčkov logan in sandero, za vogalom pa je povsem nov kompaktni SUV, ki je kot koncept nosil ime spring. Gre za prvi Daciin povsem električni avtomobil, njegova cena pa naj bi bila primerno nizka filozofiji znamke.
Tudi Dacia mora namreč močno zmanjšati emisijski odtis, če ne želi plačevati astronomskih kazni, ki jih velevajo strogi zakoni v EU. Hkrati ni enostavno priti do poceni električnega avtomobila glede na trenutne cene Li-ion baterij. Kako ji je to uspelo, bomo spoznali v sredo, 15. oktobra, ko je predvidena svetovna premiera Daciinega električarja.
Vendar pa veliko podatkov tudi že poznamo. Nobena skrivnost ni, da je spring narejen na osnovi električnega avtomobila renault city K-ZE, ki ga francoska znamka za zdaj prodaja in proizvaja le na Kitajskem. Zapisano je dokončno potrdila marčevska premiera električnega koncepta dacia spring.
Serijski avtomobil naj bi bil oblikovno približek kitajskemu Renaultu, z nekoliko spremenjeno sprednjo masko in logotipi Dacie. V primerjavi s "Kitajcem" bo najverjetneje spring dobil več varnostnih elementov, kar je v Evropi običajno. Lahko računamo na samodejno zaviranje, tudi nadzor mrtvih kotov. Vprašanje ostaja, ali bo tehnologija električnega pogona kaj drugačna, saj bi s tem lahko močno vplivali na končno ceno. Če bo ostala enaka kot pri K-ZE, bodo v springa vgrajevali baterije z zmogljivostjo 26,8 kWh, doseg bo omejen na okoli 200 kilometrov.
Podrobnosti bomo izvedeli po premieri. Uganka je tudi cena. Evropski avtomobilski mediji špekulirajo, da naj bi bila med 15.000 in 20.000 evri. To ni malo za znamko, ki svoj SUV duster pri nas ponuja za ceno manj kot 14 tisoč evrov, a kot vemo, v svetu električnih avtomobilov veljajo drugi "zakoni". Kljub temu je treba upoštevati še subvencijo v višini 6.000 evrov, ki jo kot podporo prodaji avtomobilov z nizkimi emisijami zagotavlja Slovenija. To pa je že lahko zagotovilo, da bo, čeprav bi imela omejen doseg zaradi manjše baterije, električna dacia lahko uspešnica v številnih državah.
Z baterijo 26kWh bo doseg 200km samo v sanjah, realni pa bo bolj 100km, ob vključeni klimi ali gretju še …
teh jajc od dacie nočem niti zastonj