Tako velika je razlika med dejansko in homologirano porabo goriva

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Odstopanja so bila občutno višja pri dizelskih motorjih, saj je bila razlika pri 50 najbolj pogostih modelih v povprečju višja od 20 odstotkov.
Oglej si celoten članek

Razlika med v homologacijskih dokumentih navedeno in dejansko porabo goriva ostaja velika, so opozorili v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Ob upoštevanju povprečnih razlik, izračunanih pri najpogostejših avtomobilih na slovenskih cestah, se stroški zaradi nerealnih podatkov merijo v milijonih evrov, so poudarili.

nakup do 500 evrov Nakup avtomobila do 500 evrov

Kot so sporočili iz ZPS, je primerjalno ocenjevanje Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave, ki ga je sofinanciralo gospodarsko ministrstvo, pokazalo povprečno razliko med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki bencinskih motorjev pri "dokaj sprejemljivih" 13,8 odstotka. Pri skoraj polovici obravnavanih avtomobilov pa so ugotovili razliko, ki je nižja od desetih odstotkov.

Foto: Saša Despot Dizelsko gorivo OMV

V Sloveniji! Če država ne pohiti, se bo kmalu davek na nova vozila povečal do trikrat

Na ZPS upajo, da se bodo razmere spremenile z začetkom prihodnjega leta. Takrat bodo namreč dokončno začela veljati nova pravila za merjenje izpustov ogljikovega dioksida in porabe goriva pri avtomobilih, znana pod kratico WLTP, ki bodo zamenjala dosedanji standard NEDC.

Novost naj bi prinesla veliko bolj realne meritve, saj te ne bodo več potekale v laboratorijih, temveč v dejanskem okolju. Proizvajalci bodo morali upoštevati tudi več kriterijev in pogojev. Potrošniške organizacije so namreč že pred časom začele opozarjati, da proizvajalci pri meritvah močno manipulirajo s podatki, ki tako v resnici le redko odražajo dejanske vrednosti. Nižjo porabo so na testiranjih dosegali z različnimi ukrepi, ki jih pri vsakdanji rabi ni mogoče uporabiti.

Odstopanja so bila občutno višja pri dizelskih motorjih, saj je bila razlika pri 50 najbolj pogostih modelih v povprečju višja od 20 odstotkov. "Če upoštevamo povprečne razlike, ki so jih izračunali pri najbolj pogostih avtomobilih na slovenskih cestah, in jih prenesemo na celotni vozni park, merimo stroške zaradi nerealnih podatkov o porabi goriva v milijonih evrov.

Foto: Profimedia Hitrost števec merilnik

Intervju Pričakovati je tudi mamljive ponudbe za nakup avtomobila

"Ti lahko za Slovenijo dosežejo od 135 do 190 milijonov evro letno - odvisno od tega, kateri podatek o številu prevoženih kilometrov upoštevamo," so opozorili v ZPS.

VSAK PETI NOVI Prodaja avtomobilov v aprilu: en avto močno izstopa

Če država ne pohiti, se bo kmalu davek na nova vozila povečal do trikrat

Protokol o testiranju emisij vozil WLTP je v veljavi že več kot leto dni, država pa še ni uspela prilagoditi DMV-ja aktualnim izpustom CO2 vozil, ki nastajajo v realnih razmerah in za obračun davka še vedno obračunava stari cikel NDEC, po katerem so izpusti veliko manjši, saj so jih merili v laboratorijih in ne v realnih razmerah na cesti. Slovenija zamuja s spremembami na področju zakonodaje glede merjenja izpustov CO2 pri novih vozilih. Prodajalci vozil opozarjajo, da se lahko nova vozila močno podražijo.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.