Tako bodo znamke avtov legalno varčevale na račun varnosti

Foto: BMW
Foto: BMW
Eklic oziroma ecall, ki ga Evropa kot sredstvo za reševanje življenj v prometu napoveduje že vrsto let, ima precejšnjo pomanjkljivost, ki jo bodo proizvajalci vozil očitno s pridom izkoriščali.
Oglej si celoten članek

Kot je znano, bo po vsej EU s 1. aprilom letos zagnan sistem eklic, ko bodo lahko avtomobili v primeru nesreče avtomatsko javili na območne klicne centre informacijo o dogodku, natančni lokaciji in tipu udeleženega vozila. Eklic lahko s pritiskom na namensko tipko sproži tudi potnik v vozilu.

S tem je mogoče v povprečju odzivnost reševalnih služb skrajšati za tri do štiri minute, ki so pri reševanju hudo poškodovanih lahko zlata vredne. Ko bo imela eklic vgrajena kritična masa evropskih avtomobilov, bi na ta način lahko rešili po 2.500 življenj letno ter zmanjšali posledice prometnih nesreč.

Kaj sporoči ecall:

  • natančen čas in lokacijo nesreče;
  • VIN identifikacijsko številko avtomobila, ki rešealcem sporoči morebitne posebnosti glede varnostnih sistemov v avtu;

V prihodnje naj bi uporabne informacije eklica še širili, a naj bi ves čas skrbeli za varnost osebnih podatkov. Prav burne debate na temo zasebnosti je bil tudi eden glavnih razlogov, da EU eklic uvaja s kar triletno zamudo. 

Sistem eklica v Sloveniji neposredno ali posredno v sodelovanju s klicnimi centri avtomobilskih proizvajalcev, ki nudijo storitev brezžične povezljivosti v svojih modelih, deluje že od decembra 2015, v tem času je bilo že tudi kar nekaj posredovanj na podlagi avtomatskega obvestila vozila. 

Pri Vodicah Avto pri Vodicah zletel z avtoceste in sam poklical na pomoč

Ni obvezen za vse nove avte

Ob poudarjanju dobrih plati te tehnologije pa je izostalo dejstvo, da se bodo lahko proizvajalci še dolgo izogibali vgradnji eklica v svoje modele. Kot pravi tolmačenje evropske uredbe glede uvedbe nove tehnologije, morajo namreč proizvajalci obvezno vgraditi sistem eklica le v tiste nove avtomobile, za katere bodo zaprosili za certifikat tipske odobritve po 1. aprilu 2018. Povedano drugače, modeli, ki so ali bodo v kratkem prišli na naš trg (na primer volkswagen T-roc, dacia duster, mitsubishi eclipse cross ...) bodo še vse do prihoda svojih naslednikov, ki bo potrebovala novo tipsko odobritev, lahko shajali brez eklica ter tako proizvajalcem prihranili nekaj evrov na vozilo. 

V realnosti to pomeni, da bo še kar nekaj let imelo eklic serijsko vgrajenega razmeroma majhno število vozil na cestah. 

Škoda superb Škoda superb, bravo za ta serijski gumb!

Povprečna starost avtomobila v EU je 10,7 let, kažejo uradni podatki združenja proizvajalcev ACEA. V Sloveniji je povprečna starost avta 9,9 let, kažejo podatki Statističnega urada za leto 2016.

Na Upravi za zaščito in reševanje, ki je pri nas poskrbela za uspešno vpeljavo vse potrebne tehnologije za sprejemanje samodejnih klicev, nimajo podatkov o tem, koliko avtov je danes registriranih v Sloveniji s sistemom eklica oziroma z alternativno storitvijo pomoči v sili prek klicnih centrov posameznih znamk (Opel On Star, BMW ConnectedDrive, PSA eCall ...). 

Za dobrih 120 evrov eklic tudi v starejše avte

Je pa na trgu že tudi način, kako starejša vozila (vsa vozila letnika 1996 in mlajše) opremiti s storitvijo eklic. Nemško start-up podjetje PACE je v okviru modula, ki ga priključenega na OBD II lahko uporabljamo za spremljanje telemetrije avta in drugih koristnih podatkov, vgradilo tudi avtomatski eklic. Modul (t. i. dongle) je povezan z mobilnikom uporabnika in v primeru zaznave nesreče (sprožitev zračnih blazin, močni pojemki ...) prek mobilnika po nekaj sekundah neodzivnosti lastnika sproži avtomatski klic v sili na številko 112. Cena za modul je okoli 120 evrov.

Avto Za strošek 100 evrov prihranki merjeni v milijonih

Na trgu so še preprostejše rešitve, ki se jih vklopi kar v vtičnico za polnjenje oziroma za vžigalnik cigaret. V prihodnosti je pričakovati še več podobnih rešitev. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:29 5. Marec 2018.

    kako pa si nadgradi tisti vozilo ki dobi 450€ na mesec od položnic mu ostane 80€ vsaki mesec ki jih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.