Ko se boste vozili s tem skuterjem, vam ne bo nerodno, nihče vas ne bo mogel zbadati, da vozite sesalec. Atraktivna zunanjost in zvok dajeta vtis, da je večji in močnejši, kot je v resnici: ima 125-kubični tekočinsko hlajen motor z desetimi konjskimi močmi ter avtomatski menjalnik.
Vžig je tih, hiter in zanesljiv, pospeševanje je prepričljivo, se pa začne pri precej visokih obratih. Pri približno 80 kilometrih na uro se pospeševanje upočasni, da bi ga pospešili čez 90 kilometrov na uro, pa boste morali biti kar potrpežljivi. Ampak kdor namerava dirkati, si najbrž ne bo kupil skuterja. Vožnja je prijetna, skuter pa lepo vodljiv in okreten, tudi zaradi nekoliko večjih koles, kot jih imajo navadno skuterji.
Pri normalnem zaviranju so zavore (spredaj je disk, zadaj boben) zanesljive, ko smo za test poskusili močneje zavirati, pa je zadnja zavora blokirala kolo, zato velja biti pri ostrejšem zaviranju previden. Jet 14 nima ABS, ima pa kombiniran zavorni sistem (CBS), kar pomeni, da s stiskom leve ali desne ročice hkrati zavirata obe zavori. Kako močno, je mogoče nastaviti, a tega najbrž nihče ne bo počel sam.
Med običajno vožnjo mi ni bilo treba nikoli tako ostro zavirati, da bi kolo zablokiralo, niti ko nama je s sopotnico na cesti izven naselja pot zaprl traktor, ki je zapeljal z njive na cesto.
Vožnja v dvoje bolj udobna kot če si sam
Vzmetenje (spredaj vilice, zadaj vzmet) je idealno, ko imate na motorju potnika ali če ste malo težji, če ste sami, je nekoliko trdo.
Sedež je udoben, za večje voznike pa razdalja do krmila oziroma razmerje višin krmila in sedeža ni optimalno, sam sem se večkrat usedel kar na dvignjeni del, ki ločuje dela sedeža za voznika in sovoznika. Vožnja v dvoje je udobna, zaradi vzmetenja morda celo bolj udobna, kot če se voziš sam. Pod sedežem je prostor za eno čelado tam pa je skrito tudi stikalo, ki onemogoči zagon motorja. Sedež je nekoliko premalo natančno ali močno vpet in se pri odpiranju in zapiranju večkrat premakne malo levo ali desno, tako da mu je treba namenjati nepotrebno pozornost.
Ogledala omogočajo dober pregled, prikazovalnik je skop a zadosten in pregleden. Za naše cestnoprometne predpise bi bilo bolje, da bi bile namesto 40 in 80 kilometrov na uro poudarjene hitrosti 50 in 90, desno okence, kjer piše Jet 14 pa bi lahko izkoristili denimo za uro ali merilnik temperature. A med vožnjo me vse to ni niti malo motilo, edino nihanja indikatorja goriva se je treba malo privaditi.
Levo pod krmilom je predalček za ključe, denarnico ali mobitel, na sredini pa se lahko odpre zelo praktičen kavelj, na katerega je mogoče obesiti vrečko ali nahrbtnik. Med vožnjo v dvoje sem imel tam obešen nahrbtnik, ki me med vožnjo ni niti malo motil.
Cena je zelo sprejemljivih 2.399 evrov, kar je le dobrih 400 evrov več ob manjšega 50-kubičnega brata, poraba pa le dobrih 2,5 litra na sto kilometrov. Če bi se sto dni na leto v 15 kilometrov oddaljeno službo namesto z avtom vozili s tem skuterjem, ga boste samo z nižjimi stroški goriva odplačali v dveh letih. Enako velja, če s skuterjem namesto z avtom opravite tri tisoč kilometrov. Pri izračunu smo upoštevali porabo avtomobila sedem litrov na sto kilometrov.
+ izgled, motor
- položaj voznika, je če ta nekoliko večji
Tehnični podatki: SYM Jet 14
Vrsta agregata: 1-valjni, 4-taktni
Prostornina: 124,6 ccm
Moč: 10,2 KM pri 8,500 vrt/min
Navor: 9,2 Nm pri 7,000 vrt/min
Priprava zmesi: Elektronski vbrizg
Vžig: Električni
Menjalnik: Avtomatski CVT
Sekundarni prenos: Jermen
Hlajenje: Tekočinsko
Prednje vzmetenje: Teleskopske vilice
Zadnje vzmetenje: Hidravlični amortizer
Sprednja guma: 100/90-14¨
Zadnja guma: 110/80-14¨
Zavore spredaj: Disk 260 mm + CBS
Zavore zadaj: Boben 130 mm + CBS
Medosna razdalja: 1350 mm
Mere DxŠxV: 1986x717x1140 mm
Teža: 128 kg
Posoda za gorivo: 7,5 L
janez.zalaznik@zurnal24.si