Študija, ki je ublažila šok ob serijskemu avtu

Foto: Ford
Foto: Ford
Avtomobilske študije pogosto močno odstopajo od serijskih avtomobilov, ki nastanejo na njihovi osnovi. A vedno ni tako.
Oglej si celoten članek

Takšna je bila denimo študija ford probe III, ena od štirih študij, s katerimi je Ford tedaj napovedoval, kaj si lahko vozniki obetajo v njegovi prihodnosti. A študija probe III se je od drugih študij z enakim imenom razlikovala v tem, da je zelo natančno napovedala karoserijske linije serijskega avtomobila, ki je leta 1982 na ceste zapeljal kot ford sierra.

ZA VOLANOM S športnim focusom ST po jadranski magistrali

Foto: Ford Ford sierra

Radikalna opustitev oglatosti

Sierra je namreč tako močno odstopala od predhodnikov, ki ju je nasledila, da so se pri Fordu odločili, da šok ob njenem nastopu nekoliko ublažijo z napovedovalno študijo, ki bo močno ustrezala njenim oblikam. Sierrina predhodnika forda cortina in taunus, pri katerih je v bistvu šlo za skoraj identična avtomobila iz angleškega in nemškega Forda, sta bila namreč precej konservativno oglata, a kljub temu zelo priljubljena avtomobila.

Avto Ford poskrbel za presenečenje leta

Foto: Ford Ford probe

Sierra, pri kateri sta intenzivno sodelovala oblikovalca Uwe Bahnsen in Patrick Le Quement, je imela veliko bolj radikalne klinaste oblike. Z njimi je prinesla predvsem kvantni preskok v arodinamiki, saj se je v primerjavi s cortininim 0,45 lahko pohvalila z veliko bolj ugodnim količnikom zračnega upora 0,34. Poleg tega je v začetku opustila zasnovo klasične limuzina in postala petvratna kombilimuzina. A pri Fordovi upravi so se bali predvsem tega, da bi z oblikami, ki bi vzbujale preveč mešane občutke, ogrozila uspešno prodajo. Poleg tega je v nasprotju z izročilom za vso Evropo Ford zanjo uporabil enako ime sierra.

Mustang Pozor, po slovenskih cestah se pase boljši mustang

Foto: Ford Ford cortina

Aerodinamični napovednik

Ford je zato poldrugo leto pred njeno predstavitvijo sierro napovedal s študijo probe III, ki se je od sierre v bistvu ločila le po pokrovih zadnjih koles in bolj aerodinamičnih vzvratnih ogledalih, zaradi katerih je imela celo bolj ugodni količnik zračnega upora 0,28. Poleg tega je »za rezervo« pripravil še limuzinsko različico escorta z imenom orion, s katero so se hoteli zavarovati pri najbolj konservativnih voznikih.

Nov trend Test ford fiesta active: tale se ne ustavi kar tako

Foto: Ford Ford sierra

A strah je bil odveč, saj so ljudje sierro, ki je pozneje dobila tudi limuzinsko in kombijevsko različico, zelo dobro sprejeli, in Fordu je, s prenovo leta 1987, uspešno služila celo desetletje do prihoda mondea leta 1993.

Test Cenovno najbolj zanimiva izvedenka ford mondea

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.