Sportage je zdaj tudi mehki hibrid

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Športni terenec kia sportage je v posodobljeni obliki zapeljal na slovenske ceste. Prvič kot mehki hibrid.
Oglej si celoten članek

Kia je zgodbo s športnim terencem sportage začela pisati že davnega leta 1993, ko so bila ta vozila še eksoti. Do danes so na ceste zapeljale že štiri generacije, zadnja leta 2015. Prišel je čas za prenovo aktualne generacije, čeprav bodo glavne, očem opazne razlike, opazili zgolj poznavalci.

Na zunaj ga boste v primerjavi s tistim pred prenovo še najlažje ločili po na novo oblikovanih lučeh za meglenko. Nekoliko je spremenjena tudi maska motorja, kjer so še bolj izraziti svetleči deli, nekoliko drugačni so tudi žarometi z zdaj prepoznavno grafiko „kock ledu.“

Foto: Kia Kia sportage

Avto Kia picanto: Dokaz, da majhni avtomobili niso več "piksne“

Tudi zadaj so predrugačeni žarometi in odbijač, ki je nadgrajen s kozmetično okrasno zaščito podvozja. Novosti pri sportage GT line je še bolj izstopajoča motorna maska, meglenke imajo samosvojo obliko, ima tudi okrasno zaščito podvozja in posebna 19-palčna aluminijasta platišča, kot tudi dve izpušni cevi (pri bencinskem motorju sta dejanski izpušni cevi, pri dizelskem pa ponaredek izpušne cevi).

Foto: Gregor Prebil Kia sportage

Nekaj sprememb je tudi v potovalni kabini. Nov je volan (pri opremi GT line je spodaj prisekan), zdaj je že serijski 7-palčni zaslon na dotik (opcijsko je na voljo tudi 8-palčni zaslon na dotik), nova je plošča z merilniki, predrugačene so zračne odprtine, pri GT line so dodali preformirano usnje (z luknjicami), našitke z napisom GT line (volan, sedeži) in aluminijaste stopalke.

Foto: Kia Kia sportage

Najpomembnejše novosti so se zgodile pod motornim pokrovom. 1,7-litrskega dizla ni več. Zamenjal ga je emisijsko ugodnejši povsem novi 1,6-litrski turbodizel znan iz ceeda, in sicer v dveh različicah, s 85 ali 100 kW (116 ali 136 KM), ki bo na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom (1,7-litrski dizel je bil kombiniran samo z dvokolesnim pogonom) in samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. 

Foto: Kia Kia sportage

Avto Kia stonic: primerjalni test dveh motorjev

Vrh dizelske ponudbe predstavlja 2,0-litrski turbodizelski motor z močjo 136 kilovatov (185 KM) z 48 voltnim sistemom. To pomeni, da je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom podrpt z dodatnim elektromotorjem z močjo 12 kilovatov in litij-ionsko baterijo (0.44 kWh) shranjeno pod prtljažnim delom (prostornina prtljažnika ostaja nespremenjena). Mehki hibrid pomaga v več načinih vožnje, na primer pri speljevanju, pospeševanju in vožnji navkreber (kot dodatna moč), pri križarjenju (pri stalni hitrosti). Deluje tudi kot regenerator baterije, kar pomeni, da se baterija polni med zmanjševanjem hitrosti, motor pa se pri nizkih hitrostih, ko se približuje rdeči luči na semaforju lahko v prid manjše porabe goriva in manjših emisij, popolnoma izklopi. Pri Kii pravijo, da lahko tako privarčujemo do sedem odstotkov goriva.

Foto: Kia Kia sportage

Avto Tu nekaj ni v redu, to ne more biti kia

Vstopni motor sicer predstavlja 1,6-litrski GDI s 97 kilovatov moči (132 KM), na izbiro pa je tudi turbo 1,6-litrski bencinski motor s 130 kilovatov moči (177 KM).

Nekaj je tudi novih naprednih pomagal, kot je arround view monitor s prikazovanjem slike na osrednjem zaslonu za lažje parkiranje vozila, radarski tempomat s funkcijo ustavi in spelji (deluje v kombinaciji z DCT menjalnikom), omogoča pa tudi samodejno prehitevanje in vračanje na vozni pas. Novost je še sistem za opozarjanje voznika na nezbranost.

Foto: Kia Kia sportage

Uau! Kia s proceedom po poti Mercedesa

Cene se z vsemi vključenimi popusti za vstopni bencinski model (1.200 evrov na gotovinski popust, 5.100 evrov v primeru financiranja) začnejo pri 17.690 evrih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:51 30. November 2018.

    Me prav zanima, kako bo delal hibrid, saj imamo doma 2,0-litrskega dizla? Pa že sedaj težko kaj pogrešaš v tem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.