Kia je zgodbo s športnim terencem sportage začela pisati že davnega leta 1993, ko so bila ta vozila še eksoti. Do danes so na ceste zapeljale že štiri generacije, zadnja leta 2015. Prišel je čas za prenovo aktualne generacije, čeprav bodo glavne, očem opazne razlike, opazili zgolj poznavalci.
Na zunaj ga boste v primerjavi s tistim pred prenovo še najlažje ločili po na novo oblikovanih lučeh za meglenko. Nekoliko je spremenjena tudi maska motorja, kjer so še bolj izraziti svetleči deli, nekoliko drugačni so tudi žarometi z zdaj prepoznavno grafiko „kock ledu.“
Tudi zadaj so predrugačeni žarometi in odbijač, ki je nadgrajen s kozmetično okrasno zaščito podvozja. Novosti pri sportage GT line je še bolj izstopajoča motorna maska, meglenke imajo samosvojo obliko, ima tudi okrasno zaščito podvozja in posebna 19-palčna aluminijasta platišča, kot tudi dve izpušni cevi (pri bencinskem motorju sta dejanski izpušni cevi, pri dizelskem pa ponaredek izpušne cevi).
Nekaj sprememb je tudi v potovalni kabini. Nov je volan (pri opremi GT line je spodaj prisekan), zdaj je že serijski 7-palčni zaslon na dotik (opcijsko je na voljo tudi 8-palčni zaslon na dotik), nova je plošča z merilniki, predrugačene so zračne odprtine, pri GT line so dodali preformirano usnje (z luknjicami), našitke z napisom GT line (volan, sedeži) in aluminijaste stopalke.
Najpomembnejše novosti so se zgodile pod motornim pokrovom. 1,7-litrskega dizla ni več. Zamenjal ga je emisijsko ugodnejši povsem novi 1,6-litrski turbodizel znan iz ceeda, in sicer v dveh različicah, s 85 ali 100 kW (116 ali 136 KM), ki bo na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom (1,7-litrski dizel je bil kombiniran samo z dvokolesnim pogonom) in samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Vrh dizelske ponudbe predstavlja 2,0-litrski turbodizelski motor z močjo 136 kilovatov (185 KM) z 48 voltnim sistemom. To pomeni, da je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom podrpt z dodatnim elektromotorjem z močjo 12 kilovatov in litij-ionsko baterijo (0.44 kWh) shranjeno pod prtljažnim delom (prostornina prtljažnika ostaja nespremenjena). Mehki hibrid pomaga v več načinih vožnje, na primer pri speljevanju, pospeševanju in vožnji navkreber (kot dodatna moč), pri križarjenju (pri stalni hitrosti). Deluje tudi kot regenerator baterije, kar pomeni, da se baterija polni med zmanjševanjem hitrosti, motor pa se pri nizkih hitrostih, ko se približuje rdeči luči na semaforju lahko v prid manjše porabe goriva in manjših emisij, popolnoma izklopi. Pri Kii pravijo, da lahko tako privarčujemo do sedem odstotkov goriva.
Vstopni motor sicer predstavlja 1,6-litrski GDI s 97 kilovatov moči (132 KM), na izbiro pa je tudi turbo 1,6-litrski bencinski motor s 130 kilovatov moči (177 KM).
Nekaj je tudi novih naprednih pomagal, kot je arround view monitor s prikazovanjem slike na osrednjem zaslonu za lažje parkiranje vozila, radarski tempomat s funkcijo ustavi in spelji (deluje v kombinaciji z DCT menjalnikom), omogoča pa tudi samodejno prehitevanje in vračanje na vozni pas. Novost je še sistem za opozarjanje voznika na nezbranost.
Cene se z vsemi vključenimi popusti za vstopni bencinski model (1.200 evrov na gotovinski popust, 5.100 evrov v primeru financiranja) začnejo pri 17.690 evrih.
Me prav zanima, kako bo delal hibrid, saj imamo doma 2,0-litrskega dizla? Pa že sedaj težko kaj pogrešaš v tem …