Če ugibate, naj vam izdamo, da smo preizkušali najmočnejšo različico BMW-jevega športnega terenca X3. Gre za enega najbolj prepoznavnih SUV modelov nasploh, ki samozavest črpa v več kot 15 let tradicije in več kot 1,5 milijona prodanih avtomobilih zdaj treh generacij, kar je zavidanja vreden rezultat.
Preikzusili smo bolj popoprano različico
Pri BMW-ju so v vseh teh letih pilili zunanjost, notranjost in motor, vrhunec vsega pa je različica X3 M, ki ponuja kar dve izvedenki. Poleg standardne s šestvaljnim vrstnim trilitrski bencinarjem, ki je bil razvit povsem na novo za aktualno, tretjo generacijo avtomobila in ima 353 kW (480 KM) moči, je na voljo tudi v izvedenki competition s kar 375 kW (510 KM). Slednjo, v temno modri barvi z rdečimi zavornimi kleščami, velikimi 21-palčnimi pnevmatikami, zajetnimi ledvičkami, in štirimi izpuhi, po dvema v vsakem kotu zadka, smo preizkušali na testu. Če naštevamo še naprej, se X3 M od svojih pohlevnejših bratov ločuje še po napihnjeni zunanjosti z velikimi odprtinami za hlajenje, pri izvedenkah competition je vse skupaj poudarjeno še s karbonskimi vložki in napisi X3 M competition.
Prilagodljivi LED-žarometi so standardni, kar omogoča vožnjo z maksimalno svetilnostjo, ne da bi zaslepili druge udeležence v prometu. Vse to je več kot dovolj, da je na vsakem ovinku vzbudil zanimanje mimoidočih.
Tudi notranjost izdelana z občutkom
Všeč mi je, da ne daje večjega poudarka le na zunanji podobi, temveč tudi na notranjosti, vozni dinamiki in celo udobju, ki postaja vse pomembnejši dejavnik pri vozilih tega kova. Vsekakor je v notranjosti pečat puščala črka M v imenu, saj serijsko in dodatno tehnično opremo jemlje z bogato obložene police BMW tovarne.
10,3-palčni infozabavni sistem z zaslonom na dotik je standard. Ta sistem hvalimo zaradi enostavne uporabe, predvsem v primerjavi s konkurenčnimi sistemi. Na sredinski konzoli med sedežema je fizični krmilni gumb, zaradi česar je bolj intuitiven in manj moteč za uporabo med vožnjo, kot je navadno dotikanje zaslona na dotik. Omogoča pa tudi dotikanje, ki smo se ga uporabljali, ko smo stali na mestu.
Znotraj je precej več poudarka na lepo zaključenih detajlih in kakovosti, neugledne plastike praktično ni, veliko več pa je zaznavane kakovosti. Še posebej voznik je obkrožen s kakovostnimi materiali. Videz sredinske konzole se zgleduje po znamkinih množičnejših modelih, da gre za športni avtomobil pa izdajajo rdeče posebnosti, ki jih prinaša črka M ob nazivu X3, pa naj gre za gumb za zagon motorja ali pa dodatni fiksni naperki na volanu z oznako M1 in M2, ki sta nekoliko manjši od »ušesk«, ki pripadajo športnemu menjalniku. S pritiskom na stikalo M1 ali M2 računalnik v hipu prepozna prednastavitev občutljivosti sistemov, od vzmetenja, do motorja in elektronike, tako, da lahko voznik, kadarkoli se mu zahoče, vklopi svoje vnaprej pripravljen nastavitve za hitro vožnjo na zaprti cesti ali na avtocesti.
Športno in digitalno
Čeprav je na prvi pogled videti kot udoben potovalnik, tudi usnjeni sedeži so taki, pa slednji v resnici z veliko bočnega oprijema ustrezajo tudi športnejši vožnji. Električno so nastavljivi v vse smeri. Sedi se lahko športno nizko kot v limuzinah ali pregledno visoko kot v pravem športnem terencu. In še posebnost M-ov, pod vzglavje sedeža voznika in sopotnika je vgrajen LED zaslon, ki nas ponoči pozdravi z napisom v prepoznavnih BMW M barvah. Zelo všečno, tako kot je všečen masiven in v prvovrstno usnje oblečen volan, ki športnemu stroju ob usnju po vsej kabini in lesenih detajlih dodaja tudi ščepec glamurja.
Za varnost in sproščenost skrbi cela plejada asistenčnih sistemov, s čimer je X3 eden najbolj tehnološko naprednih med tekmeci. Omeniti velja upravljanje z gestami, pametni ključ, sistem CoPilot, ki aktivni uravnava hitrost, varnostni paket Driving Assistant Plus, vključno z asistentom za menjavo voznega pasu in z aktivno zaščito pred bočnim trkom.
Posebnost vozila so stikala na dotik na mostu med prednjima sedežema, kjer posebne ikone ponazarjajo izbiro voznih programov. Načina Eco, kot pri ostalih modelih X3, v M-u ne boste našli. Izbira načina se vam bo izpisala tudi na povsem digitalnih merilnikih, pred očmi voznika ali na osrednjem zaslonu na dotik (z meniji upravljamo tudi preko vrtljivega vmesnika). Posebna je tudi prestavna ročica osemstopenjskega samodejnega menjalnika, na kateri je več gumbov, kot smo bili vajeni na avtomobilih v devetdesetih let in s katerimi nastavljamo občutljivost in hitrost pretikanja. Avto je res tehnološki biser s 1000 in eno funkcijo. No, lastnik ga bo imel priložnost spoznati do podrobnosti, mi smo se osredotočili na njegovo športno plat in vsakodnevno uporabnost.
Bi bil za vsak dan
Vprašali smo se: Ali so se BMW-jevi M inženirji uspeli izogniti običajnim pastem SUV-ja, kot sta preveč trdna vožnja in vsakodnevna uporabnost in, ali bi utegnil biti neobvladljiv za povprečnega voznika, ki ni dirkač?
In v obeh vlogah je dober. Navadni BMW X3 je med najboljšimi velikimi SUV-ji kar zadeva prostor na prednjih sedežih. Visoka strešna linija zagotavlja, da visokorasli tudi zadaj ne bodo imeli težav s prostorom za glavo, medtem ko je tudi prostor za noge odmerjen velikodušno, tudi stiskanje treh potnikov na zadnjih sedežih ne bo nadležno.
V vratih so velike odprtine za odlaganje stvari, tudi sredinska konzola s počivalnikom med prednjima sedežema je uporabna, prav tako uporabno zajeten je predal za rokavice. Če zložite srednji naslon sredinskega sedeža, dobite tudi na zadnji klopu uporabno odlagališče z držali za plastenke.
Družinsko uporaben
Prtljažnik X3 M competition je po obliki in zmogljivosti enak kot pri vseh drugih X3. Ponuja več kot dovolj prostora za vse, kar potrebuje družina za pot na dopust, hkrati pa ima dovolj pritrdilnih kljuk in privezanih točk, da preprečite, da bi vaša prtljaga med hitrim zavijanjem ali hitrimi pospeški, ki jih omogoča vozilo, nenadzorovano potovala po prtljažniku.
Zadnji sedeži se delijo v konfiguraciji 40/20/40. Sedeže podiramo s potegom ročice, lahko jih podiramo v kabini ali prtljažniku. Ko so sedeži zloženi, tvorijo ravno dno. Takrat se lahko z njim odpravite tudi v trgovino s pohištvom.
Gre za trši avto kot je to značilno za klasične modele X3 – že pot preko prve ležeče ovire vas bo na to opozorila, kljub vklopljenemu režimu udobno, a je vseeno to dovolj udoben avto tudi za vsakodnevno uporabo.
Rad se zavrti
Če ste ljubitelj avtomobilov M, boste verjetno vedeli, da je pod pokrovom motorja 3,0-litrski šestvaljnik. Vseeno gre za manjše razočaranje, kar zadeva stopnje »divjaštva«. Nima tako bombastične zvočne kulise kot Mercedes-AMG GLC 63S, prav tako ne vozniku in potnikov ne vzame sape ob pospešku kot Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.
Še vedno pa je X3 M hiter in glasen. 4,1 sekunde od 0 do 100 km/h je zgovoren podatek, bi pa pričakovali več odzivnosti od začetnih vrtljajev, kasneje pa se povsem »osvobodi« in zavrti tja do 7.200 vrtljajev, kjer je rdeče polje na merilnikih.
Osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je vgrajen v X3 M competition, je odličen. Tudi pri športni vožnji prestavlja neopazno in bliskovito.
Tako prednje McPherson vpetje kot zadnja večvodilna prema sta bili precej spremenjeni, volan je bolj neposreden, dodane so zmogljive zavore z velikimi čeljustmi spredaj, ki vozilo presenetljivo hitro ustavijo. Hvalimo štirikolesni pogon, ki v načinu sport, prerazporedi več moči na zadnji kolesi in dejansko omogoča veliko veselja tudi dinamičnim voznikom. Avtomobil z maso dveh ton zna prav dobro drseti skozi ovinke.
Zvrne kar veliko vrčkov
510 vrancev je lahko precej žejnih. Ob dinamični vožnji bo popil kakšnih 15 litrov na sto kilometrov, lahko še kakšen vrček čez. Ob normalni vožnji računajte na porabo goriva okoli deset litrov, kar tudi ni preveč za tako zmogljivo vozilo.
Cena pri vsem tem ni tako pomembna, saj ga bo kupil nekdo, ki si to lahko privošči. Je pa visoka. Osnovna je 110.900 evrov, z nekaj dodatki je cena testnega modela skoraj 130 tisočakov.
Ko boš imel več cekinčkov, bo tvoj komentar povsem drugačen.
No, veliko zanimanja ni vzbudil sam avto ampak oznaka na njem in štirje rori zadaj ter seveda zvok. Drugače pa …