Smeti nam bo kmalu odvažal električni tovornjak

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak
Udeležili smo se predstavitve električnega smetarskega tovornjaka, ki ima pri nas velik potencial.
Oglej si celoten članek

Pri Renault Trucks napovedujejo, da bo smeti v slovenskih mestih kmalu odvažal električni tovornjak. Ne sicer takoj in še potem preskusno, a pri nas je s tablico GO E-TECH že registriran njihov električni smetarski tovornjak.

Pri Renault Trucks pravijo , da je zmanjševanje emisij je prednostna naloga tudi ko gre za gospodarska vozila in da številna mesta za vstop v središča sprejemajo vse strožja merila o izpušnih plinih, ki se jim bodo morali prilagoditi tudi prevozniki, predvsem pa storitvene dejavnosti.

Proga številka 2 Jankovič: Ljubljana z vodikovimi avtobusi in lastnim vodikom

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak

Odločili so se, da v Slovenijo najprej pripeljejo električni tovornjak renault E-tech D wide Z.E., na katerega je vgrajena nadgradnja za pobiranje komunalnih odpadkov, saj se jim zdi ta vrsta tovornjaka idealno vozilo za preskus. Ta mora namreč pogosto peljati v mestna središča, ki pa se dizelskih gospodarskih vozil vse bolj otepajo. Po kratki predstavitveni turneji po Sloveniji bodo zato tovornjak »umazali«, se pravi, da ga bodo v preskus predali različnim komunalnim službam po Sloveniji.

Dars odgovarja Izpoved voznika tovornjaka o 1.000 evrih kazni

Počasna a zanesljiva rast

Na predstavitvi so povedali, da je v Evropi bilo leta 2021 registriranih 849 električnih gospodarskih vozil, letošnja številka pa je že segla preko 1.100 električnih gospodarskih vozil. To sicer ni veliko, vendar je pravi korak v smeri tega, da leta 2025 električna vozila v prodaji gospodarskih vozil predstavljajo vsaj 20 odstotkov in da bo delež do leta 2030 narastel na 50 odstotkov in do leta 2050 v skladu s pariškim dogovorom dosegel 100 odstotkov. To torej ne pomeni, da bodo gospodarska vozila s termičnimi motorji izginila iz uporabe, ampak, da bo med njimi vse več električnih vozil oziroma vozil z ničelnimi ali zmanjšanimi izpusti.

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak

 Za primer so predstavili Švico, kjer je elektrificiranih že tri odstotke električnih gospodarskih vozil in  kjer je kar 80 odstotkov tovornjakov za pobiranje smeti električnih. Pri Renault Trucks imajo z njimi dobre izkušnje, saj že več let delujejo brez težav in okvar. Težava naj bi bili v bistvu samo pešci, ki s vajeni hrupnih dizelskih tovornjakov in zato veliko tišjih električnih ne opazijo. Za varnost je torej nujen dodatek generatorja zvoka. Poleg tega naj bi upravljavci električnih vozil na leto prihranili okrog 80.000 evrov cestnega davka, ki ga za električna vozila ni treba plačati.

Avto Električni tovornjak postavil svetovni rekord v dosegu

Renault Trucks električna gospodarska vozila sicer razvija že od leta 2010, izdeluje pa od leta 2018 in z njimi pokriva razpon največjih dovoljenih mas od 3,1 do 44 ton. Leta 2018 so kot prvega elektrificirali furgon renault master, leta 2020 jim je sledil tovornjak v dostavnem segmentu D. Za konec leta 2023 načrtujejo tudi električna vozila v segmentih C in T, torej v gradbeniškem sektorju in daljinskem prevozu.

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak

Do 400 kilometrov

Poleg masterja, ki je namenjen predvsem mestni rabi in dostavi zadnjih kilometrov, torej Renault Trucks trenutno ponuja tovornjake v segmentu D. Prvi je  tovornjak D 16T z medosji med 3,8 in 6,8 metra, ki mu lahko z baterijskimi paketi s kapacitetami 200, 265, 330 ali 400 kilovatnih ur, ki se lahko polnijo z močjo do 150 kilovatov, prilagajajo doseg glede na potrebe strank. V primeru najzmogljivejših baterij ta na tovornjaku s cerado znaša okrog 400 kilometrov.

Avto Preskusil sem garsonjero na kolesih

V Sloveniji je registriran tovornjak D wide 19T z medosno razdaljo med 3,9 in 6,8 metra, ki je na voljo z baterijama s kapacitetami 200 ali 265 kilovatnih ur, ki mu omogočajo do 200 kilometrov dosega, če je opremljen s kesonom. Za pogon skrbita dva elektromotorja z največjo močjo 370 kilovatov, stalno močjo 260 kilovatov in navorom 850 njutonmetrov. Tudi v tem primeru je mogoče prilagajanje baterij potrebam kupca, saj so te na razpolago v do štirih sklopih po 66,5 kilovatnih ur.

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak

Smetarski tovornjak, ki je opremljen z nadgradnjo podjetja Sturmer ima manjši doseg, saj ta odvisno od konfiguracije terena znaša od 80 do 100 kilometrov. Veliko elektrike za svoje delovanja namreč porabi tudi nadgradnja. Pogonski sklop sicer razpolaga z dvema prestavama, eno za hitro vožnjo in drugo za hitrosti do 30 kilometrov na uro, pri katerih takšen tovornjak predvidoma deluje večino časa.

Ste opazili? Zakaj imajo tovornjaki na cesti dvignjena kolesa?

Pri Renault Trucks so se za smetarski tovornjak odločili tudi zato, ker večina ciljnih uporabnikov ne potrebuje posebnega prilagajanja polnilne infrastrukture. Za napolnjenost baterij v desetih urah, torej preko noči, je namreč dovolj navaden trifazni priključek. V primeru hitre polnilnice z močjo 150 kilovatov so baterije po drugi strani lahko napolnjene že v dobrih dveh urah.

Renault Trucks sicer svojim strankam poleg samega gospodarskega vozila v okviru storitve E-tech 360° ponuja tudi svetovanje glede na analizo njihovih potreb in dejavnosti in podporo v času uporabe vozila.

Foto: MatijaJanežič Renault trucks D wide 19T električni tovornjak

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 07:59 3. Oktober 2022.

    Predvidevam, da bo tudi cena odvoza primerna prevozu.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.