Pomladni meseci namreč tradicionalno veljajo za vrhunec prodaje novih vozil. Letos so lahko prodajalci zaskrbljeni, čeprav povpraševanje presega ponudbo, a vozil za vse ni. Mesec marec je zaradi težav s pomanjkanjem polprevodnikov prinesel za tretjino manj prodanih novih avtomobilov kot v enakem obdobju lani, padec v prodaji v prvih treh mesecih leta je v primerjavi z enakim obdobjem lani manjši za dobrih 21 odstotkov.
Veliko pomanjkanje cenejših avtomobilov
V mesecu marcu je bilo po podatkih, ki jo za Sekcijo za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije pripravlja podjetje Ardi d.o.o. prvič registriranih 4627 novih osebnih avtomobilov, kar je 2345 oziroma 34,48 odstotka manj kot marca leta 2021. Tudi padec v registracijah lahkih gospodarskih vozil (LGV) je v primerjavi z marcem lani občuten (- 28,83 odstotkov).
Največji padec registracij je med najcenejšimi vozili, kar je razumljivo, saj je zadnje mesece vidno, da so se proizvajalci vozil usmerili na proizvodnjo večjih, dražjih in bolje opremljenih vozil, ki prinašajo večje marže. Padec v razredu novih malih vozil v Sloveniji je bil marca letos za več kot polovico (-53,06 odstotka) večji v primerjavi z marcem lani, tudi v najbolj prodajanem razredu vozil pri nas - to so mestni križanci oziroma mali SUV-ji - je padec v prodaji marca ogromen (-44,43 odstotka). Malih SUV-jev je bilo samo marca letos dobavljenih za skoraj 1.000 manj kot v enakem obdobju lani (1173:2111).
Nekateri modeli izginili s cenikov
Volkswagen ostaja znamka z največ registracijami novih vozil pri nas. V marcu so dobavili 672 osebnih avtomobilov, v prvih treh mesecih leta skupaj pa 1816. Marca je bila na drugem mestu po številu registracij Škoda (447), Renault pa je bil šele tretji (439). Na četrtem mestu po številu registracij sta Kia in Toyota s po 342 prodanimi novimi avtomobili. Z izjemno redkih avtomobilskih znamk (Toyota, Mercedes-Benz, Kia, Tesla, Jeep, Opel), so bile po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila v marcu prav vse druge znamke globoko v rdečih številkah po prodaji novih vozil.
Pomembno vlogo igra zaloga, a ima večina uvoznikov svoja skladišča po Sloveniji prazna. Novi avtomobili se čakajo tudi po leto dni ali več. Zaradi vojne v Ukrajini, ki je pomemben dobavitelj evropski avtomobilski industriji, je dobava ključnih komponent za sestavo vozil motena. V kombinaciji s splošnim pomanjkanjem polprevodnikov in čipov je proizvodnja vozil po številnih tovarnah izdelava nekaterih modelov vozil začasno ustavljena, nekatere so prodajalci celo umaknili s cenikov in oklestili motorno ponudbo. Zato so se zelo premešale karte tudi na seznamu najbolje prodajanih modelov vozil pri nas. Golfa zaradi omenjenih težav pri dobavi, na primer ni niti med top 20 prodanimi modeli vozil pri nas v mesecu marcu, model clio, daleč najbolj uspešen model pri nas v zadnjih desetletjih, pa ni niti med top 5 najbolje prodajanimi modeli v marcu.
Rast prodaje elektrificiranih vozil
V marcu (v statistiko so vključene tudi kratkoročne registracije) je bil po številu registracij na prvem mestu VW tiguan (140 registracij), do petega mesta sledijo kia sportage (136), škoda octavia (126), jeep compass (117), škoda kodiaq (106). Cliov je bilo registriranih le 99, kljub temu pa je clio s 500 novimi registracijami v prvih treh mesecih letos še vedno daleč najbolj popularen model v Sloveniji.
Mesec marec je bil na drugi strani rekorden mesec za električna vozila v Sloveniji. Avtomobilska industrija zaradi zahtev EU po znižanju CO2 in s tem povezanih visokih kazni prioritetno izdeluje elektrificirana vozila z manjšim ogljičnim odtisom. V Sloveniji je bil marca skoraj vsak peti novi avtomobil vsaj delno elektrificiran. Zabeležili smo rekordno število novih 100-odstotno električnih vozil (256), skupaj pa je bilo v prvih treh mesecih leta 2022 registriranih 553 električnih vozil, kar je okoli tretjina celotne lanske prodaje 100-odstotkov električnih vozil. V marcu je bilo registriranih tudi 51 priključnih hibridov (PHEV), ki za pogon kombinirajo električni in termični motor in baterije (polnimo jih na električni vtičnici s kablom), ki v povprečju po ciklu merjenje WLTP zadostujejo za okoli 50 kilometrov poti zgolj na elektriko. Največ med elektrificiranimi vozili je bilo marca klasičnih hibridov (356), pri katerih se baterija polni med vožnjo, predvsem med zaviranjem, kjer je primarni termični motor, a so zmožna velik odstotek celotne vožnje na elektriko, predvsem pri mestni vožnji. 221 je bilo mehkih hibridov (MHEV), z majhno baterijo, ki pomaga vozilu pri speljevanju in pospeševanju, a je termični motor še vedno "glavni".
Tesla vlada med električnimi
V mesecu marcu je Tesla slovesno v okolici Berlina v Evropi odprla gigatovarno vozil, s čimer bo pospešila proizvodnjo in prodajo vozil v Evropi. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je treba na njihovo vozilo čakati le dober mesec dni. Tesla zato že močno meša štrene, saj se v Evropi prebija na lestvice najbolj prodajanih avtomobilov, med električnimi pa že ima prevlado. Enako je bilo marca v Sloveniji, saj je bila Tesla daleč spredaj pri novih registracijah 100-odstotno električnih vozil. Kar 92 Slovencev je dobilo teslo, 47 je bilo dražjih SUV-jev model Y, 45 pa najcenejših Teslinih vozil model 3. Na tretjem mestu po prodaji električnih vozil pri nas je najcenejši model dacia spring (22), na četrtem pa BMW i4, ki smo ga spoznali pred kratkim in pri katerem računajo predvsem na poslovne kupce. Vzrok je ničelna boniteta, ki je v primerjavi z dizelsko serijo 4 na mesec manjša za skoraj 800 evrov. Na petem mestu po številu novih registracij 100-odstotno električnih vozil pri nas je bil marca mali renault twingo, ki ga proizvajajo v Revozu v novem mestu. Na novo so jih registrirali 16.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
ne kupovati električnih avtov, bo gužva na polnilnicah, omrežje ne bo zdržalo, ni dovolj dosega, TDI je zakon
vsi koristijo guzvo. Proizvajalci bojo "krizo" in vojno izkoristili, da nam bojo 5% boljse sranje prodajali po 100% visji ceni. …