Kot ugotavljajo raziskovalci, ki so pod drobnogled vzeli članice EU in Efte, kljub povečanju prodaje vozil z alternativnimi pogoni, so slednji, vključno s hibridnimi avtomobili, v letu 2018 v EU predstavljali le majhen delež voznega parka osebnih avtomobilov.
Statistiki so opazili, da je delež registracij novih osebnih avtomobilov, ki jih poganja alternativno gorivo, zelo odvisen od različnih državnih spodbud, ki imajo velik vpliv na prodajne številke avtomobilov z nižjimi emisijami. Te spodbude na primer vključujejo npr. znižanje davkov, subvencije ali posebne privilegije, kot so dostop do posebnih pasov, rezerviranih za javni prevoz, brezplačno parkiranje itd. Drug, velik vpliv, ima število in raznolikost modelov osebnih avtomobilov z motorji z alternativnim energentom, pa tudi njihove cene.
Na splošno se je vozni park osebnih avtomobilov v skoraj vseh državah članicah EU v zadnjih petih letih povečeval. Največ avtomobilov na prebivalca imajo v Luksemburgu, sledijo Italija, Ciper in Finska, tudi v Sloveniji si lastimo nadpovprečno število avtomobilov, kar razkriva spodnji graf. V Luksemburgu imajo registriranih 676 osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev, na drugem mestu je Italija s 646 avtomobili na 1000 prebivalcev, sledita Ciper in Finska (oba s 629 avtomobili), Poljska (617 avtomobilov) in Malta (608 avtomobilov).
Na drugem koncu lestvice je v Romuniji, kjer imajo le 332 avtomobilov na 1000 prebivalcev in to kljub rasti števila registriranih avtomobilov za 31% v obdobju od 2014 do 2018. Stopnja motorizacije je v Evropi izven EU sicer najmanjša na Kosovu, kjer imajo le 94 avtomobilov na tisoč prebivalcev.
Podatki razkrivajo, da se delež bencinskih in dizelskih avtomobilov zelo razlikuje v državah članicah EU. Avtomobili z bencinskimi motorji sicer predstavljajo večino registriranih osebnih avtomobilov v večini držav, osebni avtomobili z dizelskim motorjem pa prevladujejo v zgolj desetih državah članicah.
Pri Eurostatu so motorje primerjali tudi po velikosti in ugotovili, da so v voznem parku osebnih avtomobilov v večini držav članic EU prevladovali srednje veliki motorji, le na Madžarskem in Malti so prevladovali najmanjši motorji.
V 17 od 21 držav članic, za katere so dobili podrobne podatke, sicer prevladujejo bencinski motorji, kar je sprememba v primerjavi s preteklostjo, ko so v večini držav članic zabeležili večji delež dizla.
Leta 2018 so najvišji deleži avtomobilov na bencinski pogon med novimi registracijami zabeležili na Nizozemskem (80,0%), Estoniji (74,9%) in na Finskem (74,3%), visok delež pa je bil tudi na Danskem in v Sloveniji (64,7%) , Malti (64,3%), Nemčiji (62,4%), Belgiji (62,3%), Franciji (59,7%), Latviji (59,6%), Madžarski (59,3%), Švedski (58,9%), Španiji (58,8%), Avstriji (56,4%), Cipru (55,4%), Romuniji (54,9%) in Poljski (53,8%).
Nasprotno pa so imeli največji delež dizelskih avtomobilov med novimi osebnimi avtomobili na Hrvaškem (69,2%), Litvi (65,1%) in na Irskem (55,0%).
V letu 2018 je bilo največ registriranih osebnih avtomobilov v Nemčiji, kjer so imeli 47 milijonov avtomobilov. Sledita Italija (39 milijonov avtomobilov) in Francija (32 milijonov avtomobilov). V petletnem obdobju od leta 2014 do 2018 je v številnih državah članicah močno naraščalo število registriranih osebnih avtomobilov. Najvišjo rast v tem obdobju so zabeležile Romunija (31%), sledile so Češka, Slovaška in Litva (po 19%), Madžarska in Portugalska (po 17%) in Ciper (15%).
Le dve državi članici sta v opazovanem obdobju zabeležili padec števila registriranih osebnih avtomobilov: Francija je padla za 1,5%, Bolgarija pa 8,0% od leta 2014 do 2018.
Zanimiv podatek je, da je bilo leta 2018 največ avtomobilov starejših od 20 let na Poljskem, sledila pa ji Estonija in Finska.
Če je pa socoala tako visoka, da si lahko z eno že avto kupiš..