Süddeutsche Zeitung poroča o veliki aferi na tehničnih pregledih v Nemčiji. Osumljenci so ponarejali tehnična poročila, na cesto pa spuščali vozila, čeprav niso izpolnjevala tehničnih pogojev. Na odgovornost kličejo TÜV, eno od najbolj uglednih organizacij za tehnične preglede vozil.
Zaradi te prakse naj bi bilo v prometu na stotine tisoč vozil, od katerih nekatera ne izpolnjujejo niti osnovnih zahtev, piše Süddeutsche Zeitung. Inšpektorji so potrjevali tehnično brezhibnost vozil, ki jih nikoli niso videli. Luksuzna mrtvaška vozila, na primer, so sestavljena iz več avtomobilov, v promet pa so jih spustili brez vsakršnega resnega nadzora. V drugih primerih so nemški inšpektorji za motorna vozila iz ustreznih organizacij, kot je TÜV, pomagali pri tihotapljenju starih avtomobilov, ki so jih iz ZDA umaknili na evropske ceste. Domneva se, da je v prometu na stotine tisoč nevarnih vozil. S temi primeri se ukvarja več nemških policijskih in pravosodnih organov. Zanimivo je, da v Nemčiji, ki velja za urejeno državo, nimajo centralne baze podatkov o nadzornih posnetkih.
V zameno za potrdila na luksuzna potovanja v Ameriko
Sledi ponarejenih inšpekcijskih pregledov sicer vodijo v Litvo in Italijo. V Rosenheimu je bil nekdanji uslužbenec TÜV Süd že obsojen zaradi lažnega certificiranja in podkupovanja na delovnem mestu – vozila trgovcev z avtomobili je pregledoval in odobril le na podlagi fotografij. V zameno ga je podjetnik povabil na luksuzna potovanja v Ameriko. Znano je tudi, da so bili serijski avtomobili predelani v luksuzna vozila za prevoz mrtvih oseb. Kljub resnim posegom na vozilih so jih nemški inšpektorji prijazno potrdili in jim omogočili registracijo.
Po informacijah časnika je bil Thomas Eder, član nadzornega odbora TÜV Süd, celo tarča italijanskih preiskovalcev, saj so ga v sumljivih okoliščinah našli med racijo v avtomehanični delavnici v bližini Parme v Italiji.
Inšpektorji iz skupine osumljencev s sedežem v Münchnu so več mesecev potovali v Litvo, kjer so pregledovali avtomobile v delavnici. Litva velja za glavno vozlišče za uvoz odpadnih avtomobilov, ki so jim oblasti v ZDA prepovedale promet. Gre večinoma za luksuzna vozila, od katerih so nekatera v Litvi in drugih vzhodnoevropskih državah ponovno sestavili z ukradenimi rezervnimi deli. Nemška oznaka TÜV jim omogoča, da se v Nemčiji registrirajo za en dan, kar je po evropski zakonodaji enakovredno licenci za celotno EU.
Mam 17 let str avto, tehnični naredi brez težav, večkrat letno naredim tud sam pregled podvozja in ostalega, znam popravljat.
V Nemčiji vse velike avto hiše, ki prodajajo rabljeno nemško reno vodijo ex yugosi, oz. velika večina jih je njihova …