Audi je na začetku februarja predstavil električnega športnika RS e-tron GT, s katerim je izzival teslo model S. Prvi primerek s slovenskimi tablicami se je glede na podatke o prvih registracijah, ki jih pripravlja Sekcija za osebna motorna vozila, pojavil tudi že v Sloveniji.
Glede na podatke Sekcije so bili v mesecu maju pri nas registrirani 104 100-odstotno električni avtomobili. To je po mesecu marcu, ko je bilo pri nas prvič registriranih 167 električnih avtomobilov, drugi najboljši mesec po številu prvih registraicj za EV vozila.
Največ je bilo novincev na slovenskih cestah, vozil škoda enyaq (29), avtomobili so namreč prišli do trgovcev, ki jih uporabljajo tudi za testne vožnje, da prepričajo potencialne kupce. Glede na registracije se zdi, da so bile napovedi uvoznikov in prodajalcev precej optimistične, saj so na primer v prvih petih mesecih pri nas glede na podatke Sekcije registrirali le 38 vozil VW ID.3, tudi renaultu z modelom twingo (61 registracij) in zoe (85), gre le malenkost bolje. V prvih petih mesecih je tako največkrat registriran 100-odstotni avtomobil pri nas tesla model 3 (102).
"Kot pravilno ugotavljate, je trenutno res velik problem nenajavljeno ukinjanje in spreminjanje razpisov in javnih pozivov, kar povzroča veliko negotovost in zavira prodajo izdelkov, ki naj bi jo Eko sklad spodbujal. Žal trenutno kupci električnih vozil v trenutku nakupa nimajo nobenih zagotovil, da bodo ob prejemu vozila lahko uveljavljali finančno spodbudo Eko sklada", je Slavko Ažman iz Porsche Slovenija za zurnal24.si komentiral dvakratno, nenajavljeno nižanje subvencij za elektirčna vozila, ki so se zgodila v zadnjih 12 mesecih. Pravi, da so avtomobilski uvozniki prepričani, da bi morali biti javni pozivi in razpisi del dolgoročne strategije in zato tudi vnaprej znani. Zato so v Sekciji za osebna motorna vozila pri TZS v okviru javne obravnave predloga Zakona o varstvu okolja (ZVO-2) predlagali dopolnitve zakona v delu, kjer se nanaša na delovanje Eko sklada. Predlagali so, da se v zakonu določi, da je potrebno vsako pomembnejšo spremembo oziroma ukinitev razpisa ali javnega poziva napovedati vsaj 30 dni vnaprej, kot tudi to, da se v zakonu predvidi tudi možnost vlaganja vlog preko namenskega portala, saj je bila to do sedaj ovira za prepotrebno posodobitev in digitalizacijo postopkov.
Poceni električna dacia in Audijev električni stroj
Med prebiranjem statistike registracij pa sta nam v "oči padla" predvsem dva električna modela. Prva je električna dacia spring, s katero proizvajalec v lasti Renaulta cilja na množično električno mobilnost dosegljivo vsem. Spring je mestni avtomobil z videzom športnega terenca, cena na rednem slovenskem ceniku pa je najmanj 16.240 evrov, s trenutno veljavno subvencijo pri nas pa bo na voljo za 12.990 evrov (redna cena z upoštevano trenutno veljavno subvencijo).
Pri romunski znamki v lastništvu Renaulta so za spring objavili doseg 230 kilometrov po WLTP (305 km po WLTP City). Jeseni prihajata verzija za posamezne kupce in različica business za podjetja in ponudnike souporabe avtomobilov, v letu 2022 pa še dostavna različica cargo z večjim tovornim prostorom. Cargo je dostavna različica springa s homologacijo N1, ki je brez klopi zadaj in ima 1.100 litrov velik tovorni prostor.
Prvič pa je bil pri nas registriran športni električni audi RS e-tron GT. Elegantna štirivratna kupejevsko oblikovana limuzina prinaša nizko strešno linijo in kupejevske obline. Gre nedvomno za enega najbolj presenetljivih Audijevih modelov, ki smo jih videli v zadnjih letih, in je umeščen na vrhu hierarhije Audijevih luksuznih avtomobilov - tako glede cene kot glede novih tehnologij.
Poleg običajnega e-trona GT je na voljo še zmogljivejši model RS, ki je tudi dobil slovenske registrske oznake. Gre za enega
najmočnejših Audijevih serijskih avtomobilov. Vsi modeli imajo dva električna motorja razvijeta moč 350 kW (476 KM) oziroma 440 kW (598 KM), odvisno od modela. Audijevo novo električno arhitekturo 800 V, ki omogoča še hitrejše hitrosti polnjenja (do 270 kW), medtem, ko baterija s kapaciteto 86 kWh omogoča za 488 km predvidenega dosega po WLTP evropskih specifikacijah. Pospešek od 0 do 100 km/h je v 4,1 oziroma 3,3 sekunde (model RS), največja hitrost pa 245 oziroma 250 km/h.
Tudi podvozje je v umirjenem ravnovesju med dinamiko in udobjem, k čemur pripomorejo tehnologije, kot so Audi drive select, štirikolesno krmiljenje, uravnavano blaženje, 3-prekatno zračno vzmetenje, električni štirikolesni pogon in zapora diferenciala na zadnji premi.
S tem audijem pa sva se preganjala kakšen mesec nazaj po AC od Postojne proti LJ,je šel v Vrhniki ven-ampak …
Zanimivo. U Domžalama je na novi Petrol črpalki hitra polnilnica za dva avtomobila hkrati. Toda še nikoli ni nihče tam …
EV avto je drag, če si v doma bloku je neuporaben, ker ga nimaš kam vtaknit. Ne moreš vlečt prikolice …