Kršenje avtorskih pravic na Kitajskem je tako običajno kot vrček piva ob kosilu v Nemčiji. S tem se spopada tudi avtomobilska industrija, saj so nekateri kitajski proizvajalci v preteklosti prav brezsramno kopirali dizajn uveljavljenih znamk.
Vseeno je kitajski trg trenutno še vedno eden izmed gonil svetovne avtomobilske industrije, zato proizvajalci marsikdaj zamižijo na obe očesi, še posebej, ker so državni pogoji za sodelovanje tujih podjetij na kitajskem trgu na drugi strani zelo strogi, med drugim morajo tujci pri proizvodnji sodelovati z domačimi podjetji in tako z njimi deliti svoje znanje.
A tokrat je očitno Volkswagnu prekipelo. V Wolfsburgu so namreč v nenavadnem javnem odzivu povedali, da podrobno preiskujejo minulo sodelovanje s svojim poslovnim partnerjem FAW, ki za VW izdeluje menjalnike, motorje in druge avtomobilske komponente. FAW naj bi namreč po pisanju nemškega finančnega časnika Handelsblatt na svojo pest kopiral in izdeloval te dele. Tako naj bi nemški menedžerji nedavno odkrili, da so Kitajci nameravali vestno prenesti dizajn in sestavo menjalnika MQ200, ki ga najdemo v modelih Audi, VW in Škoda, v svojo lastno limuzino besturn B50, namenjeno za ruski trg. To je očitno sodu izbilo dno, saj bi bil model s tem na ruskem trgu neposreden tekmec VW-ju.
Težave s FAW sicer za VW niso nove. Že konec leta 2010 naj bi namreč FAW repliciral in na svojo pest izdeloval bencinski motor EA111, ki ga najdemo med drugim v polu in golfu. Ko pa je vodstvo VW z odkritjem soočilo FAW, so tam po nekaj mesecih "ugotovili", da je neki inženir nekaj narobe razumel. Vmes pa je FAW že postavil novo tovarno in celo začel s proizvodnjo spornega motorja.
Pohlep po velikih zaslužkih je čudna reč. Ko ti nikoli in nikdar ni dovolj. Mislim, da je sodelovanje s Kitajci …
Jap ... zaradi današnje zaslepljenosti in pogoltnosti po dobičkih, bodo generacije za nami lahko le služile Kitajcem.<br />Kot, da tej …