Kot je poudaril direktor Škode v Sloveniji Petr Podlipny, je fabia z novo, že četrto generacijo postala še lepša in večja kot doslej, namenili pa so ji tudi opremo, ki smo je bili doslej vajeni iz avtomobilov višjih razredov. Je tudi bolj varna kot doslej, kar dokazuje tudi pet prejetih zvezdic na testnih trčenjih Euro NCAP. Ker ima torej v rokavu veliko adutov, se je pri slovenskem zastopniku Škode zelo veselijo.
Podlipny je dodal, da fabia v Škodini ponudbi morda količinsko ni več tako pomembna kot nekoč, saj so kombilimuzine v njenem segmentu precej zasenčili križanci, kakršen je pri Škodi denimo najbolje prodajan kamiq, vendar fabia ima svoje zveste privržence, hkrati pa še vedno pritegne nove zasebne in poslovne uporabnike.
4,5 milijona primerkov
Fabia je sicer v treh dosedanjih generacijah od let 1999 pritegnila dobrih 4,5 milijona voznikov, kar tudi kaže na njen pomen v Škodini modelni ponudbi. Z novo generacijo so ji zato namenili precej tehnologij iz večjih modelov in jo tudi malce povečali, saj je v dolžino zrasla za 11, v širino pa za pet centimetrov, medosna razdalja pa je daljša za 9,5 centimetra. Večji je tudi prtljažnik, ki se s 380 osnovnimi litri uvršča med večje v svojem segmentu.
Kot smo vajeni že iz prejšnjih generacij fabij, je notranjost precej prostorna in polna odlagališč. Armaturna plošča je podobna kot v scali ali kamiqu, volanski obroč pa je lahko dvokraki, dvokraki večfunkcijski ali trikraki. Izstopa tudi velik zaslon infozabavnega sistema, za varnost pa skrbi devet varnostnih mehov. Zadaj se prirastek medosne razdalji pozna predvsem v prostoru z kolena potnikov na zadnji klopi, kjer sta na voljo tudi dva priključka USB C. Ostajaj tudi za Škodo značilni praktični dodatki, kakršna sta dežnik v vratih in strgalo za led pri odprtini posode za gorivo, ki se jima je pridružilo še pet dodatnih, nova platforma pa je prinesla tudi širok nabor asistenčnih sistemov.
Devet barv in le bencinski motorji
Fabia bo na voljo v devetih barvah karoserije, med katerimi sta tudi novi feniks oranžna in grafitno siva, k temu bodo dodali še dve »colour concept« različici v sivi ali črni barvi, kupci pa bodo lahko izbirali tudi med 14- do 15-palčnimi jeklenimi ali 15- do 18-palčnimi litimi platišči. Različice 16- in 17- palčnih platišč bodo na voljo tudi v aerodinamilčni izvedbi.
Za pogon bodo skrbeli bencinski trivaljniki in štirivaljniki, ki ustrezajo standardu Eruo 6 in so na voljo z močmi od 48 do 110 kilovatov. Najmočnejši 1,5-litrski štirivaljnik TSI z izključevanjem motornih valjev bo serijsko na voljo s sedemstopenjskim menjalnikom DSG, sicer špa bodo odvisno od motorja na voljo pet ali šeststopenjski ročni menjalniki ali 7-stopenjski menjalnik DSG. Hibridizacije za zdaj ne načrtujejo.
Za zdaj fabia combi ostaja
Fabia z vstopno opremo active bo na voljo za najmanj 13.695 evrov, za srednjo različico opreme ambition bo treba odšteti vsaj 15.029 evrov, za najbolje opremljeno opremo style pa vsaj 17.346 evrov. Februarja naj bi različicam dodali tudi športno izvedbo monte carlo.
Dobave bodo sicer odvisne od proizvodnje, na katero med drugim vpliva tudi trenutna kriza z dobavo polprevodnikov, a prihodnje leto naj bi na naše ceste zapeljalo okoli 450 novih fabij. Ko se bodo razmere umirile, naj bi fabia v Sloveniji predvidoma dosegla 8- do 10-odstotni delež, kar pomeni od 800 do 1000 avtomobilov na leto.
Škoda bo sicer še nekaj časa ponujala tudi kombijevsko fabijo odhajajoče generacije, ki naj bi jih naslednje leto prodali okoli petdeset, ni pa še čisto odločeno, če bo ali ne bo dobila naslednice.
Izgleda vsečno samo tiste trivalne mlinčke bi morali u grupi zamenjat . Sam bi kupil 1.5litrski motor z osnovno opremo …
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …