Pri spletnem portalu Žurnal24.si skupaj s specializirano revijo Mehanik in voznik tudi letos izbiramo Mehanika leta. Izbor organiziramo petič in po tradiciji dodajamo tudi nekaj novosti. Hkrati vse mehanike vabimo, da se prijavijo na izziv ali pa vas bralce, da predlagate in prijavite kakšnega dobrega mehanika, ki ga poznate. Pošljite nam njegovo ime, priimek in naslov podjetja.
Naziv Mehanik leta prinaša tudi vsesplošno medijsko in javno prepoznavnost, kar najbolje ve trikratni zmagovalec izbora Primož Rožnik in tudi aktualni zmagovalec Robert Eržen iz avtoservisa Eržen. Izkazalo se je, da sta dobila veliko novih strank tudi zaradi naziva Mehanik leta, ki je dokazilo kakovosti, strankam pa vliva dodatno zaupanje v sposobnosti in znanje, hkrati pa pomeni tudi dodatno potrditev pri stalnih strankah.
Svojega najljubšega mehanika lahko predlagate tudi vi. Navedite njegovo ime, priimek in naslov podjetja oziroma delavnice.
Prijave zbiramo na spletnem naslovu: grega.prebil@zurnal24.si ali marko.krautberger@revijamehanik.si, do 8. oktobra 2018.
"Življenje se mi ni obrnilo na glavo. Mi pa naziv Mehanik leta pomeni samopotrditev, da delam dobro," pravi aktualni Mehanik leta Robert Eržen, ki ima svojo avtomehanično delavnico v Škofji Loki. Priznava, da mu je naziv prinesel tudi večjo prepoznavnost in več strank. Čestitke so po nazivu kar deževale, še vedno pa mu največ pomeni to, da se o njegovem dobrem in strokovnem delu govori od ust do ust. "Najboljša reklama je, ko te drugim pohvalijo zadovoljne stranke," pravi mehanik, ki dodaja, da ima dela še preveč, a po drugi strani potarna, da je ugled mehanikov še vedno slabši, kot bi lahko bil. Zato tudi podpira izbore, kot je Mehanik leta. Pravi, da se lahko na ta način dobri mehaniki tudi izpostavijo, pokažejo, da si upajo in znajo.
Na ta način bodo lahko tudi ljudje prepoznali razliko med njimi, saj, kot pravi sam, je na trgu veliko mehanikov, "juniorjev", ki delajo po garažah in zbijajo ceno vsem na trgu. Eržen to pojasni na zelo preprost način: "Biti mehanik ni lahko. Za razliko od nekaterih drugih poklicev, kjer potrebuješ zelo osnovno orodje, moramo mi uporabljati specialna orodja, ki stanejo veliko. Zaradi kompleksnosti vozil se moramo tudi izobraževati veliko. Cena delavne ure je po drugi strani tudi štirikrat manjša kot v Avstriji, kjer si tudi zaradi tega lažje privoščijo dobra orodja."
Izbor Mehanik leta pa prirejamo tudi zaradi prepoznavnosti poklica in večjega zaupanja ljudi v delo mehanika, ki se je v zadnjem desetletju z napredkom avtomobilske industrije močno spremenilo, še večje spremembe pa se obetajo v prihodnjih letih z bolj množičnim pojavom hibridnih in električnih vozil, pa tudi tehnologije samodejne vožnje. Vozniki avtomobilov sami avtomobilov ne morejo več popravljati in servisirati, tudi „garažni“ mehaniki ne bodo mogli več popravljati novih vozil. Trend gre v specializacijo poklica, zato bodo morali lastniki vozil mehanikom v prihodnosti še bolj zaupati kot danes in izbirati le najboljše strokovnjake.
Eržen pravi, da je tudi zato dobro, da se mehaniki preizkusijo v tekmovanju Mehanik leta, pridobiš tudi nekaj novih stikov. Spoznal se je tudi s trikratnim Mehanikom leta Primožem Rožnikom, s katerim stike ohraja, povezal pa ga je tudi z nekaterimi strankami z ameriškimi klasikami, ki jih Eržen v času, kolikor mu ga ostane tudi restavrirana in vzdržuje.
Naziv Mehanik leta prinaša tudi vsesplošno medijsko in javno prepoznavnost, kar najbolje ve trikratni zmagovalec izbora Primož Rožnik, ki je o svojem udejstvovanju na izboru povedal: "Sprejel sem izziv. Želel sem si samopotrditve. Zmaga na izboru Mehanik leta mi je prav to prinesla, dodatno potrditev, da delam dobro in da delam strokovno. Vsekakor sem pridobil tudi nova znanja, saj se je izbor izkazal za zelo kakovostnega. Samodokazovanja med mehaniki manjka. V našem poslu je veliko ljudi, ki veliko in o vsem vedo in pogosto solijo pamet. Pridobil pa sem tudi nove prijatelje iz vrst mehanikov, s katerimi si lahko izmenjujemo znanja."
Rožnik pravi, da se velja na tekmovanje za Mehanika leta prijaviti tudi zato, ker je to eden od odličnih stikov z dobavitelji in novimi tehnologijami. "Hkrati pa se mi projekt zdi odličen za promocijo samega poklica. Premalo se piše o strokovnosti mehanikov. Nismo samo tisti, ki pobiramo denar, ampak se trudimo za večjo varnost na cesti in za svoje stranke v tej smeri naredimo vse, kar se da," zaključuje Rožnik.
Google zdaj vsakih štiri dni plača 4368 EUR do 5285 EUR za delo na spletu od doma. Sem se pridružil …
Nisem vedel, da je Tomi Meglič zdaj mehanik.