Roadster za zanesenjake in uživače angleške šole

Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Saša Despot Mazda MX-5 Foto: Mazda mazda MX-5 Foto: Mazda mazda MX-5 Foto: Mazda mazda MX-5 Foto: Mazda mazda MX-5
Ste se kdaj vprašali, kaj nas bo tedaj, ko bodo v avtomobilskem svetu prevladali uniformni električni in samovozeči avtomobili, še spominjalo na nekdanji avtomobilski svet, ki mu je vladala nafta in ki je bil zelo pester?
Oglej si celoten članek

Morda bo tudi tedaj v avtomobilski ponudbi še vedno obstajala mazda MX-5, mali roadster, za katerega se zdi, da mu hitre spremembe avtomobilskega sveta ne morejo do živega, saj že več kot tri desetletja v različnih oblikah ponuja enak avtomobilski koncept majhnega roadsterja, ki je še veliko starejši od njega in sega v zelo zgodnja obdobja avtomobilizma. In morda bo preživela celo z električnim motorjem, saj se zdi, da bi se ji lepo podal.

Mazda MX-5 Mazda MX-5 ponuja največ zabave v razredu vozil do 25 tisoč evrov

Foto: Saša Despot Mazda MX-5

A za zdaj pod motornim pokrovom ostajata dva različno močna atmosferska štirivaljnika. Testno mazdo MX-5 je poganjal šibkejši, ki iz delovne prostornine 1,5 litra izvleče precej solidnih 97 kilovatov in 152 njutonmetrov. Takšnih zmogljivosti sicer danes ne bi ravno pripisovali športnemu avtomobilu, kar mazda MX-5 nedvomno je, prav tako pa tudi ne pospeška v 8,3 sekunde do sto kilometrov na uro, za katere je treba kar precej priganjanja motorja, saj ta veselje do dela pokaže šele nad 5.000 vrtljaji. In tak se prav dobro poda avtomobilu.

Začelo se je 1920 100 let: Od Toya Cork Kogyo do ugledne znamke avtomobilov

Športnost malo drugače

Mazda MX-5 je namreč športni roadster stare uživaške šole in nikakor noče biti kos sodobnim klenim športnikom, kakršen je denimo podobni zasnovani a veliko močnejši BMW Z4, ampak je bolj avtomobil za brezskrbna uživaška križarjenja ob koncu tedna, ko voznik in sopotnik cenita veter v laseh, ki mu moč ravno dovolj odvzame učinkovita mrežica za glajenje zračnih vrtincev za sedežema, občutek dobre volje, ki ga vzbuja avtomobil in podobno, manj pa denimo pomanjkanje prostora v kabini in majcenem prtljažniku. In takšno uživanje lahko poteka tudi pri manjših hitrostih, ko motor prijetno prede v nizkih vrtljajih.

Foto: Saša Despot Mazda MX-5

A ko se bo ta zavrtel v višje vrtljaje in pokazal svojo moč, bo voznik cenil sredinsko vgradnjo motorja, ki v kombinaciji z zadnjim pogonom, odličnim podvozjem in natančnim neposrednim volanom zagotavlja veliko užitka v vožnji. Tudi trenutne izgube stika zadka s podlago niso usodne, saj jih podvozje in asistenčni sistemi hitro izravnajo, ob odprti ali pa s platnom zaprti kabini pa se že malce več od petdesetih kilometrov na uro zdi kot pravo drvenje, zato se uživanje v vožnji za večino začne že pri povsem nenevarnih hitrostih.

Premijski vonj Nov električni avto pri nas pod 30 tisočaki

Kot takšna je mazda MX-5 gotovo všeč avtomobilskim zanesenjakom, ki ji je vseeno, če niso vedno prvi na cilju in od športnika ne zahtevajo prevozniških zmogljivosti, prav gotovo pa bi lahko bila všeč tudi Angležem, ki so se tega koncepta avtomobila domislili in ga tudi razširili po svetu. Pa tudi to je zraslo na njihovem zelniku: pravi čas za uživanje v klasičnem roadsterju ni vroče poletje, ampak nostalgično oblačno vreme, prav tisto tik preden iz oblakov začnejo padati kapljice dežja. In če je teh malo več, pomaga klobuk na glavi in prepih, ki jih odpihne stran.

Foto: Saša Despot Mazda MX-5

Ameriška ideja, angleška tradicija, japonska izvedba

Pravzaprav se mazde MX-5 sploh niso domislili Japonci, niti Angleži, ampak Američan, ki je imel rad angleške roadsterje. Pri Mazdi namreč pravijo, da je bil avtomobil domislica kalifornijskega novinarja Boba Halla, ki je leta 1979 obiskal njihovo upravo v Hirošimi. Direktor Kenichi Jamamoto ga je menda tedaj vprašal, kakšen avtomobil bi bil všeč Američanom. Hall, ki je izhajal iz družine ljubiteljev klasičnih britanskih roadsterjev, mu je odgovoril, da bi to lahko bil majhen odprti dvosedežnik.

Dva značaja Avto, ki mi je ostal lani v spominu

Hall je leta 1981, ko se je zaposlil v Mazdinem razvojnem oddelku v Kaliforniji, začel zamisel tudi uresničevati. Čas je bil pravi, saj so tudi Mazdini produktni načrtovalci iskali nadomestek za športni kupe RX-7, ki je postajal vse bolj kompleksen in drag, z novo generacijo pa so ga nameravali uvrstiti še više. Mazda je potrebovala majhen športni avtomobil, imela pa je tudi prave ljudi za njegov razvoj, ki so jim pri delu dali veliko svobode. Preskusili so vse konfiguracije motorja in pogona ter se končno odločili za klasični pristop z motorjem spredaj in pogonom zadaj.

Foto: Mazda mazda MX-5

Red Dot Najlepši avti za leto 2020 so ...

Če je zamisel prišla iz ZDA, tehnološka zasnova pa z Japonske, so pri izdelavi prototipa uporabili veščine angleških mojstrov. Septembra 1985 so namreč v Angliji izdelali prototip, ki so ga odpeljali na Japonsko, vmes pa popeljali tudi po kalifornijskih cestah, kjer so preskusili odziv javnosti nanj. Ta je bila zelo pozitiven, zato je roadster dobil zeleno luč.

Avto Mazda spet preseneča

Po dobrem desetletju razvoja je bila mazda MX-5 končno pripravljena na serijsko proizvodnjo in poleti 1989 so jo kot miato predstavili v Los Angelesu. V Evropi, kamor je prišla leta 1990, se je imenovala MX-5. Mazda je z njo nastopila v zelo ustreznem času, saj je s cest do tedaj izginila večina klasičnih dvosedih roadsterjev. MGB se je umaknil leta 1980, Triumph je zadnji omembe vreden roadster prodal leta 1981, Fiat je leta 1985 prodal zadnji primerek fiata 124 spider, ki je reinkarnacijo doživel prav kot preoblikovana mazda MX-5, na trgu pa je vztrajala le še ostarela in prevečkrat pomlajena alfa duetto, ki so jo v Milanu predstavili davnega leta 1966 in tudi nima več naslednika. Mazda je novinko poleg tega prilagodila kar najširšemu občinstvu, ustrezno pa je nastavila tudi ceno, da mazda MX-5 ni bila ne predraga ne prepoceni.

Foto: Mazda mazda MX-5

Štiri uspešne generacije

Uspeh ni izostal, saj je bila proizvodnja prvega leta takoj razprodana. Februarja 1999 je po dobrem desetletju na ceste zapeljala pol milijonta mazda MX-5, marca 2004 je bilo izdelanih že 700 tisoč primerkov, pred štirimi leti pa je število izdelanih primerkov že preseglo milijon. Priljubljenost in privrženost njenih lastnikov dokazuje tudi dejstvo, da po svetu deluje več kot 250 klubov lastnikov mazde MX-5, kot najbolje prodajani roadster vseh časov pa se je leta 2000 uvrstila tudi v Guinessovo knjigo rekordov.

Test supre Supra, nekaj najboljšega ta hip na naših cestah

In uspeh nadaljuje tudi v sedanji generaciji, ki je tehnično in oblikovno morda doživela največji preskok v prihodnost, a kljub temu ostaja prava mazda MX-5. Upamo lahko le, da bo takšna ostala tudi v prihodnje in da ne bo izgubila boja v svetu, v katerem je ostalo le še malo kupejev in še manj kabrioletov, roadsterje pa lahko skoraj preštejemo s prsti ene roke. In s ceno okrog 30.000 evrov ostaja tudi dovolj dostopna, da se lahko v garaži slovenskega navdušenca znajde kot drugi avtomobil. Za prvega je morda le premajhna in preveč špartanska.

Foto: Saša Despot Mazda MX-5

Podatki o vozilu: mazda MX-5 G132 revolution

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.496 ccm

Največja moč: 97 kW (132 KM) pri 7.000 vrtljajih

Največji navor: 152 Nm pri 4.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 204 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.915 x 1.735 x 1.225, medosna razdalja 2.310

Prtljažnik (v litrih): 130

Poraba: 6,3 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 142 g/km

Cena v evrih: 32.590

Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti, veselje v vožnji.

Minusi: Vstop in izstop težak za starejše.

  Foto: Saša Despot Mazda MX-5

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 06:03 17. Oktober 2020.

    ❤️ ︍Ocenite moje fotografije tukaj - WWW.ES17.CLUB

  • 06:03 17. Oktober 2020.

    ❤️ ︍Ocenite moje fotografije tukaj - [url]http://photo0128257.es17.club</a>[/url]

  • 06:02 17. Oktober 2020.

    ❤️ ︍Ocenite moje fotografije tukaj - <a>http://photo0128257.es17.club</a>

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.