Kot je povedal direktor znamke Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba, je novi multivan njihov trenutni zvezdnik, popolnoma nov avtomobil, ki se umešča v popolnoma nove segmente. Že do zdaj je bil široko uporaben avtomobil, ki pa zdaj tudi po zaslugi nove platforme MQB pridobiva še določene dodatne prednosti.
Multivan je z novo generacijo postal predvsem osebni avtomobil, ki po eni strani nadaljuje vlogo svojih predhodnikov, po drugi strani pa prevzema tudi vlogo, ki so jo doslej opravljali izumrli veliki enoprostorci, kakršen je pri Volkswagnu bil sharan. Zaradi tega se je kot osebni tudi dokončno ločil od gospodarskih različic in s tem zaključil trend, ki se je razvijal že nekaj generacij. Multivan zato ne nadomešča popolnoma svojega predhodnika generacije 6.1, ampak bolj dopolnjuje ponudbo, ki jo bo konec leta dopolnil še električni kombi ID. buzz.
Avtomatizacija in digitalizacija
Kot takšnemu so pri multivanu poudarili predvsem avtomatizacijo in digitalizacijo ter kar 93-odstotno avtomatizirano proizvodnjo v trajnostni tovarni, v kateri se bo do leta 2025 za 50 odstotkov zmanjšal vpliv na okolje. Pomembna je tudi nova platforma, ki z izdatno rabo aluminija, trdnih jekel in drugih lahkih materialov precej pripomore k zmanjšanju tako nevzmetene kot tudi celotne mase vozila.
Nova platforma je prinesla tudi novo digitalno platformo, s katero se je multivan popolnoma zbližal z drugimi Volkswagnovimi novejšimi osebnimi vozili. Med drugim prinaša zgolj digitalno armaturno ploščo, digitalne gumbe namesto fizičnih ter vrsto novi asistenčnih in varnostnih sistemov, med drugim tudi možnost povezave med vozili, prav tako pa tudi možnost naknadne nadgradnje avtomobilskih sistemov na daljavo.
Multivan bo na voljo le z eno medosno razdaljo in dvema dolžinama in je večji in širši od predhodnika, kar se pozna tudi znotraj, kjer k dodatni prostornosti pripomore tudi odsotnost mehanskih povezav med prestavno ročico in menjalnikom, kar je nadomestil majhen regulator zgolj samodejnega menjalnika. Ročnega namreč ne bo možno naročiti. Po novem je multivan tudi malce nižji, kar mu omogoča vstop v večino garažnih hiš, hkrati pa zaradi višine nad prednjo premo zanj zadošča navadna vinjeta za osebna vozila.
Kabina bo v osnovni različici petsedežna, v ostalih pa sedemsedežna, sedeži pa bodo prilagodljiv, a ne s sukanjem naokoli, kot doslej, ampak z odstranitvijo in obračanjem, kar naj bi bilo zaradi majhne mase precej preprosto. Potnike lahko sicer razvajata tudi 16-kanalni zvočni sistem Harman Kardon s 14 zvočniki s skupno močjo 840 vatov, ali sončna streha z 95-odstotno zatemnjenim steklom, zaradi česar ne potrebuje posebnega zastora.
Tri vrste pogona
Multivan je sicer v osnovi na voljo z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem z močjo 100 kilovatov,vendar tega pri nas ne bo mogoče kupiti, bo pa mogoče kupiti 2-litrski turbobencinski motor z močjo 150 kilovatov. Ob začetku prodaje bo na voljo tudi priključno hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljata 1,4-litrski turbobencinski motor in elektromotor s sistemsko močjo 160 kilovatov in navorom 350 njutonmetrov. Temu bo sicer baterija s kapaciteto 13 kilovatnih ur zagotovila tudi do 50 kilometrov električne avtonomije. Bencinski multivan bo sicer na voljo za najmanj 44.450 evrov, priključni hibridni pa za najmanj 50.690 evrov.
Pozneje spomladi bo mogoče naročiti tudi turbodizelsko razčličico z 2-litrskim motorjem TDI z močjo 110 kilovatov in navorom 360 njutonmetrov. Njene cene bodo znane konec marca, na voljo pa bo aprila. Za leto 2024 napovedujejo tudi štirikolesno gnano različico s priključno hibridnim pogonom, do tedaj pa bo s štirikolesnim pogonom še naprej na voljo turbodizelski multivan 6.1.
Marko Škriba dodaja, da so imeli za letos precej ambiciozne načrte, po katerih bi radi prodali več kot 300 multivanov, vendar pa so odvisni od še vedno nezanesljivih dobav, ki bi lahko končno številko zmanjšale na okoli 150. Najbolj sicer računajo na turbodizelske različice multivana s cenovno uvrstitvijo okoli 55.000 evrov.
Poden volkswagen hvala lepa nikoli in nigdar.
Nič novega, Pač najbolj smrdeča firma z Auuudijem vred!
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …