Avtomobili so vedno bolj dovršeni, interaktivni in povezani, zato se odslej lahko posodabljajo na daljavo. Revolucionarna tehnologija je skladna s stremljenjem Renaulta, da postane vedno bolj tehnološki akter v svetu avtomobilizma. Edouard, projektni vodja FOTA in specialist na tem področju, je pojasnil obete te tehnologije, ki prihaja iz pametnih telefonov in prevzema vedno bolj pomembno vlogo tudi v naših vozilih.
Sodobni avtomobili so vedno bolj povezani, s tem pa z vsako generacijo pridobivajo tudi več spretnosti in intuitivnosti. Kot v pametnih telefonih lahko operacijski sistem, ki skrbi za delovanje multimedijskega zaslona in armaturne plošče, sprejema redne posodobitve. Te obsegajo popravke in izboljšave za vgrajeno multimedijsko napravo, včasih pa celo nove funkcije za sam avtomobil.
Kako FOTA deluje?
Posodobitve FOTA, ki jih lahko sprejme vozilo, obsegajo širok razpon aplikacij. Kar zadeva multimedijsko opremo, na primer, lahko prinesejo nove vsebine, dodatne aplikacije ali izboljšave ergonomičnosti oziroma uporabniške prijaznosti vmesnika navigacijske naprave. Kar zadeva varnost, lahko optimizirajo delovanje sodobnih pomagal za vožnjo (ADAS) in določenih elementov vozila, kot je delovanje volana in zavornega sistema.
Ni treba obiskati servisne delavnice
Software Factory, enota v okviru Skupine Renault, ki je specializirana za razvoj programske opreme, se je resno posvetila tej zadevi in na začetku leta 2020 zagnala projekt FOTA (Firmware Over The Air), ki omogoča posodabljanje vozil Skupine Renault na daljavo.
Tehnologija FOTA je na voljo v mnogih modelih znamke Renault (twingo, clio, ZOE, captur, mégane itn.) preko multimedijske naprave Renault easy-link in poenostavlja izboljševanje vgrajenega operacijskega sistema ter nameščanje popravkov. Omogoča tudi vzdrževanje varnosti avtomobila na najvišji ravni. Vozniku omogoča tudi, da se izogne obisku servisa, saj se vse izvede na daljavo. To vsakomur prihrani nekaj časa in lastnikom avtomobila jamči notranji mir.
Varnost je eden poglavitnih aspektov tovrstnega posodabljanja na daljavo. Gre za komunikacijski kanal, ki mora biti ustrezno zaščiten, da prepreči krajo podatkov, ali celo prevzem nadzora nad vozilom. Informacije, ki jih zbira vozilo, sistem v vsakem primeru prenesene v anonimni obliki. Vozniku nikdar ni treba potrjevati svoje istovetnosti.
Za proizvajalce avtomobilov pa je to zagotovilo, da lahko posodobijo veliko več avtomobilov kot nekoč, ko so to morali storiti na servisu. Kot pravi Edouard, »nova tehnologija pomeni, da ima danes od 85 do 90 odstotkov vozil posodobljeno programsko opremo v primerjavi z največ 60 odstotki, kar se je doseglo v servisni mreži.«
Druga prednost te tehnologije je njena izredna diskretnost, saj je v večini primerov popolnoma neopazna! Razlog za to je, da posodobitve po načelu FOTA potekajo dobesedno »po zraku«, preko omrežja za mobilno telefonijo GSM. Konkretno to pomeni, da avtomobil samodejno prenese posodobitev, ko pa je ta pripravljena za aktivacijo, »se vozniku ob zaustavitvi motorja na zaslonu multimedijske naprave prikaže sporočilo. Ni mu treba storiti nič drugega, kot odobriti namestitev posodobitve, ki se bo lahko izvedla, ko bo že zapustil vozilo,« pojasni Edouard. V bistvu voznik nima nobenih skrbi, razen da potrdi sprejem posodobitve, kar bo v nekaterih primerih pomenilo nekaj minutno ohromitev vozila.
avtomobilska industrija ni sposobna zavarovat avta pred krajo z brestičnimi ključi, sedaj pa tale traparija. ko bo prvi avto dobil …