"Renault potrjuje, da je v teku vpoklic okoli 15.000 vozil, opremljenih z motorjem dCi110. Namen je odpraviti napako na nastavitvah nadzora motorja. Težava je znana in rešitev zanjo je že uveljavljena v proizvodnji od septembra lani," se glasi uradni odgovor Renaulta.
Renault odločno zanika, da bo potrebno spremenitvi elektronske nastavitve na 700.000 vozilih, kot so to v torek pisali nekateri tuji mediji. V Parizu dodajajo, da so vsa vozila znamke Renault v skladu z veljavnimi predpisi. Kot je bilo objavljeno decembra 2015, Renault namerava kupcem poleg že obstoječega in celoti spoštovanega standarda Euro6b kupcem, ki to želijo, ponuditi še izboljšan depolucijski sistem za NOx.
Renault obljublja manj plinov
Renault je obljubil, da bo znižal svoje emisije CO2 in NOx, ki so precej višje od tistih, s katerimi njegovi avti opravijo uradne meritve. Ni pa preiskava našla nobenih dokazov, da bi uporabljal goljufivo kodo.
Prejšnji teden je odjeknila vest, da v Renaultu poteka preiskava o morebitnih malverzacijah v zvezi z emisijami CO2 ali NOx. Uradne francoske oblasti so v sledečih dneh pojasnile, da preiskava ni našla dokazov o kakšni goljufivi motorni kodi, ki bi v stilu Volkswagna omogočala nižje testne porabe od realnih.
Vseeno pa so pri francoski preiskovalni komisiji pri naključnem testiranju nekaterih Renaultovih modelov prišli do spoznanja, da emisije lahko preveč odstopajo od tistih, ki jih isti avti dosegajo pri testih za homologacijo.
Pri proizvajalcu, ki ima v Franciji kar četrtinski delež na trgu, so se po pisanju Auto Expressa zavezali, da bodo storili vse potrebno za znižanje teh emisij.
Skrivali in skrivali ter ostali brez 6 milijard evrov
Je pa zgodba dala dobro lekcijo vodstvu Renaulta, kako napačna je lahko taktika prekrivanja dogodkov. Preiskava je namreč v posameznih obratih potekala že od 8. januarja, a je prve vest v javnost pricurljala šele prejšnji četrtek, ko je to sporočil eden od sindikatov v Renaultu. Delnice Renaulta so posledično takoj strmoglavile kar za četrtino. Tako je bilo v nekaj urah izbrisanih skoraj šest milijard evrov premoženja!
Zetsche je povedal nekaj gorkih na račun VW
Pri Daimlerju, ki zadnja leta tesno sodeluje z Renaultom in tudi koristi nekatere francoske motorje, so dejali, da imajo trdna zagotovila o neoporečnosti francoskih agregatov. Je pa prvi mož Dieter Zetsche pred dnevi snel rokavice in nenavadno ostro napadel Volkswagen z izjavo, da so celotnemu avtosektorju pri konkurentu povzročili ogromno škode, poroča Automotive News. Okrcal je še neučinkovit nadzor v Volkswagnu z izjavo, da bi v Mercedes-Benzu sodelavci in nadrejeni hitro ohladili vsakega, ki bi prišel na dan z idejo, da bi skušal s kakšno programsko kodo delovati proti predpisom.
dezurni@zurnal24.si