Renault austral je po renaultu meganu E-tech electric drugi model Renaultove nove dobe, za katerega Renaultov vrhovni šef Luca de Meo pravi, da je popolno utelešenje tega, kar mora biti SUV segment C in česar je Renault zmožen.
Njegova vloga je predvsem okrepitev Renaultove ofenzive za ponovno osvojitev segmenta C, ki je, kot je povedal de Meo, osrednja točka njihovega strateškega načrta za prenovo Renaulution, in ki sta jo zastavila že renault megane conquest in renault megane E-tech electric. Od kod prihaja njegovo ime, smo že zapisali, tokrat le ponovimo, da, kot pravijo pri Renaultu, »vzbuja podobe odprtih prostorov na jugu in obeta neskončne možnosti«. Ime austral namreč izhaja iz latinskega pridevnika »australis«, ki pomeni »južni«.
In kaj konkretno je renault austral, ki v francoski ponudbi nadomešča kadjarja? Gre za elektrificiranega križanca, ki ne predstavlja le Renaultove tretje generacije platforme za križance CMF-CD, ampak tudi športni paket opreme esprit alpine, ki bo sčasoma na voljo na vseh modelih francoske znamke. V nasprotju z meganom E-tech electric pa je po drugi strani bolj konservativen in s tem bliže meganu conquestu, saj pravega električnega pogona ne bo imel, ampak le bolj ali manj hibridne.
Blagi in pravi hibridi
V osnovi bo namreč za pogon skrbel že dodobra preskušeni 12-voltno blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 140 ali 160 'konjev'. Prvi bo na voljo v kombinaciji z ročnim, drugo pa s samodejnim menjalnikom. Nad njim bo, zanimivo, šibkejši a sodobnejši 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 130 'konjev, ki bo deloval s pomočjo 48-voltnega blagega hibrida. Ta motor, pravijo pri Renaultu, bo prava alternativa za turbodizelske motorje, ki so v Evropi v zadnjem času v veliki nemilosti.
A alternativa za turbodizle bo tudi hibridni sklop E-tech. Tudi v njegovi osnovi bo 1,2-litrski turbibencinski trivaljnik v kombinaciji s pogonskim elektromotorjem, pomožnim starterjem/generatorjem in majhno litij-ionsko baterijo. Gre torej za sklop, ki ga bolj ali manj poznamo že iz megana conquesta in bo v australu ponujal moč 160 ali 200 'konjev'. Pri Renaultu obljubljajo, da bo v mestu lahko na elektriko prevozil do 80 odstotkov poti in da bo porabil 40 odstotkov manj goriva od primerljivega križanca z motorjem na notranje zgorevanje in v zrak izpustil 105 gramov ogljikovega oksida na kilometer. Priključno hibridne ali baterijske električne različice pa vsaj za zdaj austral ne bo imel.
Austral od kadjarja prav tako ne bo podedoval štirikolesnega pogona, saj bo v vseh različicah na voljo le s sprednjim pogonom. In če bo v osnovnih različicah za vodenje zadnjih koles skrbela klasična poltoga prema, bo v bolje opremljenih na voljo večvodilna prema, ki bo lahko opremljena tudi s štirikolesnim volanom oziroma krmiljenjem zadnjih koles, kar bo takšnemu australu omogočilo ugoden obračalni krog 10,1 metra in izboljšano vodenje skozi ovinke.
32 asistenčnh sistemov
Nova platforma je konstruktorjem omogočila tudi, da so v avtomobilu z dolžino 4,51, širino 1,83 in višino 1,62 metra ter medosno razdaljo 2,67 metra zagotovili več kot dovolj prostora za peterico potnikov. Za obliko bi sicer lahko rekli, da je kombinacija odhajajočega kadjarja in novega megana E-tech electric, na njej pa kot najbolj markantna lastnost izstopa predvsem zelo razgiban pokrov motorja.
Notranjost je seveda za Renaultovega krićžanca povsem nova in ima veliko skupnega z ureditvijo v novem meganu E-tech electric. Izstopa predvsem 12,3-palčni zaslon pred voznikom v kombinaciji z 12-palčnim navpično postavljenim zaslonom infotainmenta, na voljo pa je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD).
Na isti ravni kot v električnem meganu je seveda tudi sam infozabavni sistem z vgrajenim Googlom in vsi sistemi upravljanja, povezljivosti in možnost zvočnega sistema Harman Kardon. Varnost: zanjo skrbi kar 32 asistenčnih in varnostnih sistemov.
Esprit alpine
Kljub temu, da v australu ne bo nobene povezave med motorjem in zadnjimi kolesi, so se oblikovalci odločili za vgradnjo zajetnega grebena med voznikom in sovoznikom, s katerim so po eni strani zagotovili veliko odlagalno skrinjo, po drugi strani pa so vozniku olajšali upravljanje za dotik občutljivega zaslona, čemur se med vožnjo gotovo ne bo mogel izogniti,saj se preko zaslona upravlja skoraj vse. Sedeži so po drugi strani precej nizki, zato občutka športne dinamike ne bi smelo manjkati.
Ta bo sicer prišla do uzraza predvsem v novem najvišjem paketu opreme esprit alpine, s katerim spominjajo na svojo športno znamko Alpine, vendar ne gre ravno za tehnično športne avtomobile. Za ta paket bodo sicer zunaj značilni predvsem karoserijska motna barva skrilavca, 20-palčna črna lita platišča z diamantnim rezom, satenasto črn strešni nosilci in obilica znakov »Alpine«, v notranjosti pa alkantara sedeži z modrimi šivi, volanski obroč v nappa usnju in aluminijasti pedali.
Brez kančka samorefleksije. To je še vedno samo Reno s ceno VW.