Reinkarnacija trabanta v električni različici

Foto: Žurnal24 Zanimanje za novega trabanta je bilo na avtosalonu v Frankfurtu izjemno. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Dvajset let po združitvi vzhodnega in zahodnega dela Nemčije se vrača trabant, nacionalni avtomobil socialistične Vzhodne Nemčije, ki so ga za moderne čase predelali v električno vozilo z litij-ionskimi baterijami in predstavili na avtosalonu v Frankfurtu.
Oglej si celoten članek

Pod retro dizajn se je podpisalo nemško podjetje Herpa Miniaturmodelle s sedežem v vzhodnonemškem mestu Zwickau, kjer so proizvajali tudi starega trabanta. Nemci so legendarnega trabanta poimenovali trabi, proizvajali pa so ga med letoma 1959 in 1991. Poganjal ga je dvotaktni in zelo hrupen motor, zato so iz njega pogosto zbijali šale. V 33 letih so proizvedli več kot tri milijonov primerkov. Trabi še vedno živi v srcih Nemcev, saj se po cesti še vedno vozi okoli 50 tisoč primerkov tega vozila.

Konceptni trabant nT v dolžino meri 3,95 metra in tehta 1050 kilogramov, poganja pa ga elektromotor, ki razvije 47 kilovatov. Razvija ga podjetje IAV Automotive Engineering v sodelovanju s podjetjem IndyKar. Elektromotor se napaja z električno energijo, shranjeno v baterijah. Ustvarjalci avtomobila zagotavljajo, da eno polnjenje čez noč (osem ur) na navadno vtičnico uporabnika stane en evro. Največji doseg z enim polnjenjem baterije je 160 kilometrov, v povprečju pa naj bi eno polnjenje v zadostovalo za pot dolgo 50 kilometrov. Najvišja hitrost je 130 km/h. Zanimivo je, da je novi trabant namenjen štirim odraslim in enemu otroku in projektiran s streho s solarnimi celicami velikosti 1,8 kvadratnega metra. Dobljena energija zadostuje za potrebe prezračevanje in podporo še nekaterim sistemom v avtomobilu.

Ker je zanimanje za novega trabanta zelo veliko, bodo serijsko proizvodnjo zagnali leta 2012, kar bi pripomoglo k načrtom nemških oblasti, da bi se do leta 2020 po ulicah nemških mest vozilo milijon avtomobilov na električni pogon. Prav zaradi tega mnogi nemški proizvajalci investirajo denar v razvoj električnih avtomobilov.

Novi trabant bo električni. © Andrej Leban

 

Intervju: Klaus Schindler , Herpa, vodja marketinga
Kako bi opisali trabanta?
Kot kombinacijo zgodovine, kulta in nove tehnologije, torej natančno to, česar si ljudje danes želijo. Blagovna znamka trabant je v svetu zelo znana, je simpatična in ima pozitivno energijo. Stari trabant je imel velik karakter in to poskušamo vdahniti tudi novemu avtomobilu. Na preteklost spominja le po obliki, tehnološko pa je to zelo napreden avtomobil.

Kako zmogljiv je pogon?
Električni pogon zadostuje za do 160 kilometrov poti z enim napajanjem, največja hitrost je 130 km/h, tako da je primeren za vsakdanjo rabo, predvsem v mestih.

Kako avtomobil polni baterije?
Prek navadne vtičnice, na katero je mogoče priklopiti tudi visokotokovno postajo za hitro polnenje.

Bo trabant serijski?
Da, seveda, odzivi publike in medijev so zelo pozitivni, zato gremo v serijsko proizvodnjo.

Kdaj se bodo z njim zapeljali prvi kupci?
Če bo šlo vse po načrtih, računamo na leto 2012 ali 2013.

Pričakujete uspeh tudi izven Nemčije?
Tako je, znamka trabant je dobro znana tako v vzhodni Evropi kot tudi na Zahodu, recimo na Nizozemskem, v Kanadi, na Japonskem.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.