Ford mondeo karavan 2.0 ecoblue titanium AVT, opel insignia sportstourer 2.0 CDTI 170 innovation AT8, peugeot 508 SW 2.0 blueHDi 180 allure EAT8, renault talisman grandtour blue dCi 200 EDC zen, škoda superb combi 2.0 TDI DSG ambition in volkswagen passat variant 2,0 TDI business DSG (110 kW/150 KM): to je bilo šest kandidatov, karavanov srednjega razreda, ki smo jih tokrat v šestih novinarskih avtomobilskih redakcijah, ki se podrobno ukvarjamo z avtomobilsko tematiko v Sloveniji, primerjali med seboj.
Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan in Siol.net. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
Eden od kriterijev ocenjevanja je bila tudi poraba goriva. Vse naštete avtomobile, zbrane za primerjalni test, so poganjali dvolitrski štirivaljni turbodizelski motorji z močmi med 110 kilovatov (150 KM) in 147 kilovatov (200 KM), ki so delovali v kombinacijah s samodejnimi menjalniki. Vsi avtomobili so imeli zimske pnevmatike in pogon na sprednji kolesni par.
Testni krog je bil, če sklepamo po navigacijski napravi, dolg 109 kilometrov. Merjenje povprečja smo začeli na Rudniku in najprej opravili s testnim ciklom mestne vožnje. Ta cikel je bil dolg malenkost več kot 25 kilometrov. Na začetku smo ponastavili potovalne računalnike (kilometri in povprečna poraba goriva) ter z vsemi šestimi avtomobili opravili pot. Preden smo zapeljali na avtocesto, smo spet ponastavili potovalne računalnike in nastavili hitrost na 135 kilometrov na uro oziroma pri omejitvah na največ deset kilometrov na uro čez omejitev. Avtocestni del je bil dolg 51 kilometrov. Zadnji del poti smo opravili po magistralni cesti, po kateri smo prevozili 33 kilometrov.
Pri vseh avtomobilih je bil vozni program nastavljen na normal, merilni cikel smo opravili z vsemi avtomobili istočasno. Zunanja temperatura je bila 10 stopinj Celzija, ceste so bile v večini delov suhe.
Kateri je porabil najmanj, kateri največ?
Razlike med porabami med šestimi testnimi avtomobili so bile na koncu izredno majhne. Med najbolj potratnim (opel insignia) in najbolj varčnim (volkswagen passat) je bilo za liter razlike, med preostalimi testnimi avtomobili pa so bile razlike manjše.
Za najbolj varčen avtomobil na testu se je izkazal volkswagen passat, ki je na koncu porabil 5,45 litra goriva. Prav na vseh treh različnih trasah je bil pred tekmeci in tako zasluženo postal najbolj varčen med šestimi testiranimi avtomobili. Preostali tekmeci niso zaostajali veliko.
Drugi najbolj varčen je bil ford mondeo s povprečno porabo 5,71 litra. Dva decilitra več so porabili kar trije tekmeci – škoda superb (5,87 l), peugeot 508 (5,92 l) in renault talisman (5,93 l ). Kot smo že omenili, se je najslabše odrezala opel insignia, pri kateri se je povprečna poraba ustavila pri 6,35 litra.
Če pogledamo še nekoliko podrobneje, vidimo, da je passat na regionalni cesti edini porabil manj kot pet litrov, preostali pa malenkost nad petimi litri. Prav vsi so na avtocestah porabili okoli šest litrov in se podobno odrezali tudi ob mestni vožnji.
Rezultati:
Skupna poraba (l/100 km)
VW passat 5,45
Ford mondeo 5,71
Škoda superb 5,87
Peugeot 508 5,92
Renault talisman 5,93
Opel insignia 6,35
Mestna vožnja (l/100 km)
VW passat 6,1
Renault talisman 6,1
Ford mondeo 6,2
Škoda superb 6,2
Peugeot 508 6,5
Opel insignia 7,3
Avtocesta (l/100 km)
VW passat 5,8
Ford mondeo 5,9
Peugeot 508 5,9
Renault talisman 6,2
Škoda superb 6,2
Opel insignia 6,4
Magistralna cesta (l/100 km)
VW passat 4,4
Ford mondeo 5,1
Škoda superb 5,1
Renault talisman 5,4
Peugeot 508 5,5
Opel insignia 5,6
Pri mojem avtu pride razlika med računalnikom in dejansko izmerjeno količino tudi do 0.6 l/100km. Tale test ni vreden nič, …
passat s škodo zmagata le po prtljažniku 650 oz 660 litrov. Po designu pa zmaga peugeot 508 in verjetno tudi …
Dajte sedaj to zdruziti se s ceno vozila in porabo goriva odsteti od nakupne cene, da bo ljudem jasno kaj …