Ozaveščenost staršev glede varnosti njihovih otrok, ki se vozijo z motorji, je večja kot nekoč. Že nakup same čelade je zelo pomemben.
Šef trgovine z motoristično opremo TC Motoshop Rado Karlatec navaja primer, ko pri nakupu čelade ne gre vedno upoštevati le cene: "Če kupite integralno čelado, ki velja za najbolj varno, ta ne omogoča komunikacije z drugimi motoristi, ko stojijo na semaforju v vročih poletnih dneh. Zato bi jo lahko marsikateri motorist snel z glave in jo nataknil na komolec. Seveda je integralna čelada mnogo mnogo varnejša od Jet čelade, a le, če je njeno mesto med vožnjo na glavi."
Kupite homologirano čelado
Prav zato je pred nakupom same čelade pomemben posvet s strokovnjaki oziroma za to usposobljenimi prodajalci motorističnih čelad. Pri nakupu čelade je zelo pomemben namen uporabe. Vprašati se je treba, ali boste čelado uporabljali za daljše vožnjo, obisk oddaljenih krajev, ali pa motor uporabljali samo kot prevozno sredstvo za vožnjo po mestu ali na morju.
Karlatec svetuje, da motoristi kupujejo čelade višjega cenovnega razreda, ki so homologirane, to pa zato, ker: "Na trgu se pojavljajo kopije dobrih čelad, ki absolutno ne izpolnjujejo standardov , ki so predpisani. Iz tega vzroka predlagam strankam, kupujte čelade pri poznanih motorističnih prodajalcih. Na splošno pa bi rekel, da, čelada ni nikoli predraga za našo glavo, dražja je več kvalitet varnosti vsebuje.“
Kako se preizkusi ustreznost čelade?
Ni samo namen uporabe in cena tista, ki sta pomembni pri nakupu čelade. Zelo pomembna je pravilna velikost čelade. Nekoč je veljalo, da pravo velikost ugotovimo z metrskim trakom. Ki ga napeljemo okoli glave. Danes se teh ugotovitev ne poslužujemo več. "Zelo je pomembno, kako nam sede t.i. školjka čelade na glavo. Čelade, tudi istega proizvajalca, imajo za različne modele čelade povsem različne školjke. Zato je nadvse pomembno, da si pred nakupom čelade tisto, ki smo si jo izbrali, namestimo na glavo in jo pustimo na njej vsaj pet minut,“ pojasnjuje Karlatec. V tem času bomo ugotovili, ali nam školjka čelade sede ali ne. Ko čelado po preizkusu snamete, na čelu ne sme pustiti rdečine. V kolikor čelada tišči v predelu lic, to ni pomembno, saj se bo v tem predelu prilagodila.
"Absolutno ne kupujmo prevelike ali premajhne čelade, prevelika nam bo med vožnjo zastirala pogled, saj jo bo dvigovalo, tudi pihalo bo vanjo. Pri premajhni čeladi pa nas bo le ta tiščala in povzročala bolečine na posameznih delih glave. Vožnja s premajhno čelado je praktično nemogoča,“ dodaja strokovnjak.
Zakaj ne rabljene čelade?
Če ne poznamo "preteklosti" čelade, se rabljenih izogibajte. Čelada lahko navzven izgleda popolnoma brezhibna, tudi, če je doživela udarec. Dovolj je, da nam čelada iz rok pade na asfalt, tudi če z njo udarimo v mehka tla ali travo, je neuporabna. Tudi brez vidnih poškodb. "Čelada, sestavljena iz kompozitnih vlaken je grajena na način, da je krog same školjke sklenjen, kar pomeni, da se ob morebitnem trku udarec na enem mestu porazdeli na celo školjko. Sila, oziroma posledica udarca, je zaradi porazdelitve udarne moči na celotno školjko čelade močno zmanjšana. V kolikor je čelada prejela en sam udarec, je s tem sklenjeni napetostni krog prekinjen in zato ne pride do porazdelitve udarca na celo čelado, temveč gostota le tega ostane na samem mestu udarca," pojasnjuje Karlatec, ki dodaja še: "Nakup rabljene čelade bi odsvetoval tudi iz higienskih vzrokov, naj bo ena čelada za eno glavo!"
Bedarija.Antireklama za prodajalce rabljene opreme.Sam sem pred časom kupil rabljeno čelado, res da ni bila stara več kot mesec in …